Een (KORT ;-) voorstel rondje...

Moderators: Morality, Martine

Plaats reactie
Yamcha
Leefwijze: veganist

Re: Nieuw hier

Bericht door Yamcha »

Dank je wel! :D
Violet

Bericht door Violet »

:welcome: Yamcha.
punkrockmetal

Bericht door punkrockmetal »

Welkom Yamacha ^^

En ik ben ook een grote paardenliefhebber, ik snap je liefde dus helemaal (;
Turn on channel seven at a quarter to eight, you see the same damn thing it's just a different day. And no one really know why this is happening, but it's happening.
Wen

Bericht door Wen »

Ik vind het ook prachtige dieren. Maar ik ben er wel een beetje bang van. Ze zijn zo groot en sterk en ik denk altijd dat het mij gaat stampen :cry:
marjan

Bericht door marjan »

:welcome: Yamscha :welcome:
Appelmoes
Contacteer:

Bericht door Appelmoes »

punkrockmetal schreef: En ik ben ook een grote paardenliefhebber, ik snap je liefde dus helemaal (;

Cool, nog meer paardenliefhebbers! 8) Sorry voor het off-topic bericht.

Yamcha, haal de 50 posts en kom je wolfjes voorstellen in het café!
Science cannot say that an animal is an individual being with a unique personality. I can, and I do.

Protest ist, wenn ich sage, das und das paßt mir nicht, Widerstand ist, wenn ich dafür sorge, daß das, was mir nicht paßt, nicht länger geschieht.
veggie84

Bericht door veggie84 »

haha

offtopic ik heb ook iets voor paarden (heeft waarschijnlijk met me voorouders te maken :P)

back on topic:

Welkom Yamcha !
Yamcha

Bericht door Yamcha »

Dank jullie wel, wat een leuke berichten :D

Aan die 50 posts ga ik wel komen denk ik....... ik heb trouwens 1 wolfje, en nog een hond. En laat me jullie vertellen, ze zijn écht verschillend :lol:
Raphi, het wolvenkind, is echt wild, die is volkomen ongeciviliseerd, en past eigenlijk op geen enkele manier in een mensenmaatschappij. Ik heb huis, tuin en levensstijl zo aangepast, dat hij toch een goed leven heeft (dat heeft hij, hij is echt een blij wolvenkind) en dan lukt het eigenlijk wonderwel. Raphi heeft (daar hebben wolf-achtigen een serieuze neiging toe) een gluten-allergie. Hij eet een menu dat hij in de natuur ook zou eten.
Dimo is een hond, echt een hond, kan beter met mensen overweg dan met andere honden, jagen is niets voor hem, hij heeft echt geen idee hoe je een stuk pens moet eten....... en is ooit zo stom geweest om een rubber bal op te eten. Hij moest toen geopereerd worden, heeft een redelijk litteken in zijn maag, en is een stuk darm kwijt, waardoor hij geen rauw eten meer verdraagt, en ik dus wel brokken moet voeren, waar ik helemaal niet zo gelukkig van wordt. Vreemd genoeg eet dit mysterieuze wezen wel sla en komkommer :lol:
Ik ben dol op ze, maar vind het voedingsvraagstuk echt een moeilijk iets.

