Wat doen jullie nog meer, buiten je opleiding/werk?

Moderators: Morality, Martine

Plaats reactie
cavia
Leefwijze: veganist

Wat doen jullie nog meer, buiten je opleiding/werk?

Bericht door cavia » zo jan 23, 2011 17:58

Aangezien Wat voor werk doe jij? er al was.

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Re: Wat doen jullie nog meer, buiten je opleiding/werk?

Bericht door Vegantastic » ma jan 24, 2011 0:17

Coördinator voor Bite Back (opzetten acties, beantwoorden mails, stands staan)
Bestuursfunctie bij NVV
Plantaardig Maandag
Werken aan mijn kookboek
In verkiezingstijd: Actief voor werkgroep utrecht van PvdD (naast het reguliere werk voor PvdD, vanuit mijn bedrijf)
Ondersteuning diverse andere initiatieven

Ananas

Bericht door Ananas » ma jan 24, 2011 7:50

Heb n tijdje de nevenactiviteiten stopgezet om me te richten op de studie, maar dat viel best zwaar. Nu ik heb besloten om toch weer HBO te gaan doen, heb ik meer tijd vrij om me in te zetten voor dier & natuur.
Ben op dit moment actief bij PvdD werkgroep Den Haag, ik schrijf blogs (maar da's nauwverwant aan m'n bedrijf ;-)) en ik wil dit jaar een gemeentetuintje huren om zelf wat groenten/fruit te gaan verbouwen. Misschien ga ik een workshop permacultuur doen.
En ik ga oa wafelparty's geven, lijkt me leuk om mensen op die manier bekend te maken met vegan voeding (bv kookworkshops).

stippel
Leefwijze: flexanist

Bericht door stippel » ma jan 24, 2011 14:05

Wat een engagement, echt goed! Ik zou het zelf ook veel meer moeten doen...

Ik ben min of meer actief binnen JongGroen! Leuven, het is een erg gezellig groepje, maar ik wil graag meer doen. Alleen vind ik het soms moeilijk om aan iets te beginnen, en weet ook niet goed wat ik precies kan doen.
Ik heb wel al wat op vrijwilligersites gekeken, en zeker nu ik wat meer vrije tijd krijg, wil ik vrijwilligerswerk gaan doen. Ik dacht aan iets met mensen met een handicap, die te begeleiden. Of iets te doen met mensen die in armoede leven, ik ken dat milieu niet zo goed en wil dat graag beter leren kennen! Vrijwilligerswerk kan je wel overal vinden geloof ik, als je gedurende de week vrij bent.
Maar ik wacht daar nog een paar weken mee, ik moet eerst zien dat ik mijn diploma krijg, moet nog wat stagetaken afwerken, stagecontracten regelen, en ik moet nog een examen afleggen.

In mijn vrije tijd ben ik eigenlijk vooral met hobby's bezig: maandag en dinsdag avond doe ik tekenschool, donderdag doe ik literaire creatie, best leuk! En daarnaast doe ik mee aan het M-atelier. Dat is een kunstproject in Leuven, pas opgestart, duurt een jaar en is behoorlijk leuk! Het is nog met vier andere mensen, en natuurlijk een leraar.
Opdracht nu is elke dag een werkje maken met straatafval dat maatschappelijk waardeloos is, maar jou wel raakt. Superleuk, en na wat experimenteren echt al ondervonden dat je er behoorlijk leuke dingen mee kan maken, het is gewoon fijn om kunst te maken zonder je schuldig te voelen over de bomen en zo :D

Liadan

Bericht door Liadan » za feb 26, 2011 0:56

Pfff nauwelijks tijd voor andere dingen dan school en werk. Als ik al tijd heb dan besteed ik het meestal aan sporten of afspreken met vrienden/familie. Verder probeer ik zo vaak mogelijk naar concerten en festivals te gaan of regel ik wat dagen vrij voor een beetje ontspanning.

