Een (KORT ;-) voorstel rondje...

Moderators: Morality, Martine

Plaats reactie
Vegantastic
Site Admin
Leefwijze: veganist
Contacteer:

Re: Een (KORT ;-) voorstel rondje...

Bericht door Vegantastic »

Welkom Lilly
Natubico schreef:Dat 't op de huidige manier best wel leuk en aardig is, zal dezerzijds niet ontkend worden.
PUNT!

Met de wiki gaat gewoon niet gebeuren. Geen aanleiding dus om dit gesprek hier verder door te zetten.

Lilly
Leefwijze: vegetarier

Bericht door Lilly »

:thanks:

Zen

Bericht door Zen »

Welkom Lilly & veel succes de komende maanden! De eerste tijd is het nog wel eens wat uitzoekwerk maar op dit forum kun je in ieder geval veel informatie en tips vinden om wat wegwijs te worden.

Waar woon je ergens in de Kop van Noord Holland? Aan de kust, aan het Ijsselmeer of somewhere in between?
Cut cold stone with a warm heart

marjan

Bericht door marjan »

Hoi Lilly, ook van mij welkom geheten! :welcome: :welcome:

Martine
Moderator

Bericht door Martine »

Welkom Lilly!

Meer Noord-Hollanders, yay! Wij wonen niet in de kop, eerder in de onderbuik, maar toch.
Kom eens kijken op Vegetus en Gewoon Vegan!

Stokkie

Bericht door Stokkie »

Welkom Lily!
~Shoot for the moon. Even if you miss it you will land amongst the stars.~

Aminozuur
Leefwijze: part-time veganist
Contacteer:

Bericht door Aminozuur »

Ik ben Katia, 25 jaar, mama van 3 heerlijke meiden en getrouwd met een prachtman.
Al heel mijn leven denkbeeldig vegetarisch, maar de praktijk is natuurlijk helemaal anders.
Ten eerste heb je als kind ouders en als zij niet akkoord gaan, heb je daar niets tegenin te brengen. :wink:
Dan word je 10 jaar en krijg je toe dat je 2 keer in de week vegetarische burgers mag eten. :roll:
Op je 12e ga je dan maar in protestactie waarbij je weigert van nog iets te eten tot ze toegeven dat je geen dieren meer eet. En dat heeft geholpen... :)
Ik heb 8 jaar vegetarisch gegeten, maar toen mijn 2e dochter geboren werd en ik aan beide kindjes borstvoeding gaf, is het beginnen mislopen. Op consultatie bij een (vegetarische) diëtiste, die mij aanraadde om toch terug vlees te eten, omdat mijn lichaam niet genoeg uit het voedsel haalde en mijn melkproductie begon te dalen. Eventjes tweestrijd geweest, maar de borstvoeding van mijn kindjes is toch net iets belangrijker. Anderhalf jaar later werd ook mijn 3e dochter geboren en gaf ik 3 kindjes samen borstvoeding, dus de veggie-pauze ging nog even door.
En nu een paar maanden geleden, ondervond ik dat ik het opnieuw kon proberen. Ik heb nog maar 2 kindjes aan de borst en beide zijn 3 jaar plus, dus ik voed enkel nog 's ochtends en 's avonds.
Dus alweer een half jaar vegetarisch. De laatste weken/maanden begin ik meer en meer richting veganisme te gaan (was een absolute nee bij mijn ouders thuis, dus ik heb het eigenlijk nooit kunnen uittesten, hoewel het idee er altijd geweest is) en het is enorm zoeken nu. Sinds kort besloten om er helemaal voor te gaan, dus hier ben ik, op zoek naar tips en ideeën.

Voor de rest ben ik op zowat elk vlak vrij alternatief. Denk aan natuurlijk ouderschap, borstvoeding tot ver in de kleuterleeftijd, draagdoeken, babyzindelijkheidscommunicatie, katoenen luiers, thuisonderwijs, dreadlocks, handgemaakte kledij en wat nog meer. Volgens mij heb je nu wel een vrij volledig beeld.

