Een (KORT ;-) voorstel rondje...

Moderators: Morality, Martine

Plaats reactie
TonyJello
Leefwijze: veganist

Re: Nieuw hier

Bericht door TonyJello » zo okt 21, 2012 21:29

Melek schreef:Haha, nouja, kort maar krachtig is ook wat voor te zeggen he! :mrgreen:
:oops: Te laat! :lol:

Ananas

Bericht door Ananas » ma okt 22, 2012 16:54

Oh grappig, ik heb ook een paar jaar in Alphen a/d Rijn gewoond, best een leuke stad :)

TonyJello

Niet meer nieuw

Bericht door TonyJello » ma okt 22, 2012 20:34

Ja, zeker en een mooie omgeving. 15 jaar heb ik er gewoond. Ik kon er heerlijk met de hond wandelen, hardlopen, kanoën en skaten.

janis

Bericht door janis » ma okt 29, 2012 23:28

Hallo,

ik heb vanmiddag voor het eerst gepost, nu even netjes voorstellen dan!
Mijn echte naam is Diana , 27 jaar en ik woon met mijn man en kinderen in z-limburg.Ik werk als hh+ hulp bij een thuiszorgorganisatie en wil als de jongste naar school gaat mn studie rechten weer oppakken.
Ik ben me gaan verdiepen in veganisme toen ik op internet recepten zocht voor mijn zoon, vanwege zijn ernstige allergie(koemelk, ei, vis en schaaldieren, noten, pinda's, wol, soja) Hij kan in shock raken van het eten ervan, zelfs een mogelijk spoor van kan al een anafylactische aanval uitlokken, luchtpijp zwelt dan op, galbulten, maagkrampen, verlies van bewust zijn..
Dus we eten zelden dierlijke producten en hebben het haast nooit in huis, behalve vlees.
En toen keek ik earthlings..en daar ging het laatste restje. 4 maanden ging het goed, maar ik verloor veel gewicht. Ging van 66 naar 56 (ik ben 1.73), ik at me helemaal suf, maar werkte iedere dag, gaf nog volledig borstvoeding en we zaten midden in een enorme verbouwing. Ik was helemaal op en heb me toen laten overhalen door artsen en familie om weer vlees te gaan eten. Het was volgens hen dat of stoppen met voeden, en dat wilde ik absoluut niet. Met veel tegenzin weer gaan eten, snel snel opeten dan is dat achter de rug.

Een tijd geleden afscheid genomen van de bv, en nu weer terug op mn oude pad.
Het enige wat ik lastig vind is de reacties van vrienden en familie. Alle voor jullie vast welbekende opmerkingen: lastig gedoe, overdreven, ben benieuwd hoelang je het nou vol houdt..Ach, ze doen maar.
Hoef ik tenminste niet meer bij schoonmoeder te eten (y)

Blij met dit forum want ik ken geen veganisten in mn omgeving en het is toch fijn om er eens over te kletsen!

TonyJello

Nieuw hier

Bericht door TonyJello » di okt 30, 2012 8:28

Van harte :welcome: Janis!

Zuid-Limburg? :P

Emiel

Bericht door Emiel » di okt 30, 2012 10:33

Hoi Janis, welkom :)

Wen

Bericht door Wen » di okt 30, 2012 10:47

:welcome: allemaal
@ Janis een tip voor je zoon zijn allergieën: EPD enzyme potentiated desensitization
Je moet het maar eens googlen. De moeite om te proberen :D

Melek

Bericht door Melek » wo okt 31, 2012 19:59

Hoi Janis! :D

Renee1137

Bericht door Renee1137 » wo okt 31, 2012 20:09

Welkom!

We herkennen het allemaal hoor, de vervelende opmerkingen ;) !
Be the change you wish to see in the world.

If to be feelingly alive to the sufferings of my fellow-creatures is to be a fanatic, I am one of the most incurable fanatics ever permitted to be at large. - William Wilberforce

janis

Bericht door janis » wo okt 31, 2012 23:26

Wen schreef::welcome: allemaal
@ Janis een tip voor je zoon zijn allergieën: EPD enzyme potentiated desensitization
Je moet het maar eens googlen. De moeite om te proberen :D
Bedankt voor de tip! we moeten volgende week terug naar het ziekenhuis voor nieuwe testen. Ga het zeker bespreken.

janis

Bericht door janis » wo okt 31, 2012 23:30

TonyJello schreef:Van harte :welcome: Janis!

