Een (KORT ;-) voorstel rondje...

Moderators: Morality, Martine

Plaats reactie
Butternutkin
Leefwijze: veganist

Re: Nieuw hier

Bericht door Butternutkin »

Volgens mij is het officieel een vrucht, maar wordt het gebruikt als een groente :scratch:

@ Violet: ik niet? :(
"If slaughterhouses had glass walls, everyone in the world would be a vegetarian."
Linda mcCartney

Bonnie
Contacteer:

Bericht door Bonnie »

Welkom allemaal!! :welcome:

Violet

Bericht door Violet »

Oeps! :oops: Natuurlijk Butternutkin ook. :welcome: Ik had je over het hoofd gezien, mensje. ;)

punkrockmetal

Bericht door punkrockmetal »

umm een beetje offtopic maar Rick had het kwebbeltopic gesloten omdat er al een vergelijkbaar topic bestond maar als ik op de link klik staat er dat ik er de bevoegdheid niet toe heb om dat topic te lezen ofzoiets.
Moet ik eerst een aantal zinvolle berichten plaatsen ofzo of is er iets mis?
Turn on channel seven at a quarter to eight, you see the same damn thing it's just a different day. And no one really know why this is happening, but it's happening.

TonyJello

Niet nieuw hier

Bericht door TonyJello »

Ik heb geen idee. Ik ben hier al wat langer, maar die link doet het bij mij ook niet. Ik heb vast ook nog niets zinvols geschreven... ;)

Eerder had ik een :offtopic: topic gemaakt om even door te kunnen kletsen over iets wat dus :offtopic: is, maar die werd ook gesloten. Dan weet ik het verder ook niet en kwebbel ik hier en daar maar even :offtopic: :grin:

Martine
Moderator

Bericht door Martine »

Ik ben geen moderator, maar de reden dat draadjes zoals het off-topic topic en de kwebbeltopic gesloten worden, is denk ik omdat het daarmee steeds moeilijker wordt om nog zinvolle informatie te vinden op dit forum, zeker aangezien de zoekfunctie niet werkt.

De informatie die hier verzameld is, is nu nog min of meer geordend in topics met bepaalde titels, zodat mensen die informatie zoeken over een bepaald onderwerp die makkelijk kunnen vinden. Op het moment dat je informatie kwijt wilt die niet goed past in het topic waar je op dat moment in wilt posten, kun je die informatie het beste even achter houden en in een ander wél relevant bestaand of nieuw aangemaakt topic plaatsen. Als al deze 'off-topic' informatie in één mengelmoes draad wordt geplaatst kan niemand het meer makkelijk terugvinden en heeft verminderd het dus de waarde van het forum als informatiebron.

(dit bericht is in deze draag natuurlijk ook hopeloos :offtopic: , maar ik denk niet dat het de moeite is om hier een aparte draad voor te openen, dus vandaar)
Kom eens kijken op Vegetus en Gewoon Vegan!

Butternutkin

@ Violet: fieuw, gelukkig maar, dankjewel! En Bonnie natuurlijk ook :)

:offtopic: ik snap dat het forum overzichtelijk moet blijven, maar als we alle onzin in 1 topic spuien dan blijft het ook redelijk overzichtelijk denk ik. Een forum is er voor informatie, discussies maar ook voor gezelligheid, toch?
"If slaughterhouses had glass walls, everyone in the world would be a vegetarian."
Linda mcCartney

Rick
Site Admin

Bericht door Rick »

Er lijkt momenteel iets niet te werken op het forum. Ik ga er binnenkort naar kijken.
Vanaf 50 posts zou je in een deel van het forum kunnen komen waar gesproken kan worden over minder veganimse-gerelateerde dingen. Heb nog even geduld.
Tot die tijd, graag de topics een beetje schoon houden. We laten hier over het algemeen veel toe, maar inmiddels lijkt het er op dat het ten koste gaat van de overzichtelijkheid.

In dit topic dus graag verder geen discussie of andere berichten dan welkomst-gerelateerde berichten.

Graag een volgende keer als dingen niet blijken te werken een PM naar mij sturen, in plaats van het gesprek in een ander daar niet voor bedoeld topic voort te zetten.

Groeten,
Rick

jet
Moderator

Bericht door jet »

Hoi allemaal, en welkom allemaal,

Als deeltijd-moderator (ik modereer maar een beperkt aantal topics/subfora) toch maar even een reactie van mij.
In het "community-forum" is een apart subforum "café de zonnebloem". Zoals de naam al doet vermoeden is dat een subforum speciaal voor topics die over ditjes en datjes gaan, en niet speciaal over veganistische dingen of veganisme-gerelateerde onderdelen of dingen. Maar......Je kunt dit topic pas 'in' als je meer dan 50 berichten hebt geschreven. Dat heeft te maken met vervelende toestanden in het verleden..... (dat je niet denkt dat het een bonus is voor mensen die zich een slag in de rondte aan het posten zijn :mrgreen: ).
Verder is er in "café de zonnebloem" ook het "zinloos-topic" (een soort kwebbeltopic), maar zoals ik al aangaf is dat voor forumleden met 50 of meer berichtjes.
Het kan zijn dat het linkje dat Rick plaatste niet werkte doordat je misschien nog geen 50 berichten hebt geplaatst (<= dat is geen excuus om nu maar als een dolle berichtjes te gaan plaatsen :wink: ).

