Een (KORT ;-) voorstel rondje...

Moderators: Morality, Martine

Plaats reactie
Brent
Leefwijze: veganist

Re: Nieuw hier

Bericht door Brent »

Het allereerste boekje dat ik zelf las (voor zover mijn herinnering gaat), was een boekje over Jip en Janneke.
Het ging over een aapje dat door boze mannen uit zijn fijne leven met zijn familie tussen de woudreuzen in het oerwoud werd weggehaald en in een kooi op de markt werd verhandeld en verscheept naar een ver land en allerlei mishandelingen en ontberingen moest doorstaan.
Ik zocht het boekje samen met mijn moeder uit in een bibliotheekje in de Sluisstraat in de Schinkelbuurt.
xxx graan- en aardappelvrije suikervrije lookvrije paddestoelvrije fermentvrije peulvruchtvrije alcoholvrije plantenetert xxx

jannekevt

Bericht door jannekevt »

Dus niet zo gek dat je veganist bent geworden! :)

Ik herinner me helemaal niet van die verhalen als kind..... Van die verhalen over hoe dieren behandeld werden. Ik heb als kind nooit huisdieren gehad en het was bij mij thuis heel normaal om vlees of vis te eten.
Ik ging er een paar jaar geleden zelf over nadenken en zag in een korte tijd een aantal dingen van die bio-industrie op tv.. Toen was ik best wel geschokt! Ik vond het echt niet normaal wat ze met die beesten deden.

anoniem07

Bericht door anoniem07 »

Dankjewel nog trouwens, Zen! ;) En TonyJello, is mijn plaatje goedgekeurd? :)

TonyJello

Dribbelkikker

Bericht door TonyJello »

Jazéker! Heeeel erg mooi! :good:

punkrockmetal

Bericht door punkrockmetal »

Hey iedereen (:

Ik ben Jasmine, 15 en sinds een weekje veganist.
Ik was al sinds mijn 13de vegitariër en via een bekende gitarist op twitter ben ik meer te weten gekomen over het veganisme en uiteindelijk veganist geworden.
Mijn moeder steunt me in het hele gebeure en koopt dan ook veganistisch eten voor me wat heel handig is (:
Umm, ja ik wil graag meer veganisten leren kennen omdat ik er irl eigenlijk helemaal geen ken!

Dusja, feel free to ask anything you want to know about me ^^
Turn on channel seven at a quarter to eight, you see the same damn thing it's just a different day. And no one really know why this is happening, but it's happening.

Brent

Bericht door Brent »

Hey Jasmine, gaaf dat je al zo snel nóg plantaardiger wordt dan vanaf je dertiende. :) (y)

En je lijkt een toffe moeder te hebben.
Er zitten vast wel meer veganistisch levende jongeren in Venlo, een ingeslapen dorp is het toch niet daar aan de rand van Nederland?
xxx graan- en aardappelvrije suikervrije lookvrije paddestoelvrije fermentvrije peulvruchtvrije alcoholvrije plantenetert xxx

TonyJello

Wekom Jasmine!

Bericht door TonyJello »

Hallo Jasmine! :welcome:

:govegan:

Shannen
Leefwijze: vegetarier

Bericht door Shannen »

Heey,
Ik ben Shannen, 16 jaar en ik kom uit Hengelo.
Ik woon nu sinds een maand of 5 tijdelijk in Den Haag, maar als het goed is ga ik volgende maand terug.

Ik ben sinds mn 15e vegetarier, en ben nu al een tijdje aan het nadenken om veganist te worden. Ik eet geen eieren en drink ook geen melk, maar nog wel producten waar het inzit. Ik begin er wel steeds meer op te letten.

Ik hoop dat ik een veganist in de buurt van hengelo/enschede kan vinden :P
My voice for the voiceless

TonyJello

Welkom Shannen!

Bericht door TonyJello »

:govegan: Shannen! :welcome: :dansbanana:

punkrockmetal

brent

Bericht door punkrockmetal »

Dankje! (:

En ja dat zal vast wel alleen het is zo moeilijk om ze te vinden..
Opzich denk ik dat er wel een redelijk aantal zijn (:
Turn on channel seven at a quarter to eight, you see the same damn thing it's just a different day. And no one really know why this is happening, but it's happening.