Zuid-Limburg? :P
Jazeker, en proud of it! :D Samen een potje demonstreren voor de deur bij het slachthuis in Kerkrade? :govegan: :govegan:

TonyJello

Nieuw hier

Bericht door TonyJello » wo okt 31, 2012 23:49

Prima! :D

Jaco

Bericht door Jaco » do nov 01, 2012 7:57

Hoi,
ik ben al een paar dagen mee aan het kletsen maar heb me nog niet fatsoenlijk voorgesteld, dus hier komt ie.
Ik ben getrouwd met een vrouw die vanaf haar 13de al vegetariër was. Ikzelf werd dit pas op mijn 31ste. Toen waren we al 3 jaar bij elkaar. Het zal absoluut te maken hebben met haar dat ik vegetariër werd, maar het was niet de hoofdoorzaak. Ik was in die tijd namelijk vrachtautochauffeur en moest wekelijks goederen bij Dumeco (grote vleesfabriek) afleveren. Aan de buitenkant valt er niets te zien, maar wel te ruiken aan die gebouwen, maar zodra je die poort binnenkomt zijn er stukjes die niet afgeschermd zijn. De vergelijking met concentratiekampen stuit veel mensen tegen de borst, maar ik ben in Auschwitz geweest en bij dumeco, wat mij betreft leek het op elkaar ook al gaat het om andere wezens dan mensen als slachtoffer, leek het mij niet om een ander soort mensen te gaan als dader. Mijn besef dat ik deze mensen actief inhuurde om voor mij te verminken, martelen, verkrachten, ontvoeren en vermoorden deed mij besluiten geen vlees (vissenvlees is ook vlees duh,..anders heet het geen vissen"vlees") meer te eten. En de oogkleppen gingen weer op. Ik bleef eieren, en kaas eten en melk drinken. Alles dat hierboven staat bleef dus dankzij mij gebeuren. Haantjes werden op verschrikkelijke wijze vermoord omdat ik mijn eitje wilde, babies werden ontvoerd en vetgemest om voor ze zelfs maar peuter zijn te worden vermoord alleen maar omdat ik melk wil (de kalfsindustrie bestond niet voor de bio-industrie in 1950 pas echt van start ging) en pas 10 jaar later kwam ik tot het simpele besef dat meer dan 70% van koeienvlees komt van de melkindustrie......Ik en alle vegetariërs met mij die denken dat ze al wat meer doen voor de dieren, bleven gewoon bezig met het inhuren van mensen om te verminken, martelen, verkrachten, ontvoeren en vermoorden. 10 jaar lang ben ik zo dom geweest om na mijn besef van dierenleed weer meteen mijn oogkleppen op te doen en te denken dat ik een beter mens was geworden zodat ik nooit meer hierover hoefde na te denken. Tot ik in Maastricht bij de Loving Hut een serveerster sprak die mij deze link gaf http://www.youtube.com/watch?v=es6U00LMmC4 . De dag erop was ik veganist en heb me ingelezen in alle literatuur die erover te vinden was. Alle onderzoeken die ik maar kon vinden hierover, of het nou een onderzoek was wat er tegen "leek" te zijn of voor. Ik kwam erachter dat onder de meeste wetenschappers geen discussie meer is of dierproteïne slecht is, maar hoe slecht, hetzelfde geldt voor vetten. Gary heeft mijn leven drastisch veranderd en dat van mijn vrouw ook, mijn kind was al veganist omdat we bijna geen ei aten en hij een koemelkeiwit allergie heeft. Dr. Greger, Phillip Wollen e.a. zorgden ervoor dat ik niet alleen meer keek naar het dierenleed, maar ook naar de onderzoeken over de industrie en wat het met de aarde doet, en wat dierlijke eiwitten en vetten dag in dag uit met je eigen lichaam doen. Eindconclusie na alles gelezen en bekeken te hebben was na 1 dag al duidelijk, maar na 4 maanden alleen maar hier mee bezig te zijn geweest was het zonneklaar: Veganisme was het beste voor de dieren, voor de aarde en voor mijzelf, maar het allerbelangrijkste voor mij was dat ik mijn zoon geen ongezonde vader toewens, noch dat ik hem een ongezonde toekomst met lichamelijk lijden toewens. Dus de enige oplossing was goed leren koken zodat we elke dag alles binnenkregen zonder ook maar 1 gram aan dierenleed. Dat is gelukt en nog nooit heb ik zo lekker gegeten elke dag. Mijn vrouw en ik zijn de serveerster van de Loving Hut immens dankbaar. En dit was (zoals bij mij altijd) weer veel te lang, en toch nog maar het topje van de ijsberg. Als laatste dan: ik ben in Oud- Beijerland geboren, heb in Ulft, Oirsbeek, Heerlen, Eindhoven en nu in Bunde (vlakbij Maastricht) gewoond. 1970 geboren dus nu 42 jaar en dus pas 5 maanden veganist (nog steeds te dik, maar wel 13 kilo kwijt).

