Een (KORT ;-) voorstel rondje...

Moderators: Morality, Martine

Plaats reactie
Berti
Leefwijze: part-time veganist

Re: Een (KORT ;-) voorstel rondje...

Bericht door Berti » di dec 15, 2009 7:06

ha kirsten welkom, je zal je hier vast snel thuis voelen!

cavia
Leefwijze: veganist

Bericht door cavia » di dec 15, 2009 10:44

Fynnya schreef:
cavia schreef:Nou, laat ik me dan ook maar even voorstellen.

Ik ben Kirsten, 19 en studeer fotografie.
Leuk! Ik ook. Waar?
In Rotterdam! En jij?

Fynnya

Bericht door Fynnya » di dec 15, 2009 10:48

cavia schreef:
Fynnya schreef:
cavia schreef:Nou, laat ik me dan ook maar even voorstellen.

Ik ben Kirsten, 19 en studeer fotografie.
Leuk! Ik ook. Waar?
In Rotterdam! En jij?
Willem de Kooning? of Grafisch Lyceum?
Ik heb vorig jaar op de Willem de Kooning gezeten, ben dit jaar overgestapt naar Den Bosch.

marjan

Bericht door marjan » di dec 15, 2009 15:43

Van mij ook welkom Kirsten! Heel lang geleden (1984 - 1988) studeerde ik ook in Rotterdam (Lombardijen): ik deed HBO-V. Inmiddels werk ik al weer een behoorlijke tijd en met veel plezier in de forensische psychiatrie...

Ik denk dat ik nog nooit gehoord had van veganisme toen ik 19 was. :cry: Ben op mijn 23e vegetariër en op mijn 30e veganist geworden. En ben dat laatste ook al weer bijna 13 jaar...

Jippia

Bericht door Jippia » zo dec 27, 2009 15:37

:welcome: Kirsten! Ik ben nu drie jaar veganist. Net niet helemaal meer een beginner. Mijn omgeving begint nu pas een beetje een idee te krijgen van wat dat is, een veganist. Op mijn ene schoonzus na worden ze steeds wat positiever (naarmate ze vaker bij mij eten of op visite komen :) ).

Malong

Bericht door Malong » ma jan 11, 2010 17:44

Hoi!

Ik ben Malong, pas sinds kort veganist maar wel al sinds mijn twaalfde vegetariër. Ben inmiddels alweer 21 jaartjes oud. Ehm, tja. Ik studeer momenteel bestuurskunde in Tilburg (eerstejaars) en ben gek op muziek en literatuur. Verder is het misschien handig om te vertellen dat ik van het mannelijke geslacht ben, aangezien mijn (Chinese) naam dat niet altijd even duidelijk maakt :?
The cradle rocks above an abyss, and common sense tells us that our existence is but a brief crack of light between two eternities of darkness -Vladimir Nabokov-

Wen

Bericht door Wen » ma jan 11, 2010 17:45

:welcome:

Jasmijn

Bericht door Jasmijn » ma jan 11, 2010 17:47

Welkom Malong!

JesseL

Bericht door JesseL » ma jan 11, 2010 17:49

Welkom! :govegan:

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Vegantastic » ma jan 11, 2010 17:52

Welkom!

Happyanita

Bericht door Happyanita » di jan 12, 2010 12:25

Alweer een newbie!

Ik heb dit forum enkele maanden geleden al gevonden. Nu ik laatst via deze site een fijne webshop voor veganistische schoenen heb gevonden, wilde ik me toch even aanmelden.
Ik eet sinds mijn 8ste (als ik t me goed herinner) vegetarisch. Zij het niet streng (eet wel niet-bio kaas, drink geen melk). En ik wil graag meer veganistisch gaan eten. Volledig lijkt me op dit moment nog te lastig, maar misschien verandert die mening nog. Ik probeer zwanger te worden en vind het eng op dit moment een te grote omslag te maken.

Mijn reden om meer veganstisch te eten is zowel dierenwelzijn als het milieu. Gezond eten vind ik ook belangrijk en ik wil dus nog onderzoeken hoe dat kan. Volgens mij gaat dat geweldig via dit forum. Bedankt daarvoor forummers! Zonder zo’n site lijkt vegan worden me al helemaal te moeilijk.

