Een (KORT ;-) voorstel rondje...

Moderators: Morality, Martine

Plaats reactie
jet
Moderator
Leefwijze: veganist

Re: Een (KORT ;-) voorstel rondje...

Bericht door jet »

De Natuurwinkel in Enschede heeft wel veganistische kaas hoor (tenminste de laatste keer dat ik er kwam wel....).
Ze hebben Cheezly in plakjes (apart verpakt), tofutti garlic&herbs (in een doosje) en cheezly rond kaasje.
Het ligt naast de yofu/sojayoghurt in het koelvak (als je de winkel binnenkomt achteraan links)

.....en de bonvita Magnums liggen direct na het eerste gangpad rechts in de vriezer :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

jet

Gronau heeft geen reformwinkel meer, tenzij er in het laatste half jaar weer een reformwinkel bij is gekomen...., en de supermarkten hebben niet veel veganistisch (niet meer dan in NL).
Schijnt dat Altstatte wel een reformwinkel heeft. Mijn collega uit Haaksbergen gaat daar regelmatig shoppen voor glutenvrije producten, maar ik ben er nog nooit geweest.
Overigens heeft Hengelo ook een Natuurwinkel. Iets kleiner dan Enschede, maar wel anders assortiment, dus het loont de moeite om een keer een kijkje te nemen.
Enschede heeft ook Emma aan de -hoe kan het anders- Emmastraat. Dat is een ecocentrum, en daar hebben ze ook de Bruno Fischer mayonaise!
The trouble with having an open mind, of course, is that people will insist on coming along and trying to put things in it.

missmuil
Leefwijze: flexanist

Bericht door missmuil »

Dank je wel voor de info Jet :D :D Ik had inderdaad echt enorm met mijn neus gekeken. Toen ik binnenkwam bleek ook de hele winkel te zijn veranderd. Ziet er super mooi uit. En de natuurwinkel die ik bedoelde is nu een Tuinen van Enschede geworden... Het eco-centrum Emma ken ik. Daar had ik ook de vegetarische kaas gekocht. Maar toen ik laatst belde of ze veganistische kaas had leek het wel alsof ze geen idee had waar ik het over had... Maar ik zal er sowieso van het weekend eens kijken.
Gisteren heb ik zelf mayonaise gemaakt en die smaakt echt fantastisch, al zeg ik het zelf, samen met de tofutti en cheesly had ik heerlijke broodjes. Ik voelde me echt super trots. Qua smaak vind ik ze lekkerder dan gewone kaas.

:thanks:
"Mensen kunnen niet bekeerd worden, men moet er ziek genoeg voor zijn." (Nietzsche)

Fynnya
Leefwijze: part-time veganist

Bericht door Fynnya »

missmuil schreef:Daar had ik ook de vegetarische kaas gekocht. Maar toen ik laatst belde of ze veganistische kaas had leek het wel alsof ze geen idee had waar ik het over had... Maar ik zal er sowieso van het weekend eens kijken.
Ik denk dat het probleem is dat veganistische kaas natuurlijk helemaal geen kaas is, in tegenstelling tot vegetarische kaas. Vegan kaas is meer een kaas-vervanger, een product dat op kaas moet lijken.
Het ligt meestal ook niet bij de kazen, maar in een ander deel van de winkel.
Dus ik kan me voorstellen dat een medewerker denkt 'huh veganistische kaas? Dat kan toch niet?' en er niet aan denkt dat je die Cheezly ed. kan bedoelen.

jet
Moderator

Bericht door jet »

....de eigenaresse van Emma is een Duitse. Zij begrijpt dan ook niet altijd alles wat je zegt.... Kan dus best zijn dat ze je vraag niet heeft begrepen, en dat ze daarom geen idee had waar je het over had :wink:

Missmuil kun je je recept voor mayo ergens in het receptenforum plempen? Ik ben wel benieuwd.
Leuk dat er hier (Twente) meer vegans rond gaan lopen, voelde me al erg 'alleen' :mrgreen:
The trouble with having an open mind, of course, is that people will insist on coming along and trying to put things in it.

