Nog andere zwangeren hier?

Hier alles over veganisme tijdens een zwangerschap of zaken rondom het ouderschap en kinderen.

Moderator: Martine

Plaats reactie
Amethystina
Leefwijze: flexitarier

Re: Nog andere zwangeren hier?

Bericht door Amethystina » vr mei 20, 2011 19:26

Meestal werkt het met basische producten zo dat ze op de korte termijn wel werken, maar op de lange termijn het alleen maar erger maken omdat je er meer zuur door gaat produceren.
Ik zou het even afwachten (en natuurlijk bukken vermijden) en als het niet uit te houden is toch even bij je huisarts langsgaan.

Annikka-Ayla
Leefwijze: flexanist

Bericht door Annikka-Ayla » za mei 21, 2011 7:15

Bij mijn zwangerschappen had ik halverwege de zwangerschap een tijdje veel last van zuurbranden. Later in de zwangerschap dus niet meer. Behalve als ik te scherp gegeten had.

Marla
Leefwijze: veganist

Bericht door Marla » za mei 21, 2011 9:17

Oh ik hoop dat dat bij mij ook het geval is, ik zit nu bijna op de helft dus misschien wordt het over een tijdje inderdaad minder.

Ik had wat tips gelezen en daar stond bij dat je op een handje havervlokken moest kauwen, maar ik lees ook veel over melk drinken. Ik dacht, laat ik die twee dingen combineren dus ik heb een pak Oat dream gekocht. Het helpt wel iets, het neemt het ergste brandende gevoel weg.
Ik heb er trouwens 's nachts geen last van, alleen overdag en dan meestal een tijdje nadat ik iets gegeten heb.

melancholy

Bericht door melancholy » za mei 21, 2011 22:17

Het gaat vanzelf wel over die misselijkheid.
Meestal na ongeveer 4 maanden.
Bij mij was het tijdens de eerste helft van m'n zwangerschap echt zwaar.
Hoezo noemen ze het trouwens vaak ochtendmisselijkheid? Bij mij duurde het de hele dag door.
En ook echt de hele dag door overgeven, ongeveer 3 a 4 maanden lang.
Terwijl ik zo'n honger had. Als er eten voor m'n neus stond moest ik gelijk weer overgeven.
Toen ik 4 maanden zwanger was woog ik nog maar 48 kilo, daarna toen de misselijkheid weg ging heb ik die kilo's er in een mum van tijd weer aangegeten (zelfs veeeeeeeeel meer dan de bedoeling was)

Moraal van dit verhaal, dont worry, het komt vanzelf allemaal weer goed. Eigenlijk is er niets wat echt helpt, het hoort er gewoon bij.

Truus

Bericht door Truus » za mei 21, 2011 22:37

melancholy schreef:Het gaat vanzelf wel over die misselijkheid.
De misselijkheid gaat over in maagzuur. De maagzuur gaat over in kortademigheid. De kortademigheid gaat over in slapeloze nachten. En die kunnen wel minstens achttien jaar duren... :wink:

Amethystina

Bericht door Amethystina » zo mei 22, 2011 8:02

Haha, er is inderdaad altijd wel iets, ook bij de baby: doorkomende tandjes, spruw...
Ik vind het op zich wel zwaar dat er nooit eens 'niets' is.

Annikka-Ayla
Leefwijze: flexanist

Bericht door Annikka-Ayla » zo mei 22, 2011 9:18

Amethystina schreef:Haha, er is inderdaad altijd wel iets, ook bij de baby: doorkomende tandjes, spruw...
Ik vind het op zich wel zwaar dat er nooit eens 'niets' is.
De zorgen veranderen, maar blijven. Ik zeg soms tegen mijn zoons dat ik kinderen krijgen het mooiste en het moeilijkste vind wat ik ooit gedaan heb.

Esther A
Contacteer:

Bericht door Esther A » di mei 31, 2011 9:07

Truus schreef:
melancholy schreef:Het gaat vanzelf wel over die misselijkheid.
De misselijkheid gaat over in maagzuur. De maagzuur gaat over in kortademigheid. De kortademigheid gaat over in slapeloze nachten. En die kunnen wel minstens achttien jaar duren... :wink:
Inderdaad Truus, en dan denk je dat je er bijna vanaf bent en dan krijg je nog een nakomertje na 14 jaar en begint alles weer opnieuw :lol: !

Truus

Bericht door Truus » di mei 31, 2011 9:55

Esther A schreef:dan krijg je nog een nakomertje na 14 jaar
Blijkbaar is veganisme goed voor de vruchtbaarheid. :wink:

marjan

Bericht door marjan » di mei 31, 2011 23:29

Marla schreef: Ik had wat tips gelezen en daar stond bij dat je op een handje havervlokken moest kauwen, maar ik lees ook veel over melk drinken. Ik dacht, laat ik die twee dingen combineren dus ik heb een pak Oat dream gekocht. Het helpt wel iets, het neemt het ergste brandende gevoel weg.
Ik heb er trouwens 's nachts geen last van, alleen overdag en dan meestal een tijdje nadat ik iets gegeten heb.
Droge havermout of muesli kauwen of (niet gecombineerd!) af en toe een hapje vanille sojavla. Bij mij hielp dat wel wat.