TonyJello

Venlo

Bericht door TonyJello »

@PunkRockMetal en Shannen.

Je kunt onder het kopje 'leden' zoeken op woonplaats.

Meedoen aan acties werkt ook om veganisten te ontmoeten.
Laatst gewijzigd door TonyJello op ma aug 27, 2012 13:13, 2 keer totaal gewijzigd.

Eef

Bericht door Eef »

Welkom! :welcome:

veggie84

Bericht door veggie84 »

haha

ik had dat begin ook

je zult er vast wel wat tegenkomen ;)

jannekevt

Bericht door jannekevt »

Hoi Jasmine en Shannen :welcome:

TonyJello

Boternootje?

Bericht door TonyJello »

@ Butternutkin.

Hey, we hebben wel al wat gekwebbeld en ik dacht dat je je hier ook al had voorgesteld, maar ik kan je niet vinden. Ik ben benieuwd wat de betekenis is van Butternutkin. Is dat boternootje?
En je avatar? Is dat ook een butternutkin? Het lijkt op een pompoen.
:lol:

Butternutkin

Bericht door Butternutkin »

Hihi :mrgreen: Een flespompoen is in het Engels een (butternut) squash en een pompoen natuurlijk een pumpkin, vandaar: butternutkin! Niet heel diepzinnig maar ik ben gek op pompoen, het is echt mijn favoriete... ja wat is het eigenlijk? Groente of fruit? :scratch:

Verder heb ik al heel veel onzin over mezelf verteld in de twee andere topics. Ik volg pas sinds een paar maanden een veganistisch dieet, daarvoor was ik vegetariër (op en af) en woon samen met mijn vriend, die ook vegan eet, twee katten (die geen vegans zijn) en een konijn. Verder werk ik op het moment zelfstandig dus ik zit nogal vaak achter m'n compu :oops:

Ik ben gek op dieren en dit is daarom ook reden nummer 1 waarom ik veganistisch ben gaan eten. Ik doe op het moment een cursus over kattengedrag. Daarnaast houd ik van verschillende soort muziek, bijvoorbeeld: A Perfect Circle, In Flames, Biffy Clyro, Roisin Murphy uh... en nog een hele hoop. Verder vind ik koken heel erg leuk, ik hoop hier veel vegan recepten uit te kunnen wisselen.

Oh, en ik ben soms lang van stof. Mijn hersenen draaien dan overuren. Sorry alvast :mrgreen:

Hierbij dus mijn beurt van het voorstelrondje, nu de rest weer.
"If slaughterhouses had glass walls, everyone in the world would be a vegetarian."
Linda mcCartney

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Vegantastic »

Welkom allen die ik nog niet welkom geheten heb.
Butternutkin schreef: en een konijn.
En die eet wel vegan? ;)

Maar eh.. 1 konijn maar?

Butternutkin

Bericht door Butternutkin »

Yep, nijn eet bijna hetzelfde als ik. Of ik eet hetzelfde als het konijn natuurlijk :mrgreen:

Inderdaad, eentje maar, want haar vriendje heb ik pas geleden moeten laten inslapen. Zij is nu aan het aansterken en dan moet ik nog even kijken wat we gaan doen, want ik wil er geen nieuwe huisdieren meer bij op het moment, en ze is toch ook behoorlijk op leeftijd.
"If slaughterhouses had glass walls, everyone in the world would be a vegetarian."
Linda mcCartney

TonyJello

Bericht door TonyJello »

Aha! Ik had nog nooit gehoord van een flespompoen...

Hier een link om te zien of pompoen groenten of fruit is. Er staat bij dat het een komkommersoort is.

Lang van stof zijn dat vind ik wel leuk hoor!

Violet

Bericht door Violet »

:welcome: Dribbelkikker, Jannekevt, Punkrockmetal en Shannen.

Plaats reactie