Butternutkin, jij kon niet weten dat er al een topic voor bestaat (je hebt immers nog geen 50 berichten, dus kan je het betreffende topic nog niet zien), en we nemen je verder ook niet kwalijk dat je graag wilt kwebbelen :wink: . Maar zoals Martine ook al zei, het forum wordt vrij snel chaotisch en onoverzichtelijk voor ons, voor jou, voor anderen, voor nieuwelingen, buitenstaanders en noem maar op.
Heb nog even geduld tot je het 'oud genoeg bent' (grapje :wink: ) om het café in te mogen, en dan kun je naar hartelust kwebbelen over boeken, het weer, films, dingen die je gisteren hebt gedaan en noem maar op. Probeer echter in andere (sub)fora de berichtjes te plaatsen die er horen...
Alvast dank voor jullie medewerking!!!

groetjes
jet (als moderator)

p.s. dat het eventjes :offtopic: is, dat moet dan maar hoor! :mrgreen:
The trouble with having an open mind, of course, is that people will insist on coming along and trying to put things in it.

jet
Moderator

Bericht door jet »

woeps, en meteen een dubbelopje..... sorry! :oops:

In elk geval -om weer even on topic te gaan- alle nieuwelingen: welkom hier!!
The trouble with having an open mind, of course, is that people will insist on coming along and trying to put things in it.

Butternutkin

Hihi, jullie hadden in ieder geval wel een overeenkomend bericht geplaatst, fijn om te weten dat jullie het met elkaar eens zijn toch ;)

Het 'kwebbeltopic' ging naar mijn inzien overigens wel over vegan gerelateerde onderwerpen. Maar prima, dan wacht ik nog even tot ik groot genoeg ben :mrgreen:
Linda mcCartney

TonyJello

Bericht door TonyJello »

Ben ik met >1320 berichten groot genoeg voor het café? Ik rook en drink niet... ;)

jannekevt

Bericht door jannekevt »

Vast wel, TonyJello! :D
Ik kom zo ook weer een stapje dichterbij met dit berichtje hihihi!

Butternutkin

We doen ons best :mrgreen:
Linda mcCartney

Rick
Site Admin

Bericht door Rick »

Graag dit topic weer als voorsteltopic gebruiken.

Groeten,
Rick

Yamcha

Bericht door Yamcha »

Hoi,
Ik zal me ook even voorstellen :)
Ik ben door Appelmoes hier geïntroduceerd.
Ik ben 31 jaar, getrouwd, geen kinderen, 2 honden, waarvan 1 deels wolf is.
Dimo is 6 jaar, Duits/Mechelse Herder, gefokt voor de sport, en tot 2 jaar bij de fokker gebleven. Zij werd zwanger, en met een kind en nog een aantal honden, was er geen tijd en aandacht genoeg meer voor Dimo. Wij hebben hem toen geadopteerd, en sindsdien ben ik zijn voogd. Ik geloof er namelijk niet in dat je een ander levend wezen als persoonlijk bezit kunt beschouwen.

Dan is er Raphi. Raphi is deels Duitse Herder, en voert wolvenbloed. En Raphi is mijn puppie, die was nog een jonge hond. Raphi gelooft nog dat de hele wereld mooi is en goed, en ik hoop en bid dat hij nooit zal weten hoe de wereld werkelijk in elkaar zit. Dat is imo het voordeel van honden; je hoeft ze niet voor te bereiden op de grote boze wereld.......
Raphi is geweldig, en denkt dat hij overal mee wegkomt, omdat hij schattig is. Wat over het algemeen ook zo werkt. Ik heb een aantal herplaatsers gehad, en hij is de stoutste hond die ik ooit gehad heb :D

Ik doe niets aan africhting, ik heb weinig met die wereld. Ik voed mijn honden een soort van op, en verder heb ik vooral lol met ze. Ik ben dol op ze.

Ik heb nog een grote liefde: paarden. Ik houd van ermee omgaan, en ik houd van het rijden. Paarden zijn bijzondere dieren..... Ik heb een heerlijke merrie gehad, die ik nog elke dag mis, die naar me toe kwam rennen als ze me zag, en dan eerst haar hoofd tegen mij aan moest duwen..... Lief was ze, een geweldige meid.

Dat was het voor nu :D dank voor het lezen :)

Appelmoes
Contacteer:

Bericht door Appelmoes »

:welcome: Yamcha! :D
Science cannot say that an animal is an individual being with a unique personality. I can, and I do.

Protest ist, wenn ich sage, das und das paßt mir nicht, Widerstand ist, wenn ich dafür sorge, daß das, was mir nicht paßt, nicht länger geschieht.

Yamcha

Bericht door Yamcha »

Dank je wel :D

Mooie ava :)

TonyJello

Bericht door TonyJello »

Hallo Yamcha :welcome:

Wen