Een (KORT ;-) voorstel rondje...

Moderators: Morality, Martine

Plaats reactie
Natubico
Leefwijze: veganist
Contacteer:

Re: Een (KORT ;-) voorstel rondje...

Bericht door Natubico » ma aug 29, 2011 2:03

Marla schreef:De laatste tijd komen er weer veel nieuwe mensen bij op het forum, ik ben wel benieuwd naar iedereens achtergronden, hoe mensen op dit forum terecht zijn gekomen enz.
"Een (KORT) voorstel rondje..."
Zo kort is het dus niet geworden. Meer dan 140 pagina's maar even.
Wanneer je wil weten, of een bepaald iemand hieraan deelgenomen heeft mag je dus even die 140 pagina's gaan doorspitten.
Via de zoekfunctie zal 't ook wel niet lukken, want dan zullen misschien wel alle berichten, waar de desbetreffende gebruikersnaam bij staat tevoorschijn komen.
Het handigste zou kunnen zijn om op de profielpagina van het gebruikerspaneel alle ruimte te bieden voor een zo uitgebreide informatie als men zelf wenst.
Dan hoeven de anderen maar op de naam bij een bericht te klikken en weten ze meteen van wanten.
(Vergelijk de gebruikerspagina bij de Wikipedia, waarop de deelnemers zich ook net zo uitgebreid kunnen voorstellen als ze nodig en/of wenselijk vinden).

*Martijn*

Bericht door *Martijn* » ma aug 29, 2011 7:19

Als je klikt op de naam van een forumlid en daarna op 'zoek berichten gebruiker', dan vind je vaak bij de eerste berichten van een gebruiker een bericht in deze draad. (In elk geval is de hoeveelheid berichten die je dan 'moet' doornemen een stuk kleiner.)

Martine
Moderator

Bericht door Martine » ma aug 29, 2011 8:38

Hoi allemaal!

Ik ben Martine, al jaren vegetariër en sinds ongeveer een half jaar samen met mijn vriend David aan het proberen om vaker veganistisch te eten. Eerst een dag in de week, inmiddels vier of vijf. Mijn motivatie: beter voor de dieren, beter voor het milieu en ook nog eens super lekker! Mijn vegetarische maaltijden waren eigenlijk altijd meer van hetzelfde: iets met kaas, een eitje of vegaburgertje uit de super.

Sinds ik me in plantaardig eten ben gaan verdiepen ben ik veel meer zelf gaan bakken en ik ben zelf vegaburgers en seitan gaan maken. Zo fijn om zelf van basis-ingrediënten dingen te maken waarvan je dan ook nog weet dat het meehelpt aan een betere wereld! Huisgemaakte seitanworstjes, cashew-roomsaus, linzen-gehaktballetjes, cake en koekjes zonder eieren of koemelk, yummm.

Ik lees al een tijdje mee op het forum, maar vond het nu toch echt eens tijd om me voor te stellen en zelf ook deel te nemen aan het gesprek. Alvast bedank voor alle kennis die jullie hier hebben verzameld!
Kom eens kijken op Vegetus en Gewoon Vegan!

marjan

Bericht door marjan » ma aug 29, 2011 16:09

Welkom Martine! Klinkt mooi hoe je bezig bent. Geniet er vooral van en ga zo door... Ik hoop dat je wat aan ons hebt en stel gerust vragen als die komen...

Fynnya
Leefwijze: part-time veganist

Bericht door Fynnya » ma aug 29, 2011 19:22

Welkom Martine!

Ananas

Bericht door Ananas » di aug 30, 2011 7:12

Leuk dat je je hebt aangemeld, Martine! Welkom.

Jasmijn

Bericht door Jasmijn » di aug 30, 2011 13:23

:welcome:

anne86
Contacteer:

Bericht door anne86 » wo aug 31, 2011 18:43

Hoi Allemaal!
Ik ben Anne, 24 jaar uit Utrecht. 12 jaar geleden vegetarier geworden en sinds januari dit jaar veganist. Ik ken verder geen andere veganisten (behalve mijn moeder, maar die is tegelijkertijd met mij geworden), dus ik kijk al een tijdje hier op het forum voor handige info enzo. Ben net afgestudeerd (dansopleiding afgelopen juni en master kunstbeleid en -management vorige week) en werk als freelance danser/choreograaf/dansdocent. Dus als iemand weet waar in NL vegan balletschoenen te koop zijn, hoor ik het graag :wink:
Tot ziens op het forum!
Anne

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Vegantastic » wo aug 31, 2011 19:11

Welkom!

Zen

Bericht door Zen » wo aug 31, 2011 19:51

Welkom iedereen! :)

Wat goed dat je moeder ook vegan is geworden Anne en gefeliciteerd met je afstuderen!
Cut cold stone with a warm heart

Jasmijn

Bericht door Jasmijn » wo aug 31, 2011 21:53

Welkom Anne!
*Jasmijn die net terug is van doordansen*

marjan

Bericht door marjan » do sep 01, 2011 5:48

Welkom Anne en gefeliciteerd ook van mij. Zowel met je diploma's als met je keuze :welcome:

Ananas

Bericht door Ananas » do sep 01, 2011 8:47

Welkom Anne!

