Een (KORT ;-) voorstel rondje...

Moderators: Morality, Martine

Plaats reactie
marjan
Leefwijze: veganist

Re: Een (KORT ;-) voorstel rondje...

Bericht door marjan »

Hoi Vera, hartstikke welkom hier! Hoop dat je het prettig zult hebben op ons forum...

Annika
Contacteer:

Bericht door Annika »

Welkom Vera :D

Wen

Bericht door Wen »

:welcome:

Valkyrjur

Bericht door Valkyrjur »

Welkom!

Daniel
Contacteer:

Bericht door Daniel »

Welkom Vera veel plezier :mrgreen:

Hanneke
Leefwijze: part-time veganist

nieuw

Bericht door Hanneke »

Hallo,
Even voorstellen. Ik ben Hanneke. Graag zou ik, al jaren, veganistisch eten. Maar het lukt me nooit. Aldoor weer grijp ik naar kaas en biologische eieren. Misschien moet ik het wat geleidelijker doen en niet het in één keer voor elkaar krijgen. Tot nu toe probeerde ik van de ene dag op de andere veganistisch te eten. Wol gebruik ik ook. Ik ben echt een partime veganist. Vele dagen gelukt het mij wel er naar te leven.

Ik ben 60 jaar en woon ergens in Brabant. Ik ben [Grieks ]Orthodox. Dat betekent dat er meer dan de helft van het jaar gevast wordt en dat betekent dan: geen vlees,vis en zuivel.Vlees eet ik sowieso nooit.

Ik hoop hier zoveel informatie te krijgen dat het me lukt ook de rest van het jaar veganistisch te eten.

Groetjes Hanneke

Veg_eric

Re: nieuw

Bericht door Veg_eric »

Welkom Hanneke,

In één keer omschakelen kan moeilijk zijn. Misschien werkt het voor jou beter als je geleidelijk omschakeld, zoals bv. eerst beginnen met vegan avond (warm) eten, en dan uitbreiden naar de andere maaltijden.

Ik zou me ook geen zorgen maken om de wollen dingen die je nog hebt. Volgens mij is het zo dat de meeste nieuwe veganisten de veranderingen geleidelijk doen, en dus ook geleidelijk kleding of schoenen vervangen door vegan items.

Ik wens je veel succes bij het omschakelen naar veganistisch eten, en ben er zeker van dat er op dit forum mensen zijn die je graag helpen of willen informeren over veganisme of willen vertellen hoe zij e.e.a. gedaan hebben. :)

lena

Bericht door lena »

Ook een welkom van mij!
Als je weet waarom je toch steeds weer de dierlijke producten pakt, is het misschien makkelijker naar specifieke oplossingen te zoeken. Vind je de smaak erg lekker, vind je het te ingewikkeld om recepten zonder kaas en eieren te vinden, heb je bepaalde traditionele succesrecepten met deze ingredienten, etc.?

Ik ben op mijn 18e veganist geworden, maar hield het toen niet vol, voornamelijk omdat ik te weinig dingen wist die ik kon eten, die lekker, gezond en voedzaam waren. Nu ik een paar goede kookboeken heb, en er zoveel informatie te vinden is op internet (als je Engels kunt lezen in ieder geval) vind ik het veel beter te doen.

Succes!

vegalan

Bericht door vegalan »

Hoi Hanneke

Welkom geheten. Leuk dat je er bent.

Tja mijn veganistisch ontwikkeling was niet zo moeilijk. Ik werd van de ene op de andere dag vegetariër (ik was 8 jaar) en doe mijn best om veganist te zijn en te blijven. Als kind hield ik niet van melk en eieren dus dat was geen probleem. Kaas vond ik wel lekker en ik heb daar nog geen goed alternatief voor kunnen vinden. Ik denk soms nog wel eens aan een lekker stokbroodje met oude kaas. Ik word gedreven door het lijden van mens en dier (zoals Gautama en anderen) waardoor ik het nodig vind om compassioneel te zijn.
Dat is zo belangrijk voor mij dat ik al het dierlijke makkelijk aan de kant kon schuiven. Nu heb ik een afkeer van de lucht van vlees, vis en melk. Neem de tijd zou ik willen zeggen en leg de lat niet te hoog.
Ik vind het al knap dat je een vegetariër bent. ;)

.

