Wat voor werk doe jij?

Moderators: Morality, Martine

Plaats reactie
*Martijn*
Leefwijze: veganist

Re: Wat voor werk doe jij?

Bericht door *Martijn* » di jan 19, 2010 11:49

Ik zit in mijn laatste jaar fysiotherapie en daarnaast werk ik als groepsleider.

femke

Bericht door femke » di jan 19, 2010 12:18

Jasmijn je vroeg nog waar ik woonde;
In de buurt van Arnhem.

(hoe doe je zo'n quote? dat je terughaalt in je bericht wat een ander eerder zei in zijn bericht)

*Martijn*

Bericht door *Martijn* » di jan 19, 2010 14:05

femke schreef:(hoe doe je zo'n quote? dat je terughaalt in je bericht wat een ander eerder zei in zijn bericht)
Dan klik je in het bericht dat je wilt terughalen, rechtsboven op de knop "quote". :)

Happyanita
Leefwijze: part-time veganist

Bericht door Happyanita » di jan 19, 2010 15:05

Wat mooi om te lezen wat iedereen allemaal doet. En best afwisselen, (alhoewel waar zijn de schilders en bouwvakkers :P.

Ik werk in de communicatie. 3 dagen in de week voor een geweldige organisatie die zich inzet om de zorg te verbeteren. Ik verzorg de website, teksten voor de nieuwsbrief en het tijdschrift. Erg leuk.
En 2 dagen in de week werk ik als seo copywriter, tekstjes schrijven die hoog in de zoekmachine (moeten) komen.

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Vegantastic » di jan 19, 2010 18:32

Ik doe vanalles.

Maar in principe gewoon directeur van mijn bedrijf. Websites, webhosting, design, social media managing, adviezen mbt internet, etc. Eenmanszaakje, dus ik werk er alleen in :) Maar hopelijk kan ik dit jaar echt uitbreiden, omdat het teveel wordt.

Jasmijn

Bericht door Jasmijn » wo jan 20, 2010 0:59

Ik doe ook van alles :)
Na 6 weken Filosofie gestudeerd te hebben kwam ik er achter dat dit niet mijn roeping is en derhalve zit ik nu in een soortement 'tussenfase' (uitkering), uitrustend van mijn cognitieve scholengeblaat en actief met waar mijn hart naar uit gaat, zij het (nog) niet zo effectief als ik graag wil. Ik voer acties met ADC, werk sinds kort twee ochtenden per week in een dierenasiel en ik draai sinds vandaag af en toe winkeldienst bij het voko (voedselkollektief) en ga misschien ook meehepen/koken bij Food Not Bombs, als dat niet samenvalt met ADC. Verder zit ik vrij veel achter de computer mijn meningen uit te stallen en dat heeft ook wel wat. ;) Oja, en Plantaardig Maandag natuurlijk :)
Ik zou graag meer willen doen met Bite Back (maar dat zit helaas vooral in Belgie en meerijdopties zijn vrij schaars i.i.t. bij ADC) en JMA (maar die hebben momenteel niet echt wat lopen).
Binnenkort gaat mijn sollicitatie voor Okodorf Sieben Linden de deur uit en hopelijk ga ik dan daar vanaf september een jaar lang wonen/werken tegen kost en inwoning!

Ik wil niks 'worden', ik wil alleen maar de wereld verbeteren. Wonen in een eco vegan dorp -Sofar- en vandaar uit mensen inspireren en activeren tot een mooi en rechtvaardig leven, dat is wat ik wil, maar de weg ernaar toe is niet eenduidig en makkelijk.

Werken is maar betrekkelijk :)

ActivePaul
Leefwijze: flexanist
Contacteer:

Bericht door ActivePaul » di jul 06, 2010 11:12

Tja mijn werk is een manusje van alles. Actief bij Animal Rights Media Nederland & Global en verzorg daar o.a. onderhoudswerkzaamheden aan de website en neem een deel van Communicatie & Marketing voor me rekening. Daarnaast ben ik druk bezig een 'betaalde' baan als communicatie-medewerker te vinden in het kader van mijn BBL opleiding Communicatie & Marketing. Verder doe ik regelmatig acties met Respect voor Dieren.

