groentje

Moderators: Morality, Martine

Plaats reactie
groentje
Leefwijze: veganist

groentje

Bericht door groentje » ma dec 24, 2018 9:58

Goedemorgen, nieuw hier en eveneens kersvers als veganist.
Ben een 58-jarige vrouw die al een flinke poos bezig is met zoeken naar de optimale voeding voor mijn gezondheid, gewicht en medicijn voor een auto-immuunstoornis.

Dan is het onvermijdelijk om terecht te komen bij youtube presentaties die duidelijk maken dat vegan de beste optie is.
Dat rust bovendien op drie peilers: de eigen gezondheid, dierenwelzijn en milieubehoud. Een stevige fundering om te kunnen beslissen geen dierlijke producten meer te gebruiken.

Hier thuis gaat het allemaal redelijk eenvoudig, maar overal elders is het behoorlijk lastig. Ik eet al een poos suikervrij, zoutarm, glutenvrij en zo puur mogelijk. ( Dus bij voorkeur biologische, onbewerkte producten.) Kom er maar eens om. De omgeving is bezorgd, die vinden dat ik een beetje doorgeslagen ben.

Reden om mij hier te begeven in de hoop gelijkgestemden te treffen en bij te leren. Tips om lekkere gerechten te vinden en waar de beste supplementen te vinden. Ik vind het alvast een boeiende ontdekkingsreis en ben erg benieuwd wat ik allemaal ga ondervinden. Boven al hoop ik natuurlijk mijn auto-immuun verschijnselen te onderdrukken en mijn gewicht stabiel te houden! :grin:

Idris

Re: groentje

Bericht door Idris » ma dec 24, 2018 18:34

Hallo groentje,

Welkom hier. Ik ben Iris, 54, single en sinds ruim een jaar vegan na jaren vegetarisch te zijn geweest. Ik doe het puur voor de dieren, als 2e voor het milieu maar de verbetering van mijn gezondheid is ook enorm. De omschakeling was even wennen en vooral heel veel etiketten lezen. Als je van pittig eten houdt dan zijn recepten uit Indiase, Indonesische en Thaise kookboeken aan te raden en veel recepten zijn makkelijk vega te maken.
Groeten, Iris

Pim

Bericht door Pim » ma dec 24, 2018 18:52

Kon het niet laten om de NVV websites ook even te promoten :D.
https://veganchallenge.nl/ (veel informatie te vinden recepten en informatie)
https://veganwiki.nl/a/Hoofdpagina (veel informatie te vinden over producten).

Morality
Moderator

Bericht door Morality » di dec 25, 2018 12:31

:welcome:

Er staan gelukkig veel nuttige tips/berichten/links op dit forum. Soms zijn ze wel moeilijk te vinden, dus heb ik de links uit mijn berichten bij elkaar gezet op https://justpaste.it/7cgwr

groentje

Bericht door groentje » di dec 25, 2018 14:58

Bedankt allemaal voor de bemoedigende woorden. (y) :mrgreen:

De vegan challenge site heb ik gevonden en heb me aangemeld. Prima datum toch, 1 januari?
Tot die tijd is het nog even schipperen voor mij. Te laat om mijn familie en vrienden nu te dwingen rekening te houden met mijn nieuwe voedingsgewoonten.

Dabrother

Bericht door Dabrother » zo dec 30, 2018 21:17

Welkom hier, mooi dat je de keuze hebt gemaakt. Ik begrijp dat het voor je gezondheid ook belangrijk is, deze documentaire's sick fat and nearly dead 1 & 2 vond ik voor gezondheidsredenen ook interessant. Ieder moet hierin natuurlijk zijn eigen ideaal zoeken. Veel succes
Plantaardig vanaf 1/1/2018

Plaats reactie