Wat voor werk doe jij?

Moderators: Morality, Martine

Plaats reactie
stippel
Leefwijze: flexanist

Re: Wat voor werk doe jij?

Bericht door stippel » di dec 28, 2010 14:55

Lestat schreef:Ik studeer filosofie en het lastige eraan vind ik dat het heel veel is. Het zijn vrij complexe, abstracte theorieën waar je mee geconfronteerd wordt, wat wel heel leuk is, maar ik ben ook vrij langzaam meestal. En het tempo gaat dan maar door en de teksten en boeken die je moet lezen stapelen zich op. Veel teksten zijn inderdaad in het engels (maar dat is denk ik met alle universitaire studies wel) en ik moet ook regelmatig duitse teksten lezen (maar laat je hierdoor niet afschrikken; iedereen vindt het moeilijk en je kan vaak wel een vertaling erbij vinden). Het eerste jaar is bij mij vooral een overzicht geven van de filosofie geloof ik. In de zin dat er overal best snel overheen gegaan wordt. Meestal maar 1 college per filosoof en dan al snel door naar de andere. Maar dit is vooral om nu een basis te geven, vanaf het 2de jaar wordt dit denk ik veel minder.
Bij welke universiteit zou je dan willen studeren of weet je dat nog niet?
In ieder geval succes met het maken van een juiste studiekeuze!
Ik zou graag in februari al willen beginnen met enkele vakken, heb je 'n klein voorsprongetje :P maar ik weet dus niet of dat al kan, daarvoor ga ik nog voor informeren.
En ik wil aan de uni van Leuven gaan studeren, maar ik heb dreads, en gezien Leuven katholiek is vraag ik mij af in hoeverre ze mij daarop gaan afrekenen? Mijn zusje zei me dat ik naar Brussel moest komen (studeert zij en volgens haar krioelt het daar van de dreads...), maar ik voel me beter bij Leuven (ik ken Leuven heel goed, en als ik naar Brussel ga moet ik daar ook nog eens gaan integreren en zo...), bovendien studeert mijn vriend ook aan Leuven (heeft ook dreads, maar doet scheikunde, en gezien filosofie meer een ethische studie is, ben ik bang dat ze daar strenger zullen zijn...).

Jeroen
Leefwijze: veganist

Bericht door Jeroen » di jan 11, 2011 15:50

Denk je werkelijk dat de universiteit zich er in interesseert hoe je haar zit? Hoe dan ook, juist filosofie trekt wel alternatieve types aan dus je kunt er van uitgaan dat ze dreads wel kennen.
Dan zal een wolf zich neerleggen naast een lam,
een panter vlijt zich bij een bokje neer;
kalf en leeuw zullen samen weiden
en een kleine jongen zal ze hoeden.
- Jesaja 11:6

Jasmijn

Bericht door Jasmijn » di jan 11, 2011 16:01

Hee Stippel,

Heb je woensdag 2 februari toevallig tijd? Actie in Leuven!
Zie http://www.stopdierproeven.org/new_site ... euven.html

stippel

Bericht door stippel » di jan 18, 2011 0:47

Jeroen schreef:Denk je werkelijk dat de universiteit zich er in interesseert hoe je haar zit? Hoe dan ook, juist filosofie trekt wel alternatieve types aan dus je kunt er van uitgaan dat ze dreads wel kennen.
Geen idee, ik zou net denken dat er daar (vooral bij die professoren) veel christelijke types rondlopen, maar misschien maak ik mij wel teveel zorgen om dit soort triviale dingen en zijn die daar niet zo mee bezig...

Van die actie had ik trouwens al gehoord :D en ik kom! (zou zonde zijn om niet te komen, is maar vijf minuutjes lopen vanuit de kamer van mijn vriend :p)

Jasmijn

Bericht door Jasmijn » di jan 18, 2011 1:06

geweldig!

stippel

Bericht door stippel » vr jan 21, 2011 15:41

kom jij ook? :D

Jasmijn

Bericht door Jasmijn » zo jan 23, 2011 1:10

Als het goed is wel ja!

stippel

Bericht door stippel » zo jan 23, 2011 14:08

Leuk!