Daarnaast werk ik bij een mediabedrijf in opzet als Co-Producer, Co-Writer, Communicatie & Marketing. Het mediabedrijf wil in de toekomst programmas ontwikkelen voor TV en internet.

Eveneens houdt ik me bezig met lokale politiek zijnde een adviserende rol aan de gemeenteraadsleden van D66 Assen.

Dat was het wel zo´n beetje met mijn bezigheden :)
Paul van der Kolk, Schrijver/Filosoof
http://www.paulvdkolk.nl
De christelijk getinte Blog, Vlog en Nieuwssite van ActivePaulus

@rno

Bericht door @rno » wo jul 07, 2010 6:34

Ik onderhoud Oracle-databeesjes voor warehouses voor een groot internationaal transportbedrijf. Maar aan het eind van het jaar mag ik samen met honderd collega's buiten de deur gaan kijken of er nog wat te doen is.

Momenteel verdiep ik mij in webdesign.
Zodra je vega wordt, moet je een strijd voeren met je smaak en met je sociale omgeving. De meeste mensen op dit forum hebben die strijd gewonnen.

Happyanita

Bericht door Happyanita » wo jul 07, 2010 15:21

Arno wat ik moet ik me daar bij voorstellen: buiten de deur kijken?

@rno

Bericht door @rno » wo jul 07, 2010 15:33

Happyanita schreef:Arno wat ik moet ik me daar bij voorstellen: buiten de deur kijken?

Dan ben ik werkzoekende.
Zodra je vega wordt, moet je een strijd voeren met je smaak en met je sociale omgeving. De meeste mensen op dit forum hebben die strijd gewonnen.

jojo

Bericht door jojo » do jul 08, 2010 14:33

Ik heb geen baan en doe helaas ook niet zo veel. Ik heb een paar vervelende chronische ziektes en die zorgen ervoor, dat ik altijd pijn heb en bijna altijd moe ben. Ik ben vrijwilligster bij 't voko en doe daar het uitpakken, maar da's niet dagelijks, zelfs niet altijd wekelijks. Vroeger was ik erg aktief: Wereldwinkel, verschillende vrouwengroepen, biologisch veganistisch eetcafé Salmonella, Anti Militaristisch Onderzoeks Kollektief, Heksennacht, ook tijdje eigen kroeg gehad, op creches en BSO's gewerkt, was altijd met grof vuil spullies in de weer om daar mooie dingen van te maken, heb ook nog terminale thuishulp gedaan, bij een asiel gewerkt........ ach zo veel! Vind het soms best wel frustrerend, dat ik nu zo'n passief leventje lijd, want ik zo graag wat meer willen doen, maar ja..... het is zo als het is.... en ik merk wel, dat door het niet druk te hebben, ik tot hele andere mooie dingen kom; ik heb alle tijd om met vruchtbare dingen voor mijn ziel bezig te zijn :) , ik heb een fijn gezin; man, kinderen, hond,poes. En ik vind mijn levensovertuiging een hele mooie en daadkrachtige, die ik met veel plezier en liefde overal neerstrooi :D

@rno

Bericht door @rno » do jul 08, 2010 14:39

Als ik het zo bekijk heb je drie (werkzame) levens in een half leven gepropt.

jojo

Bericht door jojo » do jul 08, 2010 15:14

Valt wel een beetje mee hoor! Ik deed niet alles tegelijkertijd :lol: uitgesmeerd over vele meerdere jaren......

