[quote="femke"]Jeetje! Pfoeh. En je werkt ook erbij he? Zwaar lijkt me dat.
Op dit moment ben ik bijna afgestudeerd, heel druk met mijn scriptie die over 3,5 week binnen moet zijn. Daarna verdediging voorbereiden en nog 8 weken stage doen in België. Dus werk nu nog niet maar ben wel héél druk. Vind het wel moeilijk om me te concentreren want ben gewoon vaak heel moe, zeker als ik 2 keer of meer heb gevoed 's nachts.
Die borstvoeding om 23:00, maak jij haar daarvoor wakker of wordt ze zelf wakker? Ik heb dat bij Roan ook een paar weken gedaan, maar het maakte geen verschil.
Ik heb ook een week lang een flesje kunstvoeding bijgegeven maar hij werd ook gewoon weer heel snel wakker, hij wordt dus niet wakker van de honger maar hij vindt het gewoon gezellig denk ik en het is ook een gewoonte geworden natuurlijk.
Ik heb ook heel veel slaap nodig maar ja, die krijg ik gewoon niet helaas.
Maar hij is nu 11 maanden en nu vind ik het qua nachtvoedingen wel genoeg geweest. Vannacht kreeg hij alleen kamillethee, van mijn man. Hij was natuurlijk heel boos, maar sliep daarna wel goed door tot 7u. Dat ging beter dan ik verwachtte! Dus hopelijk moeten we dat een paar keer doen en denkt ie dan: die thee hoef ik niet, en slaapt ie uit zichzelf door...
Ik heb nog geen tijd gehad om te bellen voor de uitslag van de bloedtest, bel morgen en laat het dan wel even weten. Ze moesten wel 7 buisje trekken, pff..
Ik kijk op zich erg op tegen de komende stages (onregelmatige uren, heel uitputtend sowieso) ivm de borstvoeding. Ik heb even gedacht om dan te stoppen, dan heeft hij een wel een jaar lang BV gehad. Ook omdat iedereen zegt dat als je stopt, je ineens weer veel meer energie hebt en dat kan ik goed gebruiken.
Maar ik wil toch eigenlijk echt niet stoppen. Eigenlijk zou ik heel graag BV geven totdat hij zelf aangeeft dat hij niet meer wil. Dus dat kan nog wel een tijdje duren, of natuurlijk als het zou stoppen als ik weer zwanger zou zijn (maar dat hoeft niet).
Ik ken een aantal mensen die zwanger waren en nog borstvoeding gaven en dat ging heel goed, met het grote voordeel dat de melk niet op gang hoeft te komen na de geboorte maar er direct in overvloed is.
Dus ik denk dat ik nog wel even door ga, al maakt mijn opleiding het me wel moeilijk want stage doen en BV geven mag niet tegelijk, dus moet het stiekem doen en kan niet kolven tijdens stage