MirjamK

Bericht door MirjamK » zo jan 23, 2011 17:38

Scholier :)
5vwo, en als bijbaantje werk ik op zaterdag bij de bakker.

Liadan

Bericht door Liadan » za feb 26, 2011 1:06

Pathé Grunn :)

Framboos

Bericht door Framboos » zo feb 27, 2011 13:36

Liadan schreef:Pathé Grunn :)
Echt? Dan ga ik vanaf nu altijd rondspeuren of ik je zie. :D

hippyflower

Bericht door hippyflower » zo feb 27, 2011 14:24

Ik heb dezelfde idealen als Jasmijn :welcome:
Maar op dit moment ben ik verder dan ooit daarvan verwijderd.
Ik werk vanaf mijn 17e id verpleging, bejaardenzorg. Ik werk week op, week af nachtdienst.
In die week dat ik vrij ben zou ik veel meer kunnen doen dan ik tot nu toe steeds deed,maar ik heb steeds meer tijd nodig lijkt wel om in mijn ritme te komen. En kom dan uiteindelijk tot niet veel. Daar baal ik wel van.
Wees zelf de verandering die je in de wereld wil zien.
Droom je leven.

Liadan

Bericht door Liadan » ma feb 28, 2011 22:05

Framboos schreef:
Weet je me wel te herkennen dan? :P Als je bij mij popcorn koopt geef ik je korting hoor!

Jasmijn

Bericht door Jasmijn » ma feb 28, 2011 22:16

Liadan schreef:
Framboos schreef:
Weet je me wel te herkennen dan? :P Als je bij mij popcorn koopt geef ik je korting hoor!
Oh, dan moest ik ook maar weer eens naar de film.

ActivePaul
Contacteer:

Bericht door ActivePaul » ma mei 30, 2011 16:01

Ik begin in september met studie Sociaal Pedagogisch Hulpverlening met als doel uiteindelijk bij de Verslavingszorg te gaan werken.
Paul van der Kolk, Schrijver/Filosoof
http://www.paulvdkolk.nl
De christelijk getinte Blog, Vlog en Nieuwssite van ActivePaulus

marjan

Bericht door marjan » di mei 31, 2011 22:53

Hee gaaf. Misschien worden we dan nog wel eens collega's :)

ActivePaul
Contacteer:

Bericht door ActivePaul » wo jun 01, 2011 12:16

Wie weet inderdaad! Naast mijn studie ben ik schrijver, Blogger & Vlogger op mijn eigen site www.paulvdkolk.nl :)
Paul van der Kolk, Schrijver/Filosoof
http://www.paulvdkolk.nl
De christelijk getinte Blog, Vlog en Nieuwssite van ActivePaulus

Zen

Bericht door Zen » wo jun 01, 2011 18:51

ActivePaul schreef:Wie weet inderdaad! Naast mijn studie ben ik schrijver, Blogger & Vlogger op mijn eigen site http://www.paulvdkolk.nl :)
Filosoof toch ook? ;)

En welcome back (again), natuurlijk. :)
Cut cold stone with a warm heart

TonyJello

Wat voor werk doe jij?

Bericht door TonyJello » ma nov 05, 2012 12:00

Met 17 jaar ging ik naar het CIOS in Overveen. Niet omdat ik dat bewust gekozen had, maar ik speelde heel veel buiten en was sportief, dus was 'naar de sportschool gaan' het advies van mijn ouders en de school. Het sporten op het CIOS vond ik erg leuk, maar sportleider worden niet. Ik werd het toch. En uiteindelijk heb ik het werk zo'n 20 jaar met heel veel plezier gedaan.