Groetjes,
Katia

Jasmijn

Bericht door Jasmijn »

Welkom Katia, leuk dat je er bent! En oeh, ik wil ook zo graag een kindje...

Groetjes,
Jasmijn (een eveneens 'alternatieve' dreadlockvegan)

marjan

Bericht door marjan »

Welkom Katia. Leuk dat je er bent! Ik heb ook mijn kinderen heel lang borstvoeding gegeven. Mijn dochter tot en met 16 maanden en mijn zoon tot hij ruim 5 jaar was. Ook altijd met katoenen luiers bezig geweest. Zelfs op vakanties met de fietskar. Die lieten we dan drogen tijdens het fietsen (we hadden veel bekijks). Maar goed, inmiddels zijn mijn kinderen 17 en 15 en uit sociale overwegingen geen veganist meer maar vegetariër voorlopig... Hoewel ze - als ze bij mij zijn - alleen maar veganistisch eten krijgen en dat ook prima vinden.

Aminozuur
Contacteer:

Bericht door Aminozuur »

marjan schreef:Welkom Katia. Leuk dat je er bent! Ik heb ook mijn kinderen heel lang borstvoeding gegeven. Mijn dochter tot en met 16 maanden en mijn zoon tot hij ruim 5 jaar was. Ook altijd met katoenen luiers bezig geweest. Zelfs op vakanties met de fietskar. Die lieten we dan drogen tijdens het fietsen (we hadden veel bekijks). Maar goed, inmiddels zijn mijn kinderen 17 en 15 en uit sociale overwegingen geen veganist meer maar vegetariër voorlopig... Hoewel ze - als ze bij mij zijn - alleen maar veganistisch eten krijgen en dat ook prima vinden.
Leuk! Langvoedsters kom je niet vaak meer tegen... altijd leuk om er eentje te lezen. :)
Mijn oudste heeft 4 jaar en 3 maand gekregen en hield het toen zelf voor bekeken (heel sereen afscheid genomen). De middelste is nu 5 jaar sinds eind augustus en zij drinkt nog steeds 's avonds. De jongste is er 3 sinds april en drinkt soms nog 5-6 keer op een dag (borstekindje in het kwadraat). Och, ik laat ze maar doen. Ze moeten al snel genoeg groot zijn.

Lilly
Leefwijze: vegetarier

Bericht door Lilly »

Zen schreef:Welkom Lilly & veel succes de komende maanden! De eerste tijd is het nog wel eens wat uitzoekwerk maar op dit forum kun je in ieder geval veel informatie en tips vinden om wat wegwijs te worden.

Waar woon je ergens in de Kop van Noord Holland? Aan de kust, aan het Ijsselmeer of somewhere in between?
Ijsselmeer, om precies te zijn Markermeer. Vanuit mijn zolderraam kan ik de dijk zien, het water zelf helaas niet doordat de dijk zo hoog ligt. Maar in 15 minuten lopen zit ik aan het water :D

Het uitzoeken daar gaat idd nog wel wat tijd in zitten. Voeding is geen probleem (ik heb al eerder een periode veganstisch gegeten, dit was echter vooral om gezondheidsredenen, maar heb er dus al wel ervaring mee), natuurlijke verzorgingsproducten gebruikte ik al (weleda etc) maar soms word je nog verrast. Dierlijke producten in schoonmaakmiddel bijv. Maar goed, alles op z'n tijd......ik kom er wel (y)

En wederom bedankt voor de welkoms!