Als dit niet allemaal gelezen wordt omdat het teveel is, snap ik het maar al te goed, haha, tot op de fora!!
Jaco
Don't believe everything you think!

TonyJello

Super!

Bericht door TonyJello » do nov 01, 2012 8:48

Geweldig! :welcome: Jaco! :D

En ik krijg kippenvel en tranen in mijn ogen na het lezen dat een serveerster in De Loving Hut je de link van Gary Yourofsky heeft gegeven!... Want dat was ik! :P

:dansbanana:

Fijn dat je hier bent! En heel erg veel succes met alles! En dat je maar altijd een gezonde vader mag blijven!

Appelmoes
Contacteer:

Bericht door Appelmoes » do nov 01, 2012 9:33

Welkom Ulrike! :welcome:

Marja, mooi verhaal... ik vind het erg mooi om te lezen hoe je tot inzicht bent gekomen. En ik weet precies wat je bedoelt, ik ben ook errug blij met het NVV-forum waar iedereen in grote lijnen hetzelfde denkt :D

Welkom Jaco! Wauw, wat mooi dat je de link van Marja hebt :) supergaaf! En gefeliciteerd met je gewichtsverlies!
Science cannot say that an animal is an individual being with a unique personality. I can, and I do.

Protest ist, wenn ich sage, das und das paßt mir nicht, Widerstand ist, wenn ich dafür sorge, daß das, was mir nicht paßt, nicht länger geschieht.

Jaco

Bericht door Jaco » do nov 01, 2012 12:24

Dankje dankje dankje!!! Je hebt ons leven volledig op zijn kop gezet, en we zijn hierdoor nog nooit zo gelukkig geweest! (Werk je nog bij de Loving Hut? Laatst was je er niet, toen was het een stuk minder leuk, haha!)
En als je er nog werkt en we gaan er weer heen, dan hoop ik niet dat je het erg raar vindt als ik je een knuffel geef!
Don't believe everything you think!

TonyJello

Bericht door TonyJello » do nov 01, 2012 12:31

Geen dank, het maakt mij minstens zo blij als jou! :D

Ik kan me herinneren dat ik je de link gaf, maar ik weet niet meer hoe je eruit ziet.

Totaal heb ik maar een week of 5 in de Loving Hut gewerkt. Ik was het er helaas niet met alles eens... Maar ik heb wel heel veel geleerd.

Dit nieuws van jou is echt fantastisch en nu de mooiste herinnering aan het werk in de hut. :ole:
Ik loop al de hele dag met een grote glimlach. :)

Die knuffel houd ik graag te goed en die is wederzijds!

Emiel

Bericht door Emiel » do nov 01, 2012 15:23

:D

Welkom Jaco, mooi verhaal!

Ben

Bericht door Ben » do nov 01, 2012 17:47

Jaco schreef:Dankje dankje dankje!!! Je hebt ons leven volledig op zijn kop gezet, ...
Dat verdient verfilmd te worden, zo'n universele liefde-verhaal.

Eef

Bericht door Eef » do nov 01, 2012 18:26

Welkom allemaal! :welcome:

Plaats reactie