De opleiding was toen heel anders dan nu. Mijn hoofdvak was Ortho Bewegings Agogisch Werk, waarin drie richtingen zaten: psychiatrie, verstandelijk gehandapten en lichamelijk gehandicapten. Mijn nevenvakken waren zwemmen, atletiek en lifetime-sport, waarin kanoën, fietsen en schaatsen zat.

Ik begon na mijn opleiding in mijn hoofdvak en werkte eerst via mijn stage op een dagverblijf voor meervoudig gehandicapten in Buitenveldert. Daarna werkte ik in een psychiatrische instelling in Leidschendam en als laatste op een kinderinternaat in Rotterdam. Ik koos er daarna voor om in de recreatiesport te gaan werken en gaf vele zwemlessen, aqua-aerobics, sportinstuiven, meer bewegen voor ouderen, skigymnastiek, conditietrainingen, aerobics, skatelessen en ik begeleidde hardloopgroepjes. Dat allemaal via de gemeente of bij sportverenigingen. Ook richtte ik zelf een sportvereniging op in Roelofarendsveen, genaamd Allround. Daar heb ik zelf ruim 12 jaar bijna alle lessen gegeven aan kinderen en volwassenen, maar ik stopte ermee om meer tijd te kunnen besteden aan mijn hondenuitlaatservice en skateschool genaamd Hazewind, die ik ondertussen was begonnen als eenmanszaak in Alphen aan den Rijn. Dat heb ik 5 jaar met veel plezier gedaan.

Nadat ik na 15 jaar de relatie verbrak met mijn eerste vriendje die bij mij op het CIOS in de klas zat, en ik na anderhalf jaar een nieuwe vriend kreeg, verhuisde ik naar Zuid-Limburg. Mijn nieuwe vriend en ik hebben toen 3 jaar (veel geld en energie) gestoken in het opzetten van een sportbedrijfje hier in het zuiden met de naam Jambo!, maar het kwam niet voldoende van de grond. We zijn uitelkaar gegaan en hij is nu succesvol sportleider in Groningen (Pjerke Buitensport) en ik heb via uitzendburo's de meest uiteenlopende baantjes gehad en momenteel heb ik mijn 2e contract voor 1,5 jaar als packer van medische produkten in een distributiecentrum.

Afgelopen jaar zou ik een boerderijwinkel aan huis beginnen, maar er kwam bijna geen fruit van de bomen. Hopelijk volgend jaar. En oja, ik heb dit jaar een week of 5 als serveerster gewerkt in de Loving Hut in Maastricht.

Jaco

Bericht door Jaco » ma nov 05, 2012 15:53

Ik ben huisman, en vader. MBO opleiding gehad in de commercie, daarna meteen door dat dat niks voor mij was, dus vuilnisman geworden. Hierna vrachtauto en aanhangwagenrangeerder, als logisch gevolg vrachtautochauffeur geworden, ook E achter C gehaald en gevaarlijke stoffen. Na een tijd voor mezelf begonnen met een hondenuitlaatservice en na 5 jaar studie tot autorij-instructeur gedaan. Verder niets mee gedaan want Camille Urlings had de regels veranderd en om te slagen fraudeerde iedereen dien ten gevolge. Ik kan niet tegen liegen of de wet overtreden dus het werd me een beetje teveel. Ook omdat het einde van mijn hondenuitlaatservice gedwongen was door de economie en omdat ik meteen zonder pauze verder was gegaan met die studie was ik aan het eind van mijn latijn. Even rust gehad tijdens de zwangerschap van mijn vrouw en nu dus huisvader met een schat van een zoon (zoals elke ouder zegt ;) ). De overspannenheid is dichtbij maar ik zit er niet meer midden in. Verder heb ik als chauffeur nooit zo hard gewerkt als tegenwoordig, maar ben ook nog nooit zo veel beloond voor mijn werk.
Don't believe everything you think!

Plaats reactie