Goed. Misschien wijs om even mijn doopceel te lichten.
Ik ben geen veganist, geen vegetariër, geen pollotariër, en zelfs geen pescotariër.
Ik wil vooral natuurlijk eten en leven, voor zover dat kan in een land waarvan de gemiddelde inwoner de definitie van natuur niet eens meer kent :? Dat houdt in de praktijk in, dat ik me zoveel mogelijk probeer te voeden met biologische groenten en fruit, en daarbij probeer de 'goedgekeurde hulpstoffen door de EU' en daarvan dan vooral de niet in de natuur voorkomende 'hulpstoffen' te vermijden. Dat betekent dus dat ik in heel veel dingen een andere keus maak als de meeste mensen doen. Ik haal brood bij de warme bakker, omdat die geen broodverbeteraar gebruikt, koop vrijwel alles biologisch, fruitsap maak ik zelf, dus basically kan ik vrij snel boodschappen doen: het zonnatura vak, het biologische vak, en de groenteafdeling. Al is Jumbo bij ons zo leuk geweest om van veel dingen een biologische versie neer te zetten, wat ik erg gewaardeerd heb, en de directie van ons filiaal een bos bloemen heb gebracht.
Daarbij gebruik ik eigenlijk geen eieren en melk, omdat ik geen voorstander ben van de Nederlandse zuivelindustrie, en weiger mee te betalen aan het vermoorden van de kalveren, zodat we de melk, die voor ons niet eens nuttig is, en zéker niet als ie gesteriliseerd of gepasteuriseerd is, kunnen opdrinken. Ik zie het nut van eieren voor een mens ook niet helemaal in, ook om de vele dode kuikens die het opleverdt, en omdat ik de nodige eiwitten in voldoende mate uit andere dingen kan halen. Calcium is dacht ik prima te halen uit courgettes, champignons, en boerenkool blijkt ook een uitstekende leverancier.
Ik eet wel vis, ik eet kip, ik eet lam en soms rundvlees, en daaarvan hooguit 300 gram per week....... (en daarvan kan ik redelijk wat halen bij de (bio)boer, waarvan ik dan weer weet hoe de dieren geleefd hebben en bij de slacht mag zijn als ik dat wil (en ik moet toegeven dat het vervoer en de slacht echt heel netjes gebeurde) en dat om reden dat ik soja niet heel goed verdraag, noten vind ik gewoon niet te eten, en tahoe en tofu vind ik écht écht niet lekker, en de meeste vleesvervangers zijn qua hulpstoffen vind ik redelijk dubieus. Wie weet leer ik nog eens wat van dat spul eten, maar als ik het eet, is het niet voor mijn plezier. Ik eet maïs, ik eet erwten, kikkererwten, en meer van dat soort dingen.

Dan heb ik nog een 30 jaar oud leren zadel, wat toendertijd het paradepaardje was van Kieffer, en het ding ziet er nog altijd erg goed uit, een leren bank, gemaakt van resten zadelleer, een stoel van een biologische koe, compleet met krassen en littekens. 2 leren riemen van een échte koe, heel erg mooi, voornamelijk omdat het leer niet glad is maar er echt krassen, littekens en alles op zitten.......
Mijn jeans koop ik bij een winkel die organische katoen verkoopt, en kleren waar geen kleine kindjes aan bezig zijn geweest. Veel duurder, maar wel verantwoord.

Mijn merrie was mijn grote liefde, en hopelijk komt er volgende zomer een heel mooi paard weer in mijn leven.
Ik heb geen moeite met het houden van dieren. Niet zolang ik ze een optimaal leven kan geven, het beste wat mogelijk is, met eten wat zo goed mogelijk is, en zo min mogelijk schade toebrengt aan de wereld om me heen. Ik probeer mijn ecologische voetstap klein te houden...... zo klein als ik kan, en steeds zijn er dingen waar ik niets aan kan doen, en wat me hopeloos frustreert. Ik gebruik organische shampoo en douchegels, bodylotions en make-up, gebruik henna om mijn haar te verven, en zo is er veel, heel veel wat je kunt aanpassen.
Ik voel me niet per se geroepen tot een vegetarisch/veganistisch leven, maar ik wil niet betalen aan de bio-industrie, wil niet betalen aan het slecht behandelen van dieren of kinderen ver weg, en dus zorg ik dat ik weet waar mijn leer en mijn vlees vandaan komt..... hoe 'mijn' koe/kip/schaap/vis geleefd heeft...... en hoe het dier doodgegaan is..... dat dan maar. Het is een compromis, dat besef ik heel goed, maar ik voor mij zie geen mogelijkheid om vlees afdoende te vervangen.