Emiel

Bericht door Emiel »

Aminozuur schreef:
marjan schreef:Welkom Katia. Leuk dat je er bent! Ik heb ook mijn kinderen heel lang borstvoeding gegeven. Mijn dochter tot en met 16 maanden en mijn zoon tot hij ruim 5 jaar was. Ook altijd met katoenen luiers bezig geweest. Zelfs op vakanties met de fietskar. Die lieten we dan drogen tijdens het fietsen (we hadden veel bekijks). Maar goed, inmiddels zijn mijn kinderen 17 en 15 en uit sociale overwegingen geen veganist meer maar vegetariër voorlopig... Hoewel ze - als ze bij mij zijn - alleen maar veganistisch eten krijgen en dat ook prima vinden.
Leuk! Langvoedsters kom je niet vaak meer tegen... altijd leuk om er eentje te lezen. :)
Mijn oudste heeft 4 jaar en 3 maand gekregen en hield het toen zelf voor bekeken (heel sereen afscheid genomen). De middelste is nu 5 jaar sinds eind augustus en zij drinkt nog steeds 's avonds. De jongste is er 3 sinds april en drinkt soms nog 5-6 keer op een dag (borstekindje in het kwadraat). Och, ik laat ze maar doen. Ze moeten al snel genoeg groot zijn.
Vergeef me mijn directheid, maar heb je na 5 jaar dan niet ontzettende last van je tepels?

Oh, en welkom Katia en Lilly :)

vegalan

Bericht door vegalan »

Volgens mij wil jij ook nog wel vijf jaar aan de borst. :grin:

.

Marcello
Leefwijze: flexanist
Contacteer:

Bericht door Marcello »

vegalan schreef:Volgens mij wil jij ook nog wel vijf jaar aan de borst. :grin:
:arrow: http://www.youtube.com/watch?v=AOfI48IWESo
"Je bent wat je eet!", zei de kanibaal die net een vegetariër had opgegeten.

Emiel

Bericht door Emiel »

vegalan schreef:Volgens mij wil jij ook nog wel vijf jaar aan de borst. :grin:

.
Ik drink geen dierlijke melk :wink:

Sasha

Bericht door Sasha »

Op de een of andere manier kan ik niet meer inloggen in mijn oude account, dus ik heb me opnieuw geregistreerd. Ik was eerst Sascha, maar ben nu Sasha (niet zo heel veel verschil ;)). 21 jr, student (master geneeskunde), zeer geïnteresseerd in veganisme (maar ook voeding/gezondheid/koken en discussies ;)). Bij vrienden sta ik denk ik wel een beetje bekend om diegene die altijd overal discussies over aangaat (ja maar ik wilde alleen maar vertellen dat het zo leuk was om naar het dolfinarium te gaan... Weet je wel hoe zielig dat is?! Maar ook religie en feminisme en ander idealistische ideeën kan ik soms moeilijk voor mij houden. Oohh, en kwakzalverij. Maargoed. Ik ben ook heel onzeker soms en wil graag aardig gevonden worden door mensen. Ik heb last van lichtig-matige depressies wat ook wel eens lastig kan zijn maar met veel RRR en hardlopen blijft dat wel onder controle. Verder heb ik geloof ik niks meer te liegen. Vragen?

Emiel

Bericht door Emiel »

Hoi Sascha, alsnog welkom!

marjan

Bericht door marjan »

Klinkt allemaal uitermate boeiend Sasha! Fijn dat je teruggekomen bent toen je er via je andere account niet meer in kon! Volgens mij heb je hier wel een ruim toegevoegde waarde (y)

Fynnya

Bericht door Fynnya »

Welkom aan alle nieuwelingen van de laatste tijd! :)
Ananas schreef:Er zijn wel meer vegans in Utrecht, en er zijn daar ook wel eens jongeren-kookgroepjes (Fynnya op dit forum weet daar meer over te vertellen), je zal vast snel anderen leren kennen!
Ja, als je zin hebt ben je van harte welkom Anne! We hebben vanwege zomervakanties al een tijdje niks gedaan, wel een goed idee om weer op te gaan pakken. Hier vind je meer info erover: http://www.veganisme.org/forum/viewtopi ... =54&t=7235
Sasha schreef:Ik heb last van lichtig-matige depressies wat ook wel eens lastig kan zijn maar met veel RRR en hardlopen blijft dat wel onder controle.
Wat is RRR?

*Martijn*

Bericht door *Martijn* »

R&R, rest and recuperation?

Plaats reactie