Noodoproep voor kleine knaagdieren

Deze plek is voor dieren die een thuis zoeken.

Moderators: Martine, Rorrim

Plaats reactie
*Eva*
Leefwijze: veganist
Contacteer:

Noodoproep voor kleine knaagdieren

Bericht door *Eva* » zo mei 01, 2011 12:19

Enkele weken geleden zijn er door de L.I.D. 5900 dieren in beslag genomen, gedumpt bij een papegaaiencentrum en verder niks meer aan gedaan (wat fijn toch hè, zo'n dierenbescherming!) Er zijn er al 4500 afgemaakt die te agressief of ziek waren. De overige 1500 worden dinsdag afgemaakt. Daarom zijn wij sinds gisteravond als gekken bezig om opvang te regelen. Drawion_Kuda is nu zelfs onderweg naar het papegaaiencentrum waar alles verblijft, zij gaat een aantal dieren opvangen, het is een enorme chaos allemaal.

Wie ook (tijdelijk) wil opvangen, alle hulp is welkom, elk leven is er weer een! Het gaat om heel veel gerbils en hamsters, vermoedelijk ook muizen en ratten.

Het beste kun je zelf met vervoersbak naar Veldhoven gaan waar ze zitten, anders is er via-via nog wat te regelen, maar wat er dinsdag om 17:00 nog zit wordt afgemaakt. Ik denk dat Lisanne straks wel een stuk meer te vertellen heeft, op dit moment fungeren wij vooral als contactpersonen tussen mensen die aanwezig zijn en mensen met interesse enzo.

Overigens gaan we er zelf ook enkele tientallen opvangen, dus bij ons kun je uiteraard ook dieren ophalen!

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Re: Noodoproep voor kleine knaagdieren

Bericht door Vegantastic » zo mei 01, 2011 14:25

Is er een contactadres waarheen gebeld kan worden ofzo? Gewoon naar opvang in Veldhoven? Of via jou?
Dan kan ik een oproep rond doen.

Shantisabine

Bericht door Shantisabine » ma mei 02, 2011 8:21

Hoihoi,
De meest up-to-date info staat op het hamsterforum:
http://forum.dehamster.nl/viewtopic.php?f=1&t=87145
Op dit forum staan ook allerlei mensen die tijdelijk onderdak aanbieden, of vervoer willen regelen.
Bij vragen kun je Esther A of *Eva* (of mij, ik heb ook wel korte lijntjes ;) ) PMen, mailen of via facebook stalken. Ik geloof dat Drawion Kudra van dit forum ook actief aan het opvangen is (althans, als dat Lisanne is).

Omdat het allemaal een last-minute actie is, is er geen duidelijk contactpersoon (alle mogelijke contactpersonen zijn rond aan het rennen en hamsterhokjes aan het inrichten ;) ).

Verder zitten er voornamelijk dwerghamsters (zowel roborovskis, rusjes als campbellis), ook syrtjes, en een boel gerbils.

Sabine

cavia

Bericht door cavia » ma mei 02, 2011 9:36

Ik zou best een beestje op willen vangen, maar heb geen hokje oid. Daarbij ben ik heel erg trgen beestjes in hokjes, maar in dit geval zou ik er graag eentje willen.

Shantisabine

Bericht door Shantisabine » ma mei 02, 2011 10:16

Hee Kirsten,
Woon je niet ergens in de buurt van Den Haag? ' t Knagertje heeft daar veel hamsters opgevangen, geloof ik, dus dat is lekker dichtbij. Vaak kun je op marktplaats wel een goed hok voor een redelijke prijs vinden (kijk op het hamsterforum voor info over hoe groot het moet zijn enzo). Verder zijn het hele gezellige diertjes. Voor zover m'n moeder/zus in konden schatten, zijn het gezonde en vrij tamme diertjes. Ik krijg er ook twee :D . En Annika haalt morgen geloof ik een dwerghamster op.
Tof dat je overweegt een diertje een goed huis te geven!