Als ik nu niet meer welkom ben, hoor ik het wel, maar je weet in ieder geval wie je voor je hebt..... (en aangezien Appelmoes dol op me is, dat is overigens wederzijds, geloof ik dat ik toch wel iets goed doe, maar in een van bovenstaande categorieën val ik toch niet, ik houd het op 'flexanist')

Liefs!
TonyJello

Bericht door TonyJello »

Yamcha, nog steeds super :welcome:
Emiel

Bericht door Emiel »

Volgens mij is iedereen hier gewoon welkom hoor :)

Dus welkom en bedankt voor je operhartige verhaal!
Yamcha

Bericht door Yamcha »

Dank jullie wel, erg fijn :)
Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Vegantastic »

Welkom hoor! In principe is iedereen hier welkom en hoef je niet perse een die-hard vegan te zijn. Wel is het goed als mensen die geen vegan zijn wel het veganistische karakter van het forum respecteren en dus niet uitgebreid gaan praten over niet-vegan zaken (dierlijke producten e.d.). En wellicht dat je nog wel meer richting veganisme schuift naarmate je meer mee doet op het forum :)

Overigens de term flexanist past denk ik niet bij het profiel wat je aangeeft, omdat een flexanist iemand is die zoveel mogelijk veganistisch eet en af en toe in sociale situaties een uitzondering maakt.
Yamcha

Bericht door Yamcha »

Dan ben ik een natural eater..... Denk ik. Er is niet echt een woord voor.

Zeker respecteer ik dat, anders was ik niet eens gekomen. Maar ik wil ook niet dat jullie een idee hebben dat niet klopt, daarom vind ik dat ik wel eerlijk moet zijn :)
Annikka-Ayla
Leefwijze: flexanist

Bericht door Annikka-Ayla »

Welkom hier Yamcha :welcome:
Ik las iets over een mooie avatar van jou. Ben wel nieuwsgierig want ik zie hem niet :)
Yamcha

Bericht door Yamcha »

Ik had het over de avatar van Appelmoes, de kip..... ik vind hem mooi.

Mag ik even zeggen dat ik dit welkom zeer waardeer? Ik vond echt dat ik eerlijk moest zijn naar jullie toe, dat je niet denkt dat er nog een veganist bij is gekomen, en dat dan niet zo blijkt te zijn...... ik waardeer jullie openheid erg.
Wen

Bericht door Wen »

Tuurlijk ben je hier welkom. Iedereen begint toch ergens.
Ik ben trouwens ook allergisch aan noten, soja en gluten. Hier op dit forum kan je veel info vinden over andere vegan eiwitbronnen.
Leuk dat je zoveel van je paard houdt. Ik houd ook zielsveel van mijn katten :D
Nog eens dikke :welcome:
Mina
Leefwijze: flexitarier
Contacteer:

Bericht door Mina »

Hallo,

Ik ben Mina uit Amerika, 31 jaar oud :D Ik woon in Den Haag met mijn man wie een Nederlander is. Ik ben hier bijna al 3 jaar geweest maar heel veel excuus voor mijn niet-zo-goed Nederlands!! Ik heb het geleerd voor alleen 1 jaar. Ik ben Engels docent, maar ik heb en kunst en illustratie diploma gekregen. Ik werd vegetarier in 2003. Eerst was de reden om meer gezond te zijn en nu heb ik veel meer redenen bijvoorbeeld dieren beschermen of milieu-vriendelijkheid. Maar toen ik in Zuid-Korea woonde (2007-2010), laatte ik een beetje vis toe. Nu eet ik meestal vegetarisch, maar af en toe eet ik vis als mijn schoonmoeder het maakt.

Ik hou van vegetarische koken en vaak kook ik veganistiche ook. Ik ben gek op fotografie (en mijn vintage/junk/toy camera collectie), kunst, muziek maken, picnics, tweedehand boeken, kringloop. Ik wil graag meer leren kennen over de indie/rock muziek scene en algemene Nederlandse cultuur. Ik heb hier vrienden uit andere landen maar geen Nederlandse vrienden, dus praat ik niet zo veel in Nederlands (mijn man en ik spreek altijd Engels :P). Dus hoop ik op deze forum mooi conversatie te hebben over vega dingen...in Nederlands!^_^

Bedankt en once again sorry voor alle grammatica en spellingfouten :oops:
Wen

Bericht door Wen »

:welcome:
jojo

Bericht door jojo »

Hhihihi!!!! Ik vind het wel leuk Mina met je tieptouten!! :D Geeft lekker helegaar niks hoor! :welcome:
Bonnie
Contacteer:

Bericht door Bonnie »

Welkom Mina! Leuk dat je hier je Nederlands komt oefenen, ik vind het al heel goed hoor!
Ik hoop dat je hier veel leuke recepten en info enzo vindt :)
Plaats reactie