Sigje
Leefwijze: vleeseter

Bericht door Sigje »

Hallo,
Heel eerlijk, ik ben geen veganist, zelfs geen vegetarier. Maar heb hier kindjes rondlopen met allergieen voor koemelk en eieren. En bedacht me net dat jullie misschien wel leuke receptjes enzo hadden.
Ik ben mama van drie, de kleinste krijgt nog borstvoeding, en door de allergieen staat ook mama op dieet.
Sorry, hoop dat jullie het niet erg vinden dat ik hier kom kijken.
xxx,
Sigje

Valkyrjur

Bericht door Valkyrjur »

Nee hoor, je bent hartstikke welkom! Lees lekker wat rond zou ik zeggen, en als je vragen hebt: stel ze gerust.

Annika
Contacteer:

Bericht door Annika »

Hoi Sigje,

Welkom :D
Ik hoop dat je hier wat tips kunt vinden voor jou en je kinderen

jet
Moderator

Bericht door jet »

Hee Sigje, leuk dat je komt kijken.
Welkom!
kDenk dat je veel nuttige tips en praktische info zult kunnen vinden, en anders kun je het altijd vragen :mrgreen:
The trouble with having an open mind, of course, is that people will insist on coming along and trying to put things in it.

marjan

Bericht door marjan »

Welkom Sigje, op deze site zitten aardig wat mensen die zich op redelijk niveau verdiept hebben in verantwoorde veganistische voeding. Stel dus gerust je vragen.

Wanda
Contacteer:

Bericht door Wanda »

Welkom Sigje!
Als je een recept voor iets specifieks zoekt, vraag het gerust.

sahita

Help!

Bericht door sahita »

Hi everyone,
Im new in Holland and wondering what there is here for vegans.
Im from New Zealand and there there is a lot for vegans. Here Im finding it hard to find places to go, also I dont know many people and havent met ANY vegans yet!
Can anyone help.... I live in Arnhem...but I can travel anywhere :) Hollands good like that!!
Any reccomendations of places to go/good things to do/anything! would me much appreciated!!
Thanks!
Sahita

Veg_eric

Re: Help!

Bericht door Veg_eric »

sahita schreef:Hi everyone,
Im new in Holland and wondering what there is here for vegans.
Im from New Zealand and there there is a lot for vegans. Here Im finding it hard to find places to go, also I dont know many people and havent met ANY vegans yet!
Can anyone help.... I live in Arnhem...but I can travel anywhere :) Hollands good like that!!
Any reccomendations of places to go/good things to do/anything! would me much appreciated!!
Thanks!
Sahita
Hi there!

In Arnhem I mostly shop at either Albert Heijn supermarkets (if you know what too look for), or at the local health food stores.
There is a hfs on the Steenstraat, (called Gimsel or "estafette" Steenstraat 81), there is "dynamiek" at turfstraat 5, and there is one at shopping center Kronenburg.

For as "vegan" places to eat, there is "enig alternatief" at the wielakkerstraat 4 (you'll have to make reservation at least one day in advance to check if they have a vegan meal available)
There is a wok-restaurant near the V&D store in the city center, but the level of vegan can be questioned.

If you want to meet up, just sent me a message :)

Sigje

Bericht door Sigje »

Ik heb hier al plaatjes gevonden van superlekker uitziende wafels, maar vind geen receptje.
Is vooral bakdingetjes waar ik op zoek naar ben. Taartjes, cakejes, koekjes, pannekoeken, wafels.. dus dingen die kindjes bij anderen zien en ze dus normaal niet mogen hebben.

Wanda
Contacteer:

Bericht door Wanda »

Dat begrijp ik helemaal. Ik heb ook twee kinderen. :)
Als je engelstalige recepten aankan, dan kan je op deze link veel sites met recepten vinden.
De mensen op dit forum kunnen je vast met Nederlandstalige recepten helpen en misschien ook met het recept van de wafels van die foto's.
Ik kan je alleen engelstalige recepten geven, maar als je dat oke vind, email me gerust en dan stuur ik je wel een recept van iets dat je wilt maken.

Sigje

Bericht door Sigje »

Dankje, engels lukt wel. Desnoods nemen we woordenboek er bij. En de maten enz, lang leve internet .

Plaats reactie