Ja, dit is wel beetje het spanningsveld. Ik realiseer mij dat het komt uit het gemeenschapsgeld. Toch blijf ik erbij dat het in zodanige mate onafhankelijk moet blijven van wat de maatschappij als nuttig ziet. Betekent niet dat het niet nuttig is, maar dat het niet primair en alleen maar moet nastreven. Zo heb ik het idee dat het blikveld te beperkt blijft.vegalan schreef: Gezien de gemeenschap een groot gedeelte van de opleidingen betaald, dient deze hierbij wel betrokken te zijn en moet het de samenleving uiteindelijk ook wat opleveren. Het is belachelijk dat er opleidingen, instituties en organisaties bestaan die teren op gemeenschapsgeld, maar niets opleveren of op wat voor manier dan ook maar niets bijdragen aan de gemeenschap.
Ik zeg ook niet dat het nutteloos is, integendeel, alleen maar dat ik het niet primair doe om dat nut te verkrijgen. En al helemaal niet wat andere mensen als nuttig zouden zien, wat dat dan ook moge wezen.vegalan schreef:Nutteloos, nutteloze filosofie bedrijven is volgens mij erg zinloos. Het lijkt mij verstandig om juist het nut van deze studie te aanschouwen. Zo te zien doet deze studie toch wel iets met je, wat resulteert in de voortgang hiervan en al was het een vorm van genot, toch niet geheel nutteloos.![]()
Ik reageer nu wel maar merk dat ik eigenlijk in herhaling val en dat ik dus niks meer heb toe te voegen. Dit is mijn mening, al ben ik er van bewust dat er ook nadelen aan kunnen zitten.