@rno

Bericht door @rno »

Hallo mensen,

Ik ben @rno. Redelijk actief op het Internet, veel op fora, dus er zullen vast wel mensen zijn, die mij kennen en dachten op dit forum van mijn gezeur af te zijn.

Reeds levenslang vegetariër en zuivelbeperker sinds een aantal jaren.

Verder begint vergeetachtigheid bij mij toe te slaan, dus het kan best gebeuren dat ik iets schrijf, dat ik kort geleden ook wel eens vermeld heb. Mijn excuus hiervoor. Maar als ik alles moet onthouden wat ik op de diverse fora aan onzin heb uitgekraamd, mag ik wel een computer aanschaffen.

Tot lees.

@rno
Zodra je vega wordt, moet je een strijd voeren met je smaak en met je sociale omgeving. De meeste mensen op dit forum hebben die strijd gewonnen.

Happyanita

Bericht door Happyanita »

Welkom @rno

Jasmijn

Bericht door Jasmijn »

Ha Arno, dus jij ook hier :wink:
:welcome:

Wen

Bericht door Wen »

Zen

Bericht door Zen »

Welkom Arno! :)
Cut cold stone with a warm heart

*Eva*
Contacteer:

Bericht door *Eva* »

Welkom Arno! :welcome:

Stokkie

Bericht door Stokkie »

Dit wordt geloof ik de 3e keer dat ik me voorstel, maar ik heb steeds problemen met inloggen, dus ik heb nu voor de 3e keer een profiel aangemaakt. Ik ben Wendy Stokman, 38 jaar, wonend in Haarlem. Ik ben bijna 6 jaar vegetarier en sinds ruim een jaar veganist en ik kan je zeggen.........ik wil nooit meer anders! :govegan:
~Shoot for the moon. Even if you miss it you will land amongst the stars.~

@rno

Bericht door @rno »

Welkom Wendy. Driemaal is scheepsrecht, zeggen ze wel eens.
Zodra je vega wordt, moet je een strijd voeren met je smaak en met je sociale omgeving. De meeste mensen op dit forum hebben die strijd gewonnen.

Wen

Bericht door Wen »

Leuk nog een wendy :wink:

forisma
Contacteer:

Bericht door forisma »

Stokkie schreef:......ik wil nooit meer anders! :govegan:
Ik ook niet :)))) Welkom!

marjan

Bericht door marjan »

Superwelkom Arno en Wendy!

Jasmijn

Bericht door Jasmijn »

Welkom terug Wendy!

koetjeboe

Bericht door koetjeboe »

hoi iedereen! Ik zal me ook even voorstellen!
Mijn naam is Louise, ik ben 21 jaar oud en woon samen met mijn moeder en zusje in Spijkenisse. Op het moment heb ik net eindexamen gedaan op vwo en volgend jaar mag ik eindelijk geschiedenis studeren in Utrecht. Sinds mijn 18de ben ik vegetariër, omdat ik dus geen dieren wil eten (en het ook niet lekker vind). Daarnaast drink ik ook geen zuivel omdat ik hiervoor allergisch ben.
Sinds een aantal weken ben ik erg enthousiast over veganisme. Sinds een aantal dagen ben ik hier ook op overgestapt om te kijken hoe het bevalt. Ik ben daarom ook lid geworden van het forum hier, om wat tips te krijgen met recepten maar ook met vervanging van dierlijke producten.
Groetjes, Louise
Animals are my friends, and I don't eat my friends...

Sindskort probeer ik de veganistische levensstijl :D

Wen

Bericht door Wen »

Stokkie

Bericht door Stokkie »

Welkom Louise!
~Shoot for the moon. Even if you miss it you will land amongst the stars.~

marjan

Bericht door marjan »

Welkom Louise! Ik woon nu in de Achterhoek maar heb ook een aantal jaren in Spijkenisse op school gezeten op Blaise Pascal. Daar ook VWO-eindexamen gedaan... Ik ben inmiddels al 43 maar het is als de dag van gisteren...Pfff... heftig ....

Plaats reactie