Nog andere zwangeren hier?

Hier alles over veganisme tijdens een zwangerschap of zaken rondom het ouderschap en kinderen.

Moderator: Martine

Plaats reactie
Amethystina
Leefwijze: flexitarier

Re: Nog andere zwangeren hier?

Bericht door Amethystina » ma mei 02, 2011 9:09

Mijn bloedwaarden zijn goed, Hb was nog OK maar wat aan de lage kant (7,5) maar dan neem ik nog maar een flesje Floradix.
Al is mijn ijzer wel heel goed (is 20, moet tussen 10-25 zijn). Weet niet meer goed hoe dat ook al weer zat met ijzer en Hb en ferritine en het verschil enzo...
Alle andere waarden ben ik zo ongeveer gemiddeld dus ben blij.

Vegantastic
Site Admin
Leefwijze: veganist
Contacteer:

Bericht door Vegantastic » wo mei 04, 2011 10:24

"Voor het magazine Kinderen maak ik een serie portretten (foto + interview) van zwangere vrouwen die een bepaalde voedingswijze aanhangen. Ik zou graag een veganistische moeder interviewen."

Iemand interesse? :)

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Vegantastic » ma mei 09, 2011 9:01

Niemand?

Amethystina

Bericht door Amethystina » ma mei 09, 2011 9:12

Ik eet er niet veganistisch genoeg voor helaas.. :(

Annikka-Ayla
Leefwijze: flexanist

Bericht door Annikka-Ayla » ma mei 09, 2011 9:27

Misschien zijn ze ook blij met een naar veganisme strevende moeder ;)

Happyanita
Leefwijze: part-time veganist

Bericht door Happyanita » ma mei 09, 2011 15:36

Joh, wat heb ik hier veel gemist. Snel eens bijlezen.

@ Fynnya
Wat grappig op de dag dat mijn meisje geboren is schreef je hier dat ik zwanger was. Nu ja, vanaf 19 april dus niet meer want toen is Gaia geboren.

Gefeliciteerd Medjool en Marla met jullie zwangerschappen. Ik hoop dat het goed gaat met jullie.

Ik geef nu borstvoeding dus vind het heel interessant om ieders ervaringen hier te lezen.
@medjool hoe kolfde je handenvrij? ik heb er namelijk wel eens elastische banden voor gezien maar dat leek me zeer oncomfortabel en niet praktisch.
ik ga komende donderdag een kolfapparaat aanschaffen dus ben wel benieuwd

@ Vegantastic Wat leuk Alex. Je moet vast wel iemand kunnen vinden lijkt me zo. Helaas eet ik ook niet volledig vegan. En zoek je n zwangere of moeder btw??

Amethystina

Bericht door Amethystina » ma mei 09, 2011 15:46

Hey happyanita, gefeliciteerd met je meisje Gaia!!! :D
Is de bevalling goed gegaan en loopt de borstvoeding goed?
Weet je al welke kolf je gaat aanschaffen? Ik heb een Medela Swing en die bevalt heel goed, maar wil ook de nieuwe Difrax kolf kopen, die is handenvrij, maar pas over enkele maanden op de markt denk ik.
Laatst gewijzigd door Amethystina op ma mei 09, 2011 20:01, 1 keer totaal gewijzigd.

Jasmijn

Bericht door Jasmijn » ma mei 09, 2011 19:11

Gaia is geboren... Dat klinkt prachtig. Gaia=Moeder Aarde :)

lena

Bericht door lena » ma mei 09, 2011 20:12

Gefeliciteerd Happyanita!

Marla

Bericht door Marla » di mei 10, 2011 7:18

Gefeliciteerd! Mooie naam ook :)

Marla

Bericht door Marla » di mei 10, 2011 7:22

Amethystina schreef:Ik heb een Medela Swing en die bevalt heel goed, maar wil ook de nieuwe Difrax kolf kopen, die is handenvrij, maar pas over enkele maanden op de markt denk ik.
Oh, wat goed dat je dit zegt! Ik had ergens een advertentie gezien van een nieuw kolfapparaat dat me wel wat leek, maar ik kon niet meer op de naam komen en zoeken in google op "nieuw kolfapparaat" leverde vreemd genoeg niks op ;)
Hij zal wel duur worden vrees ik, maar lijkt me toch wel de moeite waard als het echt zo handig is.

Annikka-Ayla
Leefwijze: flexanist

Bericht door Annikka-Ayla » di mei 10, 2011 7:26

Gefeliciteerd met de kleine meid :)

Marla

Bericht door Marla » di mei 10, 2011 7:49

@ Alex: ik zie zo'n interview niet echt zitten, sorry (vooral met foto's erbij, brrrr).

femke

Bericht door femke » di mei 10, 2011 11:53

Anita: gefeliciteerd met Gaia!! Jeetje... wat gaat dat allemaal snel. Ongelofelijk. 'Laatst' was je nog aan het wachten tot je zwanger zou worden...