Lianne

Bericht door Lianne » do jul 08, 2010 15:56

Momenteel doe ik weer wat anders, ik pluk bessen en frambozen op een (biologische) bessenplukkerij. Heerlijk, want ik mag eten zoveel ik wil haha. ;)

Wen

Bericht door Wen » do jul 08, 2010 20:35

Hey Jojo,

Ik herken het. Ik ben ook ernstig ziek en voor een van nature actieve bij is dat een reis van aanvaarding geweest. Maar ik merk ook dat ik door mijn ziekte als mens enorm gegroeid ben. Dus er is ook iets goed uit voortgekomen.
Ik mediteer oa heel veel en daar heb ik ook een andere kijk op het leven door gekregen.

Jasmijn

Bericht door Jasmijn » do jul 08, 2010 22:27

jojo schreef:Vroeger was ik erg aktief: Wereldwinkel, verschillende vrouwengroepen, biologisch veganistisch eetcafé Salmonella, Anti Militaristisch Onderzoeks Kollektief, Heksennacht, ook tijdje eigen kroeg gehad, op creches en BSO's gewerkt, was altijd met grof vuil spullies in de weer om daar mooie dingen van te maken, heb ook nog terminale thuishulp gedaan, bij een asiel gewerkt........ ach zo veel!
Respect dat je dit allemaal gedaan hebt! Geweldig, hier mogen meer mensen van zijn :)

jojo

Bericht door jojo » vr jul 09, 2010 8:31

Wen schreef:Hey Jojo,

Ik herken het. Ik ben ook ernstig ziek en voor een van nature actieve bij is dat een reis van aanvaarding geweest. Maar ik merk ook dat ik door mijn ziekte als mens enorm gegroeid ben. Dus er is ook iets goed uit voortgekomen.
Ik mediteer oa heel veel en daar heb ik ook een andere kijk op het leven door gekregen.
Ja, ik geloof ook stellig in, dat uit alles wat er in je leven gebeurd, je het beste kunt halen, dat er goede en mooie dingen uit voort kunnen komen. Ik heb die ziektes niet voor niks, oké, liever niet natuurlijk, maar nu ik ze toch eenmaal heb, kan ik er maar gewoon het beste uithalen. Is inderdaad wel een hele reis van aanvaarding.
Ik mediteer niet, maar doe al een aantal jaren aan 'euritmie'. Kun je volgens mij het beste omschrijven als, westerse yoga. Rudolf Steiner is er de grondlegger van en het werkt voor mij rustgevend en aardend. Moet eerlijk bekennen, dat ik het nu al weken niet meer heb gedaan..... :oops: Straks maar weer es aan de gang........

Jasmijn

Bericht door Jasmijn » vr jul 09, 2010 10:24

Euritmie? Ik wist niet dat er ook mensen zijn die dat leuk vinden :grin:
Ik was heel blij dat ik daar vrijstelling van kreeg in de 9e klas...
Maar veel plezier ermee!

jojo

Bericht door jojo » vr jul 09, 2010 14:36

Nou ja, leuk? leuk?? Ik kan niet echt zeggen dat het leuk is, maar ik voel wel dat het goéd voor me is. Ik heb alles altijd met veel kracht gedaan, er dwars doorheen, niet zeuren gewoon doen, het 'bloed moet en pijn is fijn' gevoel, dat het nu heel subtiel bezig zijn met mijn spieren, alles in standje voorzichtig en goed opletten, een ontzettende 'ogen-opener' is.

Lestat
Leefwijze: vegetarier

Bericht door Lestat » do sep 16, 2010 8:12

Ik ben dit jaar begonnen aan de bacheloropleiding Filosofie in Nijmegen. :) Het bevalt tot nu toe erg goed, maar het is wel veel werk zeg! Is ook wel weer leuke uitdaging hoor, want op de middelbare school werd ik geloof ik niet genoeg uigedaagd...
"All beings tremble before violence. All fear death, all love life. See yourself in others. Then whom can you hurt? What harm can you do?"
- Buddha

Plaats reactie