Een (KORT ;-) voorstel rondje...

Moderators: Morality, Martine

Plaats reactie
verona
Leefwijze: veganist

Re: Een (KORT ;-) voorstel rondje...

Bericht door verona »

hoi, ik ben dus nieuw op dit forum, 51, woon in zweden en nog niet bekend met allerlei termen. Ik eet wel nog vlees, maar weinig en vooral gemakshalve, omdat mijn man een echte vleeseter is. Daar waar mogelijk, eet ik zelf vegetarisch vlees.
Ik wil mij echter in veganisme verdiepen omdat ik als dierenliefhebber een steeds grotere weerzin krijg tegen de manier waarop dieren in de industrie worden gebruikt/verwerkt (anders kun je het nauwelijks noemen) maar weet nog absoluut niet hoe ik daar vorm aan wil geven.

Zoals gezegd is mijn man een echte vleeseter en ik wil andere mensen -ook mijn man niet- een andere leefwijze opdringen vanuit een eigen overtuiging. Net zo min als ik wil dat anderen mij vertellen wat ik moet doen en laten.
Grote vraag wordt natuurlijk hoe ik dat moet gaan invullen/realiseren.
Vandaar mijn bezoek aan dit forum. Ik hoop hier dus meer te leren over alles wat het inhoudt/alternatieven/recepten/ maar ook over toepassing in een situatie als de mijne

MoniqueS
Contacteer:

Bericht door MoniqueS »

Edit: verplaatst naar ander topic.

TonyJello

Bericht door TonyJello »

Van harte :welcome: Verona.

Ja, er is erg veel informatie. Je kunt beginnen met lezen wat van je op dat moment het meest aanspreekt. Zo kom je van het een op het ander. Ik ben hier ook nog maar bijna drie maanden en vind het fantastisch. Ik heb al heel erg veel gelezen, geschreven, gevraagd en geleerd.

Heel veel plezier en succes op je weg. :good:

Marja (Tony)
Laatst gewijzigd door TonyJello op do apr 19, 2012 16:45, 1 keer totaal gewijzigd.

marjan

Bericht door marjan »

:welcome: Verona

verona

Bericht door verona »

hartstikke bedankt voor het warme welkom. Ik ga ervan uit dat het tijd nodig heeft, voordat ik mijn weg vind. Maar ach... een reis van 1000 km begint ook met een eerste stap :)

LadyOracle
Leefwijze: flexanist

Bericht door LadyOracle »

Ik noem mezelf Lady Oracle, naar een boek van Margaret Atwood. Ik lees graag en hou van koken, al ben ik er na mijn werk soms te moe voor. Ik ben een wannabe-vegan. Ik wil wel, maar het ontbreekt me soms aan ruggengraat als iemand me iets lekkers aanbiedt of ik trek heb in pizza. En ik wil me niet beperken tot vegan dranken, want ik kan te veel genieten van wijn en whisky om zoveel te moeten missen. Verder eet ik wel vrijwel plantaardig. Met name vanwege het milieu en uit protest tegen de bio-industrie. Al merk ik wel dat sinds ik gestopt ben met vlees, ik echt een watje word. Vroeger had ik niet per se iets tegen het eten van dieren (uit het wild, niet uit een kooitje) in het algemeen, maar tegenwoordig staat het idee me echt tegen en op de visafdeling van een warenhuis moest ik bijna huilen van alle dode vissen die me aanstaarden. Ik ben geen perfecte veganist, maar ik doe mijn best om mens noch dier te schaden, maar ook niet door te slaan en mezelf over iedere zonde dagenlang schuldig te voelen.

Ananas

Bericht door Ananas »

Welkom verona en Lady Oracle!

Leuk om er weer wat 'nieuwe gezichten' bij te zien komen.

Enn Lady Oracle, wat je vertelt herken ik heel goed, overtuigd veganisme is iets waar je ingroeit. Ik hoor mezelf nu wel eens dingen zeggen die ik een paar jaar geleden zeer waarschijnlijk nog extreem had gevonden.