Amethystina: Wat fijn dat je bloedwaardes allemaal goed zijn!
Ik maak Famke inderdaad wakker als het 'tijd' is. Eerder voedde ik haar wel als ze al eerder honger had, maar liet haar niet doorslapen als het tijd was. Het is dus een combi tussen voeden op haar en op mijn verzoek. Dat gaat heel goed.
Werkt de truc met de kamillethee nog?
Raar dat je op je stage niet mag kolven! Belachelijk! Dat je dat dan stiekem moet gaan doen... lijkt me niet te doen. Valt er geen afspraak over te maken? Wel druk voor je inderdaad, met studie, stage en BV. Ik vind echt dat er altijd de mogelijkheid moet zijn om te kolven, maargoed.. dat kan ik wel vinden...
Als je een tweede kindje krijgt en je geeft BV, dan is de samenstelling toch niet goed? Ze zeggen dat de samenstelling van de melk verandert door de maanden heen. In dat geval zou de melk niet geschikt kunnen zijn voor een pasgeboren baby en voor een oudere baby/dreumes. Als het wel mogelijk is, ben je (lijkt me) de eerste maand de hele dag aan het voeden...? Heeft iemand hier ervaring mee?

Marla: Kom jij uit Haaksbergen (of in de buurt daarvan)?

Marla

Bericht door Marla » di mei 10, 2011 12:02

@Femke: nee ik ben geboren en getogen Amsterdammer :)
Hoezo eigenlijk?

Amethystina

Bericht door Amethystina » di mei 10, 2011 14:08

@femke: Roan slaapt nu sinds een week ongeveer de hele nacht door, van 20u30 tot 's morgens (ergens tussen 5u30 en 7u30...) !!!
Ik heb hem drie nachten lang niet gevoed, alleen maar thee aangeboden en gewiegd als hij wakker werd.
Hier werd hij natuurlijk enorm boos om en het waren drie heel vermoeiende nachten. Maar hij heeft de hint begrepen en slaapt sindsdien door.
Meestal werd ik zelf nog een keer of twee wakker, gewoon omdat ik het zo gewend ben, maar afgelopen nacht ben ik helemaal niet wakker geworden. Dit is echt voor het eerst in meer dan een jaar (die laatste zwangerschapsmaanden moest ik er ook constant uit om te plassen..)
Ik heb hem trouwens echt niet alleen laten huilen, ben wel steeds naar hem toegegaan. En geef hem voor de laatste borstvoeding ook een beetje pap op basis van sojamelk zodat zijn buikje echt vol is.

femke

Bericht door femke » di mei 10, 2011 20:22

@Marla: Omdat ik de naam Marla nooit hoor eigenlijk, maar er zat een Marla bij mij in de klas vroeger. Ze was toen vegetarisch en ik kan me voorstellen dat ze veganistisch zou zijn geworden... Zou grappig zijn geweest als ik haar hier weer tegen zou komen.

@Amethystina: Ah goed zo! Dat was een mooie truc, kamillethee... ;) Slaap lekker voor straks!:D Voor hem zelf ook fijn als hij nu gewoon de hele nacht door kan slapen lijkt me.

Marla

Bericht door Marla » wo mei 11, 2011 12:39

Vandaag ben ik voor de eerste controle naar de verloskundige geweest. Alles was in orde, ze vond dat mijn baarmoeder mooi gegroeid was en ik heb het hartje weer even kunnen horen :-D

Mijn ijzergehalte was 7.7, volgens de VK was dat netjes maar mij leek het een beetje aan de lage kant. Weet iemand wat normaal is voor zwangeren?

Edit: ik zeg ijzer maar ik bedoel eigenlijk Hb!
Laatst gewijzigd door Marla op wo mei 11, 2011 12:43, 1 keer totaal gewijzigd.

Marla

Bericht door Marla » wo mei 11, 2011 12:42

femke schreef:@Marla: Omdat ik de naam Marla nooit hoor eigenlijk, maar er zat een Marla bij mij in de klas vroeger. Ze was toen vegetarisch en ik kan me voorstellen dat ze veganistisch zou zijn geworden... Zou grappig zijn geweest als ik haar hier weer tegen zou komen.
Ja dat zou inderdaad wel toevallig zijn! Ik ben het helaas niet, en ik moet eerlijk bekennen dat ik niet eens echt Marla heet ;)

Oh ja, ik hoorde trouwens dat die oproep voor het blad 'kinderen' niet specifiek voor veganisten is maar dat ze een zwangere vrouw zoeken die vegetarisch eet. Dus ook de mensen die niet veganistisch genoeg eten kunnen meedoen!

Amethystina

Bericht door Amethystina » wo mei 11, 2011 13:04

Marla schreef: Mijn ijzergehalte was 7.7, volgens de VK was dat netjes maar mij leek het een beetje aan de lage kant. Weet iemand wat normaal is voor zwangeren?

Edit: ik zeg ijzer maar ik bedoel eigenlijk Hb!
Dat is idd hartstikke goed hoor! Tijdens de zwangerschap is het Hb altijd verlaagd (omdat je meer bloed aanmaakt en in verhouding meer plasma dan cellen) en hoort ie tussen de 6,8-8,7 te zijn. Daar zit jij dus heel mooi tussenin!

Plaats reactie