Er zijn wel meer vegans in Utrecht, en er zijn daar ook wel eens jongeren-kookgroepjes (Fynnya op dit forum weet daar meer over te vertellen), je zal vast snel anderen leren kennen!

anne86
Contacteer:

Bericht door anne86 » do sep 01, 2011 10:42

bedankt voor de welkoms!
Klinkt leuk zo'n kookgroepje, ben niet zo'n keukenprinses, maar kan wel heel goed eten :P

Natubico
Contacteer:

Bericht door Natubico » zo sep 04, 2011 3:53

*Martijn* schreef:Als je klikt op de naam van een forumlid en daarna op 'zoek berichten gebruiker', dan vind je vaak bij de eerste berichten van een gebruiker een bericht in deze draad. (In elk geval is de hoeveelheid berichten die je dan 'moet' doornemen een stuk kleiner.)
Kan in de huidige situatie van pas komen ja.
Maar het zal lang niet altijd lukken zo en daarom blijft een structurele verbetering (die dus wél altijd gebruikersvriendelijk is) sterk gewenst.

Overigens is er nú al de mogelijkheid, dat men zich voorstelt op een gebruikerspagina van de Wiki en de URL daarvan dan vermeldt onder "Website" bij het profiel.
Een eventuele eigen site kan dan alsnog vermeld (en zelfs omschreven) worden op die Wiki-gebruikerspagina.

Welkomstberichten van andere forumleden kunnen dan ook op die pagina geplaatst worden, zodat het alllemaal niet meer zo ingewikkeld en omvangrijk eraan toe hoeft te gaan als op dit topic.

jet
Moderator

Bericht door jet » zo sep 04, 2011 9:09

:mrgreen:
Wat de een omvangrijk en ingewikkeld vindt, vindt de ander gewoon leuk, en gezellig hahahahaha
(niet lullig bedoeld, voorbeeldje: als jij een alien moet uitleggen waarom je iemand die sip is even een hart onder de riem probeert te steken, en hoe je dat weet, dan is dat heel moeilijk uit te leggen, terwijl het als je het gewoon doet een heel simpel gebaar of iets is...., dus vandaar dat ik het grappig vind als je zegt dat reacties op iemand zn voorstellen ook verplaatst kunnen worden en het dan minder ingewikkeld wordt :mrgreen: )
The trouble with having an open mind, of course, is that people will insist on coming along and trying to put things in it.

Lilly
Leefwijze: vegetarier

Bericht door Lilly » zo sep 04, 2011 20:55

Hallo allemaal,

ik zal me kort even voorstellen. Ik ben 33 jaar oud, moeder van twee jongens en woon in de kop van Noord holland. Ik ben sinds een jaar of 9 af en aan vegetarier geweest, periodes heel strikt, periodes heb ik bio-vlees gegeten.

Sinds mijn ex een jaar geleden vertrok werd het makkelijker voor me mijn principes na te streven en ging ik ook steeds meer lezen over veganisme etc. Zo kwam ik ook op dit forum terecht. Sinds 3 weken eet ik nu veganistisch en het bevalt me eigenlijk prima :D Ik voel me stukken beter, maar ik vermoed ook dat ik lasctose intollerantie heb, als dat zo zou zijn dan is het niet zo gek dat ik me nu beter voel. Feit is in ieder geval dat dit voor mij lijkt te werken. Vooralsnog ondervind ik weinig problemen, ik houd erg van koken en bereid dus ook alles zelf. Hierdoor weinig problemen met producten waar dierlijke bestanddelen aan zijn toegevoegd (sausjes etc).

Maar goed, we zijn nog maar net onderweg, ben benieuwd hoe het me verder af zal gaan, hoop hier in ieder geval wat tips en info te kunnen vinden. En natuurlijk mede veganisten, ik ken op 1 vegetarier na niemand die geen vlees eet verder......

Tot ziens op het forum!

Jasmijn

Bericht door Jasmijn » zo sep 04, 2011 21:11

Welkom Lilly!

Natubico
Contacteer:

Bericht door Natubico » ma sep 05, 2011 1:39

jet schreef::mrgreen:
Wat de een omvangrijk en ingewikkeld vindt, vindt de ander gewoon leuk, en gezellig hahahahaha
(niet lullig bedoeld, voorbeeldje: als jij een alien moet uitleggen waarom je iemand die sip is even een hart onder de riem probeert te steken, en hoe je dat weet, dan is dat heel moeilijk uit te leggen, terwijl het als je het gewoon doet een heel simpel gebaar of iets is...., dus vandaar dat ik het grappig vind als je zegt dat reacties op iemand zn voorstellen ook verplaatst kunnen worden en het dan minder ingewikkeld wordt :mrgreen: )
Dat 't op de huidige manier best wel leuk en aardig is, zal dezerzijds niet ontkend worden.
Maar de efficientie moet toch ook wel 'n woordje meespreken.
Zo komen er bijvoorbeeld altijd weer nieuwe leden bij en die hebben veelal geen kennis genomen van het zich hier voorstellen door eerder lid gewordenen.
Wanneer die nieuwkomers zich dan afvragen wie er achter een bepaalde gebruikersnaam schuil gaat, tja dan hebben ze dus toch het aangekaarte probleem (dat ze meer dan 140 pagina's mogen gaan doorspitten).

Uiteraard is het ook mogelijk, dan men zich én hier voorstelt én op een eigen gebruikerspagina van de Wiki.
Een voordeel van het laatstgenoemde is ook, dat deze pagina continu geactualiseerd kan worden, zodat met name de geinteresseerde 'vrienden', die de desbetreffende pagina 'n beetje volgen, op de hoogte gehouden kunnen worden.

Overigens worden de welkomst- en andere reacties van derden niet op de gebruikerspagina zelf geplaatst, maar op de daarbij horende Overlegpagina. (Dat moest nog even recht gezet worden van gisteren).

forisma
Contacteer:

Bericht door forisma » ma sep 05, 2011 10:10

Lilly :welcome:

Plaats reactie