Overigens dacht ik dat whisky wel standaard veganistisch was? En je kan ook heerlijke vega pizza's maken! Bijvoorbeeld met de uitrolbodem van AH eigen merk (in de koeling), en dan met paprika, ui, olijven, champignon en geraspte cheezly. Hmmmmm :)

LadyOracle
Leefwijze: flexanist

Bericht door LadyOracle »

Cheezly! The horror!
Ik weet niet of ze dat deeg hier hebben, wel gekoelde bodems. Maar ja, het zijn meer de avonden dat je er doorheen zit en dan naar pizza grijpt. Iedere keer neem ik me voor dat ik het zelf ga maken, maar tot nu toe :')

Ik moet eens zoeken naar vegankaas die ik eetbaar vind. Cheezly is bij mij de vuilnisbak in gegaan, niet te doen. Maar als je erg van kaas houdt is dat dus lastig. Misschien over een paar jaar, als ik me de smaak van echte kaas niet meer kan herinneren , zo is het bij mij met de soyachocomel en de yofu ook gelukt ;-) Al jaren geleden hoor, want ik kan eigenlijk niet tegen melkproducten. Maar volgende keer ga ik het echt zelf proberen, mijn maandelijkse pizza.

TonyJello

Bericht door TonyJello »

Hallo LadyOracle :welcome:

Martine
Moderator

Bericht door Martine »

:welcome: Nieuwe mensen. Leuk dat jullie er zijn. Het wordt steeds gezelliger!
Kom eens kijken op Vegetus en Gewoon Vegan!

Ben

Bericht door Ben »

LadyOracle schreef:Ik noem mezelf Lady Oracle, naar een boek van Margaret Atwood.
Margaret Atwood, die naam is me altijd bijgebleven na haar boek "Boven water" (Surfacing)

Welkom iedereen,( mij inbegrepen).

Ananas

Bericht door Ananas »

LadyOracle schreef:Cheezly! The horror!
Ik weet niet of ze dat deeg hier hebben, wel gekoelde bodems. Maar ja, het zijn meer de avonden dat je er doorheen zit en dan naar pizza grijpt. Iedere keer neem ik me voor dat ik het zelf ga maken, maar tot nu toe :')

Ik moet eens zoeken naar vegankaas die ik eetbaar vind. Cheezly is bij mij de vuilnisbak in gegaan, niet te doen. Maar als je erg van kaas houdt is dat dus lastig. Misschien over een paar jaar, als ik me de smaak van echte kaas niet meer kan herinneren , zo is het bij mij met de soyachocomel en de yofu ook gelukt ;-) Al jaren geleden hoor, want ik kan eigenlijk niet tegen melkproducten. Maar volgende keer ga ik het echt zelf proberen, mijn maandelijkse pizza.

Ik vind de cheezly cheddar best lekker.
Heb je al eens tofutti cheddar slices geprobeerd? Die zijn helemaal goed. Ze hebben er ook mozzarella van. Bij de webshop Veggiedeli hebben ze ook Teese kaas, errug goed: http://www.veggiedeli.nl/zoeken?q=teese ... ion=search

TonyJello

Bericht door TonyJello »

Ben schreef:Welkom iedereen,( mij inbegrepen).
Ben :welcome:

Ben

Bericht door Ben »

Mijn dag kan niet meer stuk. 1: Vanmorgen een dubbele regenboog gekregen op het moment dat ik er om vroeg. (Ik weet wanneer ik daar om kan vragen.) 2: Mijn werkgever draagt constant een trui in die kleur waar ik van smelt.
3,4, 5... 6: Ik word binnenkort in de Scharnerweg op mijn wenken bediend door Tonyjello.

TonyJello

Bericht door TonyJello »

:lol: Nou, zet maar snel een foto van je op je avatar...

Straks weet elke bezoeker in The Loving Hut wie ik ben, maar ik heb geen flauw idee wie ik allemaal bedien straks.
Doen jullie allemaal maar een naambordje op als jullie thee komen drinken! :lollol:

Maarreh, je zit dus in een fijne flow, vandaag, Ben? ;)

Woon je in Maastricht?

Ben

Bericht door Ben »

Neen, maar ik zou er best willen wonen.

marjan

Bericht door marjan »

Welkom Lady Oracle! :welcome:

veggie84