Een (KORT ;-) voorstel rondje...

Moderators: Morality, Martine

Plaats reactie
Bonnie
Contacteer:

Re: Een (KORT ;-) voorstel rondje...

Bericht door Bonnie »

Framboos schreef:
JudithK schreef:Whole Earth heeft ook hazelnootstroopwafels en die kan je gewoon in de supermarkt kopen.
Maar daar zit honing in, dus die zijn niet vegan.
Echt? Ik had er nooit van gehoord dus ik heb het even gegoogled, en op de website staat geen honing genoemd.
Framboos

Bericht door Framboos »

Goh! Ik heb ooit bijna al die WE producten gecheckt dacht ik. Blijkbaar niet goed dus!
JudithK
Leefwijze: veganist
Contacteer:

Bericht door JudithK »

De ingrediëntenlijst:
Tarwestroop, tarwebloem, ongehard palmvet, maïsmoutstroop, hazelnootpasta, tarwezemelen, sojbabloem, rijsmiddel: natriumbicarbonaat, emulgator: sojalecithine, zeezout, kaneel
Bevat gluten, soja en noten

Ik heb een hele stapel een tijdje geleden bij Jumbo gekocht. Daar gingen ze uit het assortiment en waren ze 50% afgeprijsd. Toevallig ook nog in de aanbieding met 25% korting, dus ging er in totaal 75% van de prijs.
Trotse moeder van Meilan, Yaël en Leia!
Bonnie
Contacteer:

Bericht door Bonnie »

Ik heb ze nooit gezien, maar ze lijken me wel lekker. Zal er eens naar zoeken :D
Hilke

veganisten in Hoofddorp

Bericht door Hilke »

Hallo,
Ik ben Hilke, en ik zoek veganisten in Hoofddorp, ook evenementen en winkels,

met vriendelijk groetjes
Hilke
marjan

Bericht door marjan »

Hallo Hilke, welkom! Ik heb je posting even hierheen verplaatst omdat ie hier eigenlijk hoort. Als je wilt dat mensen dingen gaan posten over evenementen, winkels, restaurants e.d. in Hoofddorp kun je daar een topic voor openen in Reizen en Uitgaan met als titel bij voorkeur iets als: Nederland - Hoofddorp - Winkels, Restaurants en Evenementen
jojo

Bericht door jojo »

Hallo, ik ben jojo en geniet al maanden van dit forum en heb maar es besloten om er gezellig aan mee te doen. Kostte me enigzins wat moeite, maar nu weet ik geloof ik hoe het werkt! Ik ben 43, woon in Engelbert (vlak onder Groningen) samen met m'n 2 kinderen van 11 en 13, mijn grote lief, hondje Suus en poes Hippie. Zo rond mijn 19e ben ik vegetarisch gaan eten, raakte meer en meer geïnteresseerd in 'goed' voedsel en maakte toen al snel de logische overstap naar veganistisch eten. Totdat ik zwanger werd van mijn eerste; had de hele tijd zo'n zin in zuivel! En nu....jaaren later en met een echtgenoot die veganistisch eet, ga ik ook weer aardig die kant op. Het warm eten is bij ons zowieso altijd al veganistisch (ook toen ik vegetariër
was aten we vaak vega). Van lekker koken word ik altijd heel erg blij, een bezigheid dat ik graag doe, al jaren. Heb vroeger ook een flink aantal jaren in Salmonella gewerkt (een biologisch/veganistisch eetcafé), toen heb ik echt wel goed leren koken!! Was altijd lekker druk met van alles (Wereldwinkel,Vrouwengroe-
pen, eigen café gehad, dierenasiel enz. enz.) Nu nog steeds bij 't VoKo (+/- 20 jaar) en daar ken ik bv Jasmijn ook van. Helaas ben ik door een aantal vervelende chronische ziekten behoorlijk gedwongen tot veel niets doen met een hoog 'bankliggehalte' . Doe dus niet zo veel meer buitenshuis, maar als het een beetje mee zit, ben ik in de keuken te vinden. Vanmiddag de vegasjokomousse gemaakt, die op de hoofdpagina staat. Had er al minder sjokolade doorgedaan, maar de volgende keer nog minder en ik denk maar wat soyaroom erbij door, want wat is dat machtig zeg!! Wel errug lekker!!! En afgelopen week kwam de doos van 'heerlijk vegetarisch' met allemaal heerlijke spullies, waarvoor mijn hartelijke dank aan jullie allen!! Ik heb al veel aan dit forum gehad!
Zo, dit is een heel verhaal geworden, ga nu aan het koken met manlief en oa de vegaworstjes uitproberen. groetjes van jojo en een fijne dag allemaal!
Wen

Bericht door Wen »

:welcome: Jojo
*Eva*
Contacteer:

Bericht door *Eva* »

Welkom Jojo en Hilke! :D
lena

Bericht door lena »

Welkom allebei!
Annikka-Ayla
Leefwijze: flexanist

Bericht door Annikka-Ayla »

Hé welkom hier :)
Volgens mij zijn er hier veel vrouwen die 43 zijn (waaronder moi)
Hanneke
Leefwijze: part-time veganist

Bericht door Hanneke »

:welcome:
Jasmijn

Bericht door Jasmijn »

Welkom Hilke!