*Eva*
Contacteer:

Bericht door *Eva* » di mei 03, 2011 19:47

Annika heeft er inderdaad eentje opgehaald!
Nou, wij hebben hier in totaal 84 dieren gehad heb ik net geteld, daarvan zijn er een aantal naar andere opvangen gegaan. Eerste lading opgehaald bij opvang in De Kwakel die er veel had meegenomen, ik ben gisteren naar 't Knagertje gegaan en heb er 19 meegenomen en m'n moeder vanmiddag met konijnenopvang Oegstgeest, die hebben ook weer veel beestjes meegenomen. Bij 't Knagertje hebben ze 2x gereden en gered wat ze konden, het staat daar echt stampvol dus vandaar dat wij zijn bijgesprongen. Op mijn vaders werk zijn vanochtend 30 dieren opgehaald door een opvang uit Friesland en gisteren hier thuis 10 door een Kittenopvang in Haarlem. Echt heel knaagdierminnend Nederland is de afgelopen dagen keihard aan het werk geweest om dit voor elkaar te krijgen.
Ik had het zaterdagavond toen ik het voor het eerst hoorde nooit geloofd, maar alle 1500 dieren zijn gered en verblijven in opvangcentra en particulieren die ook willen herplaatsen door het hele land! Alle soorten hamsters en Mongoolse gerbils, kleurmuizen en tamme ratten!

Wij hebben nu 44 dieren, waar waarschijnlijk ook zwangere tussen zitten. We zouden erg blij zijn als je bij ons een beestje komt halen (we hebben ook mannetjes ;) ), wij hebben Syrische hamsters en Russische en Campbelli dwerghamsters, maar mocht je niet in de buurt van Lisse wonen of andere dieren willen huisvesten kijk dan op het hamsterforum waar keihard wordt gewerkt aan een overzicht van waar alle dieren zitten.

Jasmijn

Bericht door Jasmijn » zo mei 08, 2011 16:09

Ik heb een russische dwerghamster (mandarijn) overgenomen van Lisanne (Dierenhuis Pluk).
Hij heet Ho Chi Minh, kortweg Ome Ho.
Ik heb nog geen hamsterervaring, maar hij is welkom in de konijnenmensfamilie. :welcome:
:welcome:

Happyanita
Leefwijze: part-time veganist

Bericht door Happyanita » ma mei 09, 2011 15:52

Geweldig om te lezen dat alle diertjes al zijn opgehaald bij t papagaaiencentrum. (zie hun site voor t nieuws.) Petje af voor iedereen die daar aan mee geholpen heeft.
Kopenlijk vinden alle beestjes een goed thuis.

Esther A
Contacteer:

Bericht door Esther A » za mei 14, 2011 22:16

Inmiddels hebben we heel veel diertjes kunnen plaatsen en we zoeken nu nog nieuwe baasjes voor 4 dwerghamstertjes.

Russische dwerghamster, vrouwtje met kaal neusje. Ze had een ontstoken neusje toen ze hier kwam en ik heb haar behandeld met antibiotica. Nu is de ontsteking over maar haar neusje nog kaal. Ze is erg lief :D :
http://img.photobucket.com/albums/v291/ ... MG0203.jpg

Campbelli dwerghamster, vrouwtje, ook een superlief en levendig beestje, bovendien erg grappig met die koeienvlekjes:
http://img.photobucket.com/albums/v291/ ... MG0199.jpg

En nog een campbelli dametje. Ik heb geprobeerd beide dames te koppelen omdat campbelli's samen kunnen leven, maar dame 1 was doodsbang voor dametje 2, die een stukje kleiner is nog;). Nu zet ik de kooitjes maar naast elkaar. Ook dit vrouwtje is erg lief en levendig:
http://img.photobucket.com/albums/v291/ ... MG0179.jpg

Pappa, een dikke mandarijn pearl russische dwerghamster. Hij zit nog samen met zijn (pleeg) zoontje, dat weten we niet, maar hij is vreselijk lief geweest voor een heel nest jonkies. Zo lief dat we tot voor kort dachten dat het de moeder was :D . Hij is erg gek op zijn laatste zoontje, dat opgehaald wordt als het mis gaat tussen deze 2, maar ze zijn nog erg gek op elkaar en mogen dus zolang het goed gaat samen blijven. Het is de dikke witte dus:
http://img.photobucket.com/albums/v291/ ... MG0186.jpg

Mocht iemand interesse hebben in één van deze schatjes, ik heb er evt. nog een leuke kooi bij te koop, de opbrengst is voor onze hamsterpot :D .

Jasmijn

Bericht door Jasmijn » zo mei 15, 2011 0:00

Wow, die bovenste is precies Ho Chi Minh!

Esther A
Contacteer:

Bericht door Esther A » ma mei 16, 2011 9:16

Misschien is het wel zijn zus 8) .

Jasmijn

Bericht door Jasmijn » ma mei 16, 2011 11:50

Zou best kunnen, allemaal inteelt...

Esther A
Contacteer:

Bericht door Esther A » vr mei 27, 2011 10:30

Er zijn nog maar 3 dwerghamstertjes waar ik een baasje voor zoek, goed he? maar eht zijn er nog wel 3 natuurlijk :wink: .

Plaats reactie