Een (KORT ;-) voorstel rondje...

Moderators: Morality, Martine

Plaats reactie
maartje
Leefwijze: veganist

Re: Een (KORT ;-) voorstel rondje...

Bericht door maartje » za apr 17, 2010 18:48

Dank jullie wel! :D

Fruitig

Bericht door Fruitig » zo apr 18, 2010 12:27

:welcome:
vegan with an edge!

Marten

Bericht door Marten » zo apr 18, 2010 13:11

Welkom Maartje! :welcome:

marjan

Bericht door marjan » wo apr 21, 2010 7:20

Hoi Maartje, leuk dat je meedoet. Veel plezier hier en vooral met het veganisme!

cavia

Bericht door cavia » wo apr 21, 2010 10:36

maartje, ik heb even op je blog gekeken, vind m erg leuk! wat voor werk doe je, als ik vragen mag?
ik neem aan dat je geen 0900-1700u kantoorbaan hebt?

maartje

Bericht door maartje » wo apr 21, 2010 11:01

cavia schreef:maartje, ik heb even op je blog gekeken, vind m erg leuk! wat voor werk doe je, als ik vragen mag?
ik neem aan dat je geen 0900-1700u kantoorbaan hebt?
Dank je! :)

Misschien verrassend, ik heb juist wel een 9 - 5 baan! Ik werk in een bibliotheek, niet heel creatief maar vooralsnog leuk genoeg. Alle tijd daarbuiten besteed ik wel zo veel mogelijk aan mijn eigen maaksels en blog e.d. En ja, soms zou ik daar wel meer tijd voor willen hebben. Misschien iets voor in de toekomst, want ik ben nu ook bezig met een opleiding grafische vormgeving. Hmm, en dat allemaal terwijl ik eigenlijk afgestudeerd ben als taalwetenschapper :P

cavia

Bericht door cavia » wo apr 21, 2010 11:11

Oh, klinkt leuk allemaal! Waar doe je dat? En is het een avondopleiding, of..?

maartje

Bericht door maartje » wo apr 21, 2010 11:18

Het is geen 'echte' opleiding (daar heb ik helemaal geen tijd voor!), maar één keer per week in de avond met een berg huiswerk...

Stein

Bericht door Stein » zo apr 25, 2010 18:38

Goed, ben dus ook soortvan nieuw, al langer lid maar nog niet actief geweest. Ik ben stein, 21 jaar, woon (nog :P ) in Oegstgeest in Nederland. Ik ben vaker met tussenpozen vegetariër geweest, tot anderhalf jaar geleden ongeveer, ben toen zo veel mogelijk vegetariër geworden, hoewel ik moet toegeven dat ik heel af en toe nog vlees at... half jaar geleden ongeveer ben ik echt heel strak niet meer vlees gaan eten, en toen was de stap naar veganisme eigenlijk best makkelijk te maken. Ik ben nu dus sinds enkele maanden strak veganist, en het bevalt meer dan prima eigenlijk :) geen achterliggend schuldgevoel, geen slechte gevoelens die ik moet wegdrukken, en het is hartstikke lekker wat ik nu klaarmaak, daar is ook niks aan te klagen.

Goed, verder over mezelf: ik studeer Scheikunde aan de universiteit Leiden, zit nu in het laatste deel van mijn Bachelor-programma. Aankomend jaar begint mijn Master, die ik wil volgen aan een andere universiteit, waarschijnlijk aan die van Leuven (mn vriendinnetje woont daar in de buurt :P ). Mijn hobbies zijn schaken, wandelen of fietsen, lezen en heel lekker koken :) ik heb de neiging depressief te worden van de wereld, hoe slecht zijkunnen zijn en graag aan zichzelfopgelegde onwetendheid of kortzichtigheid doen, en dan ook echt depressief: ik wil er heel graag wat aan doen, hoewel ikzelf ook niet zie hoe dat te doen is.

Andere interesse van me is filosofie, alsook yoga of meditatie. Ik demonstreer af en toe, heb een heel brede muzieksmaak maar toch vooral rock (http://www.last.fm/user/Stein1332" target="_blank" target="_blank :P ) en zit momenteel in het bestuur van mijn studievereniging voor scheikundestudenten. Waar ik soms wat raar word aangekeken, omdat de rest een wat stereotype nerd-uiterlijk heeft en ik dan aankom met dreads en oude, vergane kledij. Maar het is verder een prima plek voor persoonlijke ontwikkeling, en daar ging het mij om.

Persoonlijke ontwikkeling vind ik ook een van de belangrijkere dingen die een mens kan doen, op wat voor manier dan ook. Een brede horizon kweken, beweegredenen van andere mensen snappen, niet zo kortzichtig zijn zoals de meeste mensen en zeker niet voor eigen gewin gaan.

Welgoed, dit is mijn introductie, dank u voor de aandacht :)

Ananas

Bericht door Ananas » zo apr 25, 2010 19:06

Welkom Stein!