Marla

Bericht door Marla » wo jun 01, 2011 21:49

Bedankt voor de tips Marjan! Ik heb het gelukkig niet zo vaak meer en het blijft meestal ook niet lang hangen zeg maar. En sowieso mag ik absoluut niet klagen want ik heb vrijwel geen kwaaltjes gehad verder en ik voel me over het algemeen echt prima.

Gisteren hebben we de 20 weken echo gehad, echt heel leuk om te zien. Misschien heel vroeg om dat zo te zeggen (mensen namen ons niet al te serieus) maar we vonden het zo vanaf de echo echt op mijn vriend lijken, haha. Ik ben heel erg benieuwd of dat straks ook nog zo is! Alles was in orde, alleen ligt mijn placenta wat laag en moet ik met 32 weken een extra echo om te kijken of die met de baarmoeder omhoog is gegroeid. Verder ligt mijn placenta aan de buikzijde, dat verklaart meteen waarom ik nog niet zo heel veel van het kindje voel.

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Vegantastic » za jun 18, 2011 10:38

Heb je een 3d echo gemaakt? Dat is echt geweldig om te zien. Mijn broer had van zijn kinderen dat laten doen. Echt leuk om zo van te voren mijn neefje en nichtje te zien.

Marla

Bericht door Marla » zo jun 19, 2011 12:42

Nee nog niet gedaan, en ik denk ook niet dat we het gaan doen. Ik snap wel waarom mensen het leuk vinden om zoiets te zien, en natuurlijk ben ik ook wel erg nieuwsgierig maar ik vind het ook wel wat hebben om gewoon pas te zien hoe het eruit ziet als ik daadwerkelijk bevallen ben. Net zoiets dat ik nog niet hoef te weten of het een jongen of meisje is, dat zien we vanzelf wel een keer :)

Bah...ik begin dikke voeten te krijgen, dus ik houd vocht vast (terwijl het nog niet eens zo warm is nu!).
Ik heb al een aantal tips gelezen; brandnetelthee, voeten hoog houden, wisselbaden, weinig zout (slik :().
Hebben mensen nog andere vegan verantwoordde tips tegen vocht vasthouden?

marjan

Bericht door marjan » ma jun 20, 2011 14:25

Bleekselderij of Groenselderij eten. Schijnt erg vochtafdrijvend te werken.

Jasmijn

Bericht door Jasmijn » ma jun 20, 2011 19:15

Bloeddruk opmeten en bloed laten testen. Volgens mijn 2 veganistiese moedervriendinnen.

Marla

Bericht door Marla » di jun 21, 2011 8:15

Mijn bloeddruk is vrij laag, dwz dat was hij de laatste keer dat ik bij de verloskundige kwam in ieder geval nog steeds. Morgen ga ik weer dus dan zal ik het zien.
Waar zou mijn bloed op getest moeten worden?

Jasmijn

Bericht door Jasmijn » di jun 21, 2011 14:36

Ik weet het niet. Ze heeft het over zwangerschapsvergiftiging.

Amethystina

Bericht door Amethystina » di jun 21, 2011 15:02

Als je vocht vasthoudt in je voeten of enkels is dit volkomen normaal en dit wordt ook niet (meer) gezien als een teken van zwangerschapsvergiftiging. Vocht vasthouden over je gehele lichaam is iets anders maar dat is bij jou dus blijkbaar niet het geval.

Wel een indicatie voor zwangerschapsvergiftiging is een hoge bloeddruk in combinatie met eiwitten in de urine. Is dit het geval, dan wordt je verder onderzocht met een bloedtest, dan testen ze onder andere de leverwaarden.

Maar bij jou klinkt het als de irritante dikke voeten waar bijna iedereen last van krijgt.. Het hoeft trouwens niet zo te blijven of erger te worden, kan ook zomaar ineens weg zijn (bij mij ook).
Een verloskundige waar ik stage deed gaf steeds de tip om voetenbaden te nemen met zout water, dit zou het vocht uit de voeten trekken (maar of het helpt?)

Oppassen trouwens met de voeten hoog houden, dit lange tijd doen is tijdens de zwangerschap erg belastend voor je bekken.

Marla

Bericht door Marla » di jun 21, 2011 15:34

Ok, bedankt voor de tips!
Zwangerschapsvergiftiging heb ik denk ik niet hoor :)
Het waren inderdaad alleen mijn voeten en enkels, en de dag erna was het alweer een stuk minder (en gaf de weegschaal een kilo minder aan, pfew!). Ik had echt heel lang in dezelfde houding gezeten, denk dat het ook daarmee te maken had. Maar ja, het kan geen kwaad om mijn zoutgebruik in de gaten te houden natuurlijk, en af en toe een kopje brandnetelthee is ook alleen maar gezond volgens mij, dus ik blijf dat gewoon preventief doen.

femke

Bericht door femke » ma jun 27, 2011 20:54

Wie geeft er b12 aan de baby en welke en hoeveel? (ik heb al een lijstje gezien dat in een andere draad stond, maar ben benieuwd naar wat jullie doen)

Plaats reactie