zwangerschap en calcium

Hier alles over veganisme tijdens een zwangerschap of zaken rondom het ouderschap en kinderen.

Moderator: Martine

Plaats reactie
Wen

Re: zwangerschap en calcium

Bericht door Wen » wo mei 19, 2010 21:31

Voor alles bestaan er uitzonderingen. Maar ga er maar van uit dat B12 weigeren te slikken als zwangere veganist je kinderen zwaar KAN schaden. Better safe then sorry!

taeka
Leefwijze: vegetarier

Bericht door taeka » do mei 20, 2010 12:52

Misschien maakt Truus dat kleine beetje toch zelf aan, het lichaam kiest toch vaak ervoor om gezond te blijven.
Het lichaam kan ook veel meer dan wetenschappers ons willen doen geloven.

Dennis

Bericht door Dennis » do mei 20, 2010 21:48

Klinkt leuk, maar het is vooral een gok en ik zou met mijn gezondheid die gok niet willen nemen. Ten slotte is er ook aangetoond dat je door een vitamine b12 gebrek veel problemen kunt ondervinden.

Truus
Leefwijze: veganist

Bericht door Truus » do mei 20, 2010 22:22

Ik heb alleen maar last van overschotten... :|

forisma
Contacteer:

Bericht door forisma » do mei 20, 2010 22:27

Dennis schreef:Klinkt leuk, maar het is vooral een gok en ik zou met mijn gezondheid die gok niet willen nemen. Ten slotte is er ook aangetoond dat je door een vitamine b12 gebrek veel problemen kunt ondervinden.
Daar hebben ze bloedtests voor ;) Een keer in het half jaar testen en het moet goed komen toch :)) Een tekort onstaat pas na 2 jaar, zegt men.

Maar.. Ik hoor het steeds vaker dat sommige veganisten en rawfoodisten en vooral fruitariers het zonder B12 supplementen doen. De voorwaarde lijkt me wel een goede fysieke en spirituele ontwikkeling.
Voorbeeld: Richard Blackman
http://mangodurian.blogspot.com/2008/07 ... z0euZpqUZD" target="_blank" target="_blank" target="_blank
Tegenwoordig is hij trouwens breatharian, na 12 jaar lang fruitarier te zijn geweest, zonder vit B12 bij te slikken. ;)

taeka

Bericht door taeka » vr mei 21, 2010 11:34

Met rawfood krijg je misschien nog genoeg viezigheid binnen, grond of insectenpoep, waardoor je toch genoeg B12 binnen krijgt.
Het ene lichaam is ook het andere niet.
Er zijn mensen die denken dat ze te weinig vitaminen binnen krijgen vanwege hun veganisme of vegetarier zijn, maar dat geloof ik niet, als omnivoor hadden ze misschien wel veel meer gezondheids problemen gekregen, het lichaam functioneert blijkbaar niet goed, vandaar de zogenaamde vitamine gebreken.

forisma
Contacteer:

Bericht door forisma » vr mei 21, 2010 14:07

taeka schreef:Met rawfood krijg je misschien nog genoeg viezigheid binnen, grond of insectenpoep, waardoor je toch genoeg B12 binnen krijgt.
Ik heb een aantal virtuele vrienden die rawfoodisten zijn en ze eten geen vieziegheden.
Ik doe nog weinig aan raw food, maar voor de groene cocktails die ik maak was ik mijn sla enz. altijd.

taeka

Bericht door taeka » di mei 25, 2010 10:47

Zo bedoel ik dat ook niet, alleen afspoelen met water zal nog genoeg viezigheid achter laten wat je niet kunt zien en dat is alleen maar goed voor onze weerstand of het moet al bespoten zijn met zeer veel gif, zoals ook vaak gebeurt helaas.

Truus

Bericht door Truus » di mei 25, 2010 10:54

taeka schreef:alleen afspoelen met water zal nog genoeg viezigheid achter laten
Ik was groenten en fruit af (ook voor het schillen) met Neutral.

Plaats reactie