Jeroen

Bericht door Jeroen » wo mar 02, 2011 16:02

Ik doe helemaal niets naast mijn studie, zou niet weten wat ik kan en wil.
Dan zal een wolf zich neerleggen naast een lam,
een panter vlijt zich bij een bokje neer;
kalf en leeuw zullen samen weiden
en een kleine jongen zal ze hoeden.
- Jesaja 11:6

*Eva*
Contacteer:

Bericht door *Eva* » ma mar 07, 2011 21:26

Ik ben actief bij PvdD werkgroep Bollenstreek (werkgroepje, we zijn met z'n vieren) en doe zo nu en dan ook nog andere acties en vega-promotie. Nu help ik bijv. met het Viva las Vega's evenement.
Daarnaast drum ik in een band, we hebben nu regelmatig optredens, gaat ook wel veel tijd in zitten om nieuwe nummers te maken en te repeteren. Komt soms wel slecht uit met studie en werk, maar is veel te leuk om mee te stoppen. Ik kijk ook graag bij andere bands.

LadyOracle

Bericht door LadyOracle » do apr 19, 2012 22:22

Ik ben actief voor GroenLinks in verschillende functies, zoals bestuurslid, en voor het EGP steunledennetwerk. Daarnaast nog een kleine vrijwilligersfunctie bij het WNF. Ik heb een relatie, dus mijn vriend moet ook af en toe eens geknuffeld worden. Ik probeer nog een beetje aan mijn talenkennis te werken en viool te leren spelen, maar dat schiet er snel bij in met alle verplichte en vrijwilligersactiviteiten, en eigenlijk schieten mijn sociaal leven en slaap er ook weleens bij in. Maar ik kan het niet over mijn hart verkrijgen met vrijwilligerstaken te stoppen. ;-)

Barbera

Bericht door Barbera » vr apr 20, 2012 17:48

Ik doe een dag in de week vrijwilligerswerk. Sta dan op de kattenafdeling van een asiel met alle werkzaamheden die daar zo voorkomen. Dat is nou het enige werk waar ik iedere week weer met plezier voor opsta. :D

forisma
Contacteer:

Bericht door forisma » vr apr 20, 2012 21:36

Tja, inderdaad, jammer dat we voor onze vrijwilligerswerk niet worden betaald :)

Ik doe tegenwoordig best veel naast mijn werk, waardoor ik zelfs sommige leuke dingen moet laten vallen :( Net als meehelpen in de permacultuurtuin: Gandhituin in Rotterdam http://www.gandhituin.nl/ Helaas zijn de openingstijden daar erg beperkt en kan ik er niet terecht als ik wel tijd heb.

Ik sport tegenwoordig bijna elke dag. Elke dag als het kan en als het niet kan, mis ik een dagje.
Ik doe verschillende danscursussen: samba, zumba, salsa; fitness en krijg nu zwemlessen (ik kan (nog) niet (goed) zwemmen :)).

Verder ben ik sinds maart dit jaar officieel niet alleen vrijwilliger voor NVV, maar ook voor Vegan Friendly Promotie http://www.veganisme.org/veganisme/veganfriendly/
Erg leuk om te doen!

Mijn andere vrijwilligersactiviteiten: Stichting Plenty Food http://www.plentyfood.nl/
en ik ben regimentleidster Rotterdam voor StoereVrouwen! http://www.stoerevrouwen.nl/

Als ik tijd heb hou ik ook een tweetalige weblog bij - Carrot Brocante: Cool Vegan Lifestyle http://carrot-brocante.blogspot.com/

Wen

Bericht door Wen » za apr 21, 2012 5:36

(y)

TonyJello

Bericht door TonyJello » za apr 21, 2012 7:21

Zeker (y)

Voor allemaal (y)

Fruitig

Bericht door Fruitig » wo apr 25, 2012 11:08

Bezighouden met klussen, het gezin, veel kijken naar voetbal, luisteren naar muziek, hardlopen. Ben ooit penningmeester geweest van de NVV maar dat viel niet te combineren (te druk). Ik denk er wel aan om nog eens vrijwilligerswerk op te pakken wanneer er ruimte voor is.
vegan with an edge!

