Op zoek naar gelijkgezinden!

Moderators: Morality, Martine

Plaats reactie
G.Evergreen
Leefwijze: veganist

Op zoek naar gelijkgezinden!

Bericht door G.Evergreen »

Hoi allemaal!

Mijn naam is Geertje, 27 jaar en ik woon in Limburg. Ik heb sinds een jaar ongeveer de overstap gemaakt van vegetarier naar veganist. Het voelt echt enorm goed! Helaas woon ik in een klein boerendorpje in Limburg waar veganisme compleet en totaal niet begrepen wordt, wat ik vaak erg moeilijk vind... Ik hoop daarom via dit forum mensen te leren kennen waar ik ervaringen mee kan delen en mijn ei bij kwijt kan! Ik heb ook HEEL veel zin om meer te leren over jullie vegan lifes en hoe ik ook anderen kan inspireren om een meer milieu en dier vriendelijke manier van leven te gaan volgen.

Liefs, Geertje
:cat:

Mogenblue

Re: Op zoek naar gelijkgezinden!

Bericht door Mogenblue »

Hallo Geertje,

Welkom op dit forum.

Ik kan me heel goed voorstellen dat je mensen wil inspireren om ook vegan te gaan. Dat wou ik zelf ook toen ik de overstap had gemaakt. Ik was er zo enthousiast over dat ik anderen daarin wou laten delen. Dat is volgens mij heel normaal. Maar de meeste mensen willen zich hun leefstijl en eetgewoonten niet laten afpakken. Je kunt het ze dus wel aangeven, maar niet opdringen. Dus dat moet je wel in de gaten houden. Na verloop van tijd is het me steeds beter gelukt om me in te houden en anderen in hun waarde te laten. Maar dat is mijn manier om ermee om te gaan.

Ik woon in een grote stad, dus dat is iets anders, maar hier heb je natuurlijk ook je eigen buurt waar de mensen elkaar een beetje kennen. Maar hier ben je veel minder op elkaar aangewezen dan in een klein dorp. Ook is het hier veel makkelijker om aan producten te komen dan in een dorp. Het winkelaanbod is hier veel groter. Als ik een pak sojameel wil hebben rij ik de halve stad af, maar dan heb ik het ook en tegen een redelijke prijs. Dat zal voor jou vermoedelijk iets moeilijker zijn.

Het is hier erg rustig, maar we staan klaar om je te helpen. Een praatje vinden we altijd leuk.

:welcome:
-Frits
Chocola en wijn, dat is het leven van een veganist...

Pim

Re: Op zoek naar gelijkgezinden!

Bericht door Pim »

Hoi Geertje,

Hier nog een Limburger. Zelf heb ik het geluk gehad dat mijn ouders al veganist waren voor dat ik geboren ben. Ik heb dus nooit tegen mijn ouders in hoeven gaan. Echter moest ik me voor mijn gevoel wel verantwoorden aan z'n beetje alle andere mensen die ernaar vroegen. Wat betreft andere veganisten, heb ik het gevoel dat er veel minder zijn dan in de andere provincies van Nederland. Zeker noord Limbrug heeft denk ik gebrek aan studenten steden. (En er zitten teveel boeren / mensen met een boeren verstand).

Zelf ben ik vrijwilliger geworden bij de NVV (sorry moet even reclame maken :wink: https://www.veganisme.org/over-ons/vacatures ) om wat meer in contact te komen met andere veganisten. Nadeel een meeting = 1.5 uur in de trein (enkel).

Plaats reactie