Welkom Jojo! Leuk je nu ook hier te treffen :D
Die koekjes van bij de voko-bijeenkomst waren erg lekker ;)
jojo

Bericht door jojo »

Arghhhhhh!!!!! Gisteren bij het koken is mij mijn meest fantastisch kookatribuut, de tajine, geknapt!!! Nu zitten we hier thuis te denken om een gietijzeren tajine te gaan kopen, omdat die niet kunnen knappen (de onderkant dan, de bovenkant is nog wel van aardewerk). Heeft iemand hier ervaring mee? Wordt het voedsel net zo lekker als in een "gewone"? Zijn er verschillende merken? Tot nu toe kom ik op internet alleen het merk 'le creuset' tegen. Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen. Fijne dag! groetjes jojo
jet
Moderator

Bericht door jet »

welkom jojo :mrgreen:

Heb je vorige berichtje even gequote en een nieuw topic geopend op de plek waar dat eigenlijk moet:
http://www.veganisme.org/phpBB3/viewtop ... 99#p118099" target="_blank
(anders krijgen we hier allemaal mensen die gaan reageren, en op de plek waar dat zou moeten blijft het akelig leeg :mrgreen: )

groetjes
jet
The trouble with having an open mind, of course, is that people will insist on coming along and trying to put things in it.
marjan

Bericht door marjan »

Annikka-Ayla schreef:Hé welkom hier :)
Volgens mij zijn er hier veel vrouwen die 43 zijn (waaronder moi)
Ja, is een leuke leeftijd :)

Welkom Jojo!
Tas
Leefwijze: vegetarier

Bericht door Tas »

Hallo allemaal, mijn naam is Natasja ik ben van 16-08-1978 (hebben jullie meteen mijn birthday :wink: )
Woon samen met mijn vriend Sander en samen hebben wij 5 katten 3 vrouwen waarvan de oudste 12 jaar is geworden in Feb, en 2 mannen waarvan de jongste een Ragdoll is, daarnaast hebben 2 ratjes de oudste is 3jaar.
Verder zijn mijn hobbies, foto's bewerken in photofiltre of psp, video bewerken, muziek maken met de computer, films kijken, en nog véél meer.

Mijn vriend en ik zijn sinds 2010 fulltime vegetariër geworden althans het is de bedoelling, nu zijn we de laatste tijd aan het zoeken wat wel en niet kan en merken we dat het verdomd moeilijk is, overal zitten dierlijke vetten in, dus eerlijk gezegd hebben we hulp nodig en ik hoop dat jullie ons op weg kan helpen.

Zijn er vragen dan "hoor"ik dat wel. :wink:
lena

Bericht door lena »

Welkom Natasja! Ik herken dat het in het begin best overweldigend kan zijn, maar dat went allemaal snel hoor! Je schrijft dat je vegetarier bent geworden, ben je je nu aan het orienteren op veganisme of lees je gewoon mee hier ter inspiratie?
Erik van Zomeren
Locatie: Zutphen, The Netherlands, Earth, Solar System, Milky Way

Bericht door Erik van Zomeren »

Hoi Tas, welkom in de strijd tegen concentratiekampen voor dieren.
Laatst gewijzigd door Erik van Zomeren op vr mar 05, 2010 13:10, 1 keer totaal gewijzigd.
THIS happens when we don't go vegan
Denken "Wij zijn beter dan de rest" heeft helaas al veel verpest !
Tas
Leefwijze: vegetarier

Bericht door Tas »

Ben er zelf ook nog niet uit, ik vind dat er best véél op me af komt, ik at eerst nog kaas totdat ik las dat dit stremsel uit de maag van een dood kalf komt dan hoeft het voor mij niet meer.
Vegetarisch vlees noem ik het dan maar Vales, ik drink wel melk en ik eet eieren.
Maar ik ben ook tegen bont, dragen van leer.
Wat ik ook moeilijk vindt is, ik ben dan géén vleeseter meer, maar ik koop ook nooit meer wat bij de Mc Donald omdat ze niet goed omgaan met dieren, dus ook sla eet ik daar niet meer, producten die getest zijn op dieren wil ik ook vermijden, ik zal nooit meer iets van Masterfoods of Dove kopen.
Brengt mij dit alles in een lastige positie maar staps gewijs moet ik er wel uit gaan komen en het moet haalbaar zijn denk ik.
Ik las ook van dierelijke vetten in koek e.d. dat hoeft van mij dan niet, gisteren las ik hier wel tips over wat je eventueel kan eten en daar ben ik (wij) ons op aan het concentreren.
Plaats reactie