Hallo!

Moderators: Morality, Martine

Plaats reactie
Damian

Hallo!

Bericht door Damian » vr apr 13, 2018 7:32

Hallo ik ben Damian 19 jaar, net nieuw op het forum!
Ik probeer sinds ik een aflevering van zondag met lubach over hoe slecht we eigenlijk voor het milieu bezig zijn(raar waar je je inspiratie vandaan kan halen haha) veganist te zijn maar dit is moeilijker dan ik dacht. Ik consumeer al veel minder zuivel en vlees dan eerst en voel me daar beter bij. Het probleem bij mij is dat mijn familie me voor gek verklaren als ik aan zou komen met veganisme, ze vinden het nu al raar dat ik zo bezig ben met het milieu. Maargoed ieder zijn eigen mening maar ik zal dan echt voor me zelf gaan moeten koken en de recepten zijn een beetje overweldigend als je niet veel ervaring heb met koken, vooral als je alleen moet koken. Ik hoop dat dit forum het voor me wat gemakkelijker maakt om de overstap te maken want zoals ik het zie helpt elk kleine beetje om wat beter te zijn voor het milieu. :govegan:

Martine
Moderator

Re: Hallo!

Bericht door Martine » vr apr 13, 2018 10:48

Welkom Damian :welcome:

Wat goed dat je hiermee bezig bent, ondanks dat het niet zo makkelijk gaat!

Zelf leren koken is inderdaad even een uitdaging in het begin, maar wel een super handige skill om te hebben. Je kunt beginnen met hele makkelijke receptjes zoals pasta met tomatensaus en vegagehakt. Of aardappels, groente en een vegaburger.

In deze blogpost staan een aantal super simpele recepten. Het gaat over koken voor grote groepen, maar de recepten zijn allemaal voor één persoon en heel makkelijk te maken: https://vegetus.nl/vegan-weekmenu-voor-grote-groepen/

Als je niet iedere dag wilt koken kun je de recepten ook verdubbelen en zo in één keer eten maken voor meerdere dagen.
Kom eens kijken op Vegetus en Gewoon Vegan!

Brent
Leefwijze: flexanist

Bericht door Brent » vr apr 13, 2018 10:53

Hoi Damian, :welcome:
Hij is goed bezig die Lubach en niet alleen over anders gaan eten.
Ik probeer sinds een aantal jaren zuivel weg te laten en dat lukt steeds beter, pas sinds een jaar of twee pas mis ik zelfs de pizza met melkkaas niet meer. :P
Ik ben zelf een heel luie koker en stapel tegenwoordig een paar van die stoompannetjes boven een pan kokend water en haal het sneller gare spul zoals broccoli, spinazie of pastinaak er dan eerder af dan de wortelen.
Dan roer ik er vaak wat tomatenpuree en humus door, een snelle lichtverteerbare hap.

Pas na een tijdje kreeg ik door dat het met nog korter koken lekkerder werd, dingen garen ook wat na nadat je het er al af hebt gehaald.
Als ik luxe wil doen haal ik iets van de vegetarische slager in huis en bak dat erbij.
Succes, hoop dat je snel je weg vind met plantaardiger eten en smakelijk eten klaarmaken.
xxx graan- en aardappelvrije suikervrije lookvrije paddestoelvrije fermentvrije peulvruchtvrije alcoholvrije plantenetert xxx

Pim
Leefwijze: veganist

Bericht door Pim » vr apr 13, 2018 17:06

Ook leuk om aan mee te doen is de https://veganchallenge.nl/ . Staat veel informatie op de site en als je je vandaag nog aanmeld krijg je de rest van de maand allemaal leuke mails met tips. De mails zijn ook terug te kijken op de link https://veganchallenge.nl/e-mail-archief/

Damian

Bericht door Damian » za apr 14, 2018 19:22

Bedankt voor de goede tips voor de recepten!
Ik heb me gisteren ook aangemeld bij veganchallenge en heb de eerste mail met informatie en tips al binnen! :thanks:

Plaats reactie