Wen

Bericht door Wen » di jan 12, 2010 13:02

Welkom8 Zal ik je wat info mailen over veganisme en kinderen? Of vindt je zelf genoeg op dit forum.
Een paar goede kookboeken vind ik een must voor elk beginnende veganist.

Jasmijn

Bericht door Jasmijn » di jan 12, 2010 13:04

:welcome:

Fynnya

Bericht door Fynnya » di jan 12, 2010 13:25

Welkom Malong en Anita!

Happyanita

Bericht door Happyanita » di jan 12, 2010 17:25

:) bedankt voor de welkom.
En Wen bedankt voor het aanbod. Misschien hou ik je er nog aan. Maar moet eerst maar es zwanger worden. En waarschijnlijk worden mijn kinderen niet veganistisch opgevoed. Mijn partner eet zelfs vlees. Hem heb ik na al die jaren niet eens vegetarisch kunnen krijgen, dus veganistisch gaat niet lukken :P.

Wat betreft kookboeken. Ik wil binnenkort nog een goed kookboek bestellen (heb daar ook al een topic over gezien) heb nu ecofabolous (zeer inspirerend). En van de bieb: De veganistische keuken. En kijk veel op
Making love in te kitchen. Dat is een geweldige site met gezonde recepten (Unless indicated, all recipes are free of gluten, dairy, soy, corn, sugar, and eggs). Alleen moet ik regelmatig woorden opzoeken.

JudithK
Contacteer:

Bericht door JudithK » di jan 12, 2010 17:29

Welkom hier! Ik probeer ook zwanger te worden (wat nog niet echt lukt omdat ik nog geen menstruatie heb gehad sinds mijn bevalling een jaar geleden). Het belangrijkste is dat je goed let of je genoeg vitamines binnenkrijgt die je met veganistische voeding moeilijk binnenkrijgt. Dus goed opletten op vitamine b12 (moet je sowieso opletten als veganist), foliumzuur en ijzer. Ik slik nu van Solgar speciale vitaminetabletten voor zwangeren of als je borstvoeding geeft. Naast dat ik gewoon gezond eet, maar dan weet ik in ieder geval dat ik genoeg vitamines binnenkrijg.
Trotse moeder van Meilan, Yaël en Leia!

marjan

Bericht door marjan » di jan 12, 2010 21:57

Hallo Malong en Anita! Welkom hier ook namens mij. Hoop dat jullie het hier naar je zin zullen houden.

snoopy
Leefwijze: vegetarier

hoi

Bericht door snoopy » zo jan 17, 2010 10:18

Hallo, ik kom uit de buurt van Den Haag en was ongeveer 15 jaar vegetarier en sinds vorig jaar veganist.
Wie komt er hier nog meer uit Den Haag?Ik ben veganist om ethische redenen.Ik ben 37 jaar en ik denk dat het tegenwoordig heel makkelijk is om veganist te zijn. :govegan:

snoopy
Leefwijze: vegetarier

stel je zelf voor

Bericht door snoopy » zo jan 17, 2010 19:56

Hallo,ik kom uit de buurt van Den Haag en was ongeveer 15 jaar vegetarier en sinds vorig jaar ben ik veganist.Ik ben veganist om ethische redenen.Ik ben 37 jaar en volgens mij is het tegenwoordig heel makkelijk om veganist te zijn.Wie komt er hier nog meer uit Den Haag?

femke

Bericht door femke » ma jan 18, 2010 22:01

Hoi allemaal!

Ik ben Femke, 31 jaar en ik ben ruim 9 jaar veganist (ik heb trouwens een hekel aan dat woord, klinkt zo eng, alsof het een ziekte is). Ik ben een tijd lid geweest van de NVV, maar ben nu voor het eerst op de site! Erg leuk om hier 'rond te hangen' tussen gelijkgestemden (op dit gebied). Ik heb weinig veganisten om me heen, dus het is wel 's fijn om me ff 'normaal' te voelen! :D JEUJ!
Ik kwam op de site terecht omdat ik zwanger ben (8wk) en nu toch weer even heel goed na moet denken over hoe ik mijn veganisme ga 'vorm geven' tijdens de zwangerschap en in de opvoeding straks... Erg spannend, maar ik heb hier al wat goede tips en steun gekregen!

Groetjes Femke.

Plaats reactie