Fijne Zomer!

Moderators: Morality, Martine

Plaats reactie
Zengili
Leefwijze: veganist

Fijne Zomer!

Bericht door Zengili »

Hallo allemaal.
Mijn naam is Zenta Gilissen, over een weekje ben ik 67. Ik heb overgewicht en de laatste maanden voelde ik me meer en meer onwel en merkte ik dat ik me meer en meer tegen het eten van dierlijke produkten keerde. Het verbaasde me alleen dat dat zo lang had geduurd want als kind vond ik vlees en eieren vreselijk en melk hooguit eigenaardig. (Melk gebruik ik al jaren niet meer trouwens) Maar ik had bloedarmoede dus het eten van vlees (ijzer) is me zo lang opgedrongen tot ik het normaal begon te vinden. Natuurlijk wist de gewone man ook niet erg veel over vegetarisme of veganisme in mijn jeugd. Anyway, ik merk dat ik na het behalen van mijn pensioen, steeds rustiger werd en nu als het ware terug ben bij mijn eigen startpunt. Ik ben veganist. Sinds in Nederland een lockdown werd afgeroepen, dus nu al weer een maand of drie. Aangezien ik ook niet overal bij weet hoe het zit met benodigde mineralen, eiwitten en vitaminen ben ik al geruime tijd allerlei informatie op het Internet aan het verzamelen en ik weet niet precies meer HOE, maar ik struikelde over dit forum en heb me pardoes aangemeld. Ik heb overigens ook een Anthroposofische en Macrobiotische achtergrond van een jaar of 16 maar dat is allemaal alweer een flinke tijd geleden. Naarmate je ouder wordt is terugkijken op je leven steeds vreemder :roll: .
Nu ja. Hier ben ik dan ;).

Zenta

Morality
Moderator

Re: Fijne Zomer!

Bericht door Morality »

Hallo Zenta, welkom op het forum! :govegan:

Ik hoop dat het eten van veganistisch voedsel een positief effect zal hebben. Het forum is erg stil, maar er staat nog heel veel nuttige informatie op van de afgelopen jaren en we proberen nog steeds graag om vragen te beantwoorden. Ook vinden we het altijd leuk als er nieuwe veganistische producten of ervaringen op het forum gedeeld worden. Mogelijk zijn deze links ook handig:
https://veganwiki.nl/index.php?title=Vo ... plementen=
http://www.food-info.net/nl/qa/qa-fi45.htm
https://justpaste.it/7cgwr

Zengili

Re: Fijne Zomer!

Bericht door Zengili »

Hi Morality

Excellent, bedankt voor de links, ik heb ze gebookmarked. Ja dat het rustig was viel wel op, maar ik heb toch hier en daar al het een en ander gevonden wat voor mij interessant was.

Drie maanden vlees- (gevogelte meest), ei- en visloos en ik heb meer energie, ben een paar kilo kwijt, mijn huid gaat vooruit en het lijkt alsof mijn allergiën beginnen weg te smelten. Wat dat laatste betreft ben ik nog niet overtuigd, kan ook een luwte zijn. Maar even geen snotneus, is in deze tijd ook erg prettig want je wordt erg argwanend bekeken als je nu snotterig rondloopt. Geen anithistamine. Verademing, ik hoop dat het zo blijft.

Ook voelt het niet eten van dierlijke produkten eenvoudig meer als mezelf. Zou het niet anders kunnen omschrijven. Dus dat voelt goed. :-D

groetjes,

Zenta

Plaats reactie