TonyJello

Bericht door TonyJello » wo apr 25, 2012 18:07

Huishouden, djembé spelen, schilderen, lezen, schrijven, dagboek bijhouden over The Loving Hut, voor 25 kippen, 2 eenden, 1 hond en 3 katten zorgen (alleen de katten zijn 'van mij') en binnenkort komen er hier 3 paarden van Stichting Paard in Nood, tuinieren, opstarten Vegan boerderijwinkel, NVV forum lezen en schrijven, meedoen aan vegan akties, mediteren (TM), slapen, dromen.
En als het straks weer lekker weer is, en ik tijd en energie over heb, ga ik af en toe wat skaten.
Laatst gewijzigd door TonyJello op wo apr 25, 2012 18:53, 1 keer totaal gewijzigd.

MoniqueS
Contacteer:

Bericht door MoniqueS » wo apr 25, 2012 18:19

Internetten, berichten zoeken voor en posten op mijn FB dierenleed pagina (http://www.facebook.com/Verzamelpunt.Ac ... Dierenleed , zijn jullie al fans?), lezen, bezig met edelstenen, kruiden, etc. In het weekend gaan we graag naar concerten of een auto- of motorbeurs en natuurlijk bij mooi weer rijden op mijn motor.

Eleonora
Contacteer:

Bericht door Eleonora » ma jan 21, 2013 17:46

Mijn grootste interesses liggen in tuinieren, koken, natuur (geneeskunde en religies), fotografie en lezen.
kortom.. genoeg om mezelf niet te vervelen :lol:
Hartelijke groet,
Eleonora

)O( Vegan-pagan )O(

http://www.eleoflora.nl
https://etenvanmoederaarde.wordpress.com/

Mental
Leefwijze: vleeseter

Bericht door Mental » wo jan 23, 2013 8:49

Mijn hobby's zijn eigenlijk wel verschillend. Van squash, voetbal, tennis en sportschool tot aan sleutelen en racen met oldtimer (1955) motoren.

jojo

Bericht door jojo » wo jan 23, 2013 17:29

Dansen op mijn blote voeten in het gras, naar GOA feestje gaan in Duitsland (Antaris, Voov, enz voor de kenners), Nataraj, lezen als reumapootjes het toelaten, met de lockmachine kleren naaien, fröbelen, lekker in de tuin, kruidencursus, biertjes drinken in het park, fitness 2 keer per week, euritmie, potlucken, paar uur per dag plat op de bank liggen en de horizon bestuderen, samen eten met vrienden, wecken, muziekjes luisteren, schommelen, ik schep een groot genoegen in het opleuken van het leven, :) en binnenkort ga ik beginnen met vrijwilligerswerk bij Humanitas!!!!!!

Silke
Contacteer:

Bericht door Silke » vr feb 01, 2013 13:43

ik ben vrijwilligster bij EVA vzw (Belgische vereniging die plantaardige voeding promoot), ik doe er onder andere administratieve ondersteuning en ik geef ook kookworkshops

Maar mijn vrije tijd gaat vooral op aan koken, fotograferen en bloggen (heb een eigen kookblog http://silkedesaever.be/julienne)
Bekijk mijn kookblog Julienne

Emiel

Bericht door Emiel » vr feb 01, 2013 15:35

Silke schreef:Maar mijn vrije tijd gaat vooral op aan koken, fotograferen en bloggen (heb een eigen kookblog http://silkedesaever.be/julienne)
Ik krijg meteen trek bij het zien van de foto's :wink:
Heb hem in mijn favorieten gezet, tussen de andere kookblogs.

Plaats reactie