Wat voor master ga je doen? Ik start volgend jaar scheikunde aan de UvA na dit jaar de hbo propedeuse chemie te behalen, dus ben wel benieuwd :)

Jasmijn

Bericht door Jasmijn » zo apr 25, 2010 19:33

Ha, nog een dreadie :broco:
Welkom Stein!

stippel
Leefwijze: flexanist

Bericht door stippel » zo apr 25, 2010 20:14

Welkom, Steintje :P

forisma
Contacteer:

Bericht door forisma » zo apr 25, 2010 20:27

Stein schreef:ik heb de neiging depressief te worden van de wereld, hoe slecht zijkunnen zijn en graag aan zichzelfopgelegde onwetendheid of kortzichtigheid doen, en dan ook echt depressief: ik wil er heel graag wat aan doen, hoewel ikzelf ook niet zie hoe dat te doen is.
Daarvoor ga ik van de zomer een tiendaagse cursus Vipassana doen!
http://www.nl.dhamma.org/index.php?L=3" target="_blank
Ik word af en toe ook knettergek en depri van wat ik om me heen zie. Ik hoop dat Vipassana me kan helpen dingen te relativeren.

Jasmijn

Bericht door Jasmijn » zo apr 25, 2010 21:12

Stein schreef:Ik demonstreer af en toe
Wat voor demonstraties? :)

Mijn ervaring is dat actie voeren (en daar gelijkgestemden ontmoeten met wie je er samen voor gaat) een positieve kick geeft (als het een goede actie is tenminste, zoals bij ADC meestal het geval is).
Uiteindelijk zit je je altijd af te vragen hoeveel effect het nou eigenlijk heeft. 'Niet teveel denken' dan maar, en gewoon de verandering zijn en uitdragen die je graag wilt zien in de wereld (Om Gandhi maar even aan te halen). Maar volgens mij ben jij daar ook al aardig mee bezig. :)

Stein

Bericht door Stein » zo apr 25, 2010 22:08

Dank jullie voor de snelle reacties :)

Ik wil de master Chemistry, richting Synthese aan Leuven gaan doen. De UvA is wel tof trouwens :) goede keuze dat je niet voor de corporalere VU gaat.

Jeej, lang leve dreads :) waarom viel het te verwachten dat er nu al minstens de helft van de reageerders dreads heeft? ;)

Hmmm Vipassana ken ik niet, maar ik wil inderdaad ook actiever worden met meditatie om te werken aan dat steeds terugvallen in die depressies. Om te kunnen blijven focussen of iets anders, positiever in het leven te staan, maar wel op een juiste manier.

ADC zit inderdaad heel goed in elkaar - dikke kans dat wij elkaar daar eens hebben gezien? -. Wat gedaan met Respect voor Dieren, en nog wat losse demo's daaromheen. Demonstreren geeft wel een goed gevoel, uitdragen waar je voor staat. Dat is belangrijk, je kan nog zo gelijk hebben, als je het niet uitdraagt dan heb je er nog niks aan.

Zen

Bericht door Zen » ma apr 26, 2010 8:18

Welkom Stein!

Wat je kunt doen aan de ellende en het leed in de wereld is beperkt maar wel reëel. Je kunt op kleine(re) schaal het verschil maken voor anderen, waaronder de dieren. Voor mensen met mededogen zal het nooit wennen dat er zoveel onrecht en wreedheid is in de wereld, maar als je je zoveel mogelijk probeert te richten op het bereiken van positieve verandering, hoe kleinschalig ook soms, wordt het allemaal toch net wat draaglijker om daar mee om te gaan...

Over je LastFM; nice (Sigur Rós, Godspeed, etc)!
Cut cold stone with a warm heart

Fruitig

Bericht door Fruitig » ma apr 26, 2010 8:22

Welkom alle nieuwe forummers :welcome:
vegan with an edge!

*Eva*
Contacteer:

Bericht door *Eva* » ma apr 26, 2010 11:22

Welkom Stein!! Volgens mij weet ik wel wie jij bent.. RvD weekend in Utrecht was je toch ook?

Jasmijn

Bericht door Jasmijn » ma apr 26, 2010 11:29

Stein schreef:ADC zit inderdaad heel goed in elkaar - dikke kans dat wij elkaar daar eens hebben gezien? -. Wat gedaan met Respect voor Dieren, en nog wat losse demo's daaromheen. Demonstreren geeft wel een goed gevoel, uitdragen waar je voor staat. Dat is belangrijk, je kan nog zo gelijk hebben, als je het niet uitdraagt dan heb je er nog niks aan.
Precies! Ik heb 'vroeger' ook wat gedaan met RvD, en nu dus met ADC. Zou heel goed kunnen dat ik je wel eens heb gezien (ik ben dus die kleine met dreads).

Zou wel handig zijn als je op de KUL gaat studeren, zit je lekker in het hol van de leeuw. :wink:

Jasmijn

Bericht door Jasmijn » ma apr 26, 2010 11:31

*Eva* schreef:Welkom Stein!! Volgens mij weet ik wel wie jij bent.. RvD weekend in Utrecht was je toch ook?
Hebben wij toevallig dat gesprek gehad met die vegetarische dierenartspersoon, over dat je honden en katten ook veganistich kan voeren?

Plaats reactie