Studenten kamers aangeboden in Utrecht

Moderators: Martine, Rorrim

Plaats reactie
sandertje

Studenten kamers aangeboden in Utrecht

Bericht door sandertje » zo jun 10, 2007 19:32

Welke veganisten (of bijna veganisten) hebben er interesse in een kamer in een woning in Utrecht?

Ik ga in Utrecht studeren en heb het idee om een woning voor gelijkgestemden op te richten. Bedoeling is nette kamers voorzien van TV/Internet. De kosten zijn mede afhankelijk van het feit of er een woonkamer komt of niet. Het appartement zal rond de 5 kamers hebben en komt in de omgeving van de Uithof, waarschijnlijk Lunetten.

Lijkt het je wat? Reageer in dit topic of stuur mij een PM.

Knuffie

Bericht door Knuffie » vr jun 15, 2007 23:23

Hoi Sandertje,

Ik ga aankomend jaar ook studeren in Utrecht en ben nog op zoek naar een kamer, kan je me wat meer vertellen over jouw plan?

Het klinkt tot nu toe iig interessant. Ik ben zelf vegetarier maar wil meer veganistisch gaan leven, dus misschien kan je me daar dan bij helpen?

Groetjes, Knuffie

sandertje

Bericht door sandertje » za jun 16, 2007 16:52

Hey Knuffie,

Leuk om te horen dat je veganistischer wil gaan leven.

Mijn ouders verhuren kamers voor jongeren (voornamelijk studenten). In eerste instantie zat ik er aan te denken om in een van hun kamers te gaan maar ik zag dat de meeste huurders samen koken enz. en ik kan dan als lastig gezien worden.

Ik dacht daarom dat het een leuk idee zou zijn om een nieuw appartement op te richten met veganisten en veggies die naar veganisme neigen. Misschien was ik echter te enthousiast en kunnen we er beter van maken dat het voor iedereen is die geen moeite heeft met veganistisch koken/eten en zelf minstens vegetarier is.

De prijs van de kamers is meestal rond de 300 a 350 euro p. maand. Dit is mede afhankelijk van de hoeveelheid huurders (meer is goedkoper), hoe groot de kamers zijn en of er een woonkamer in komt of niet. Meestal zitten er rond de 5 huurders. Dingen als water, stroom, gas, TV/internet verbinding, koelkast en wasmachine zijn in de prijs inbegrepen.

We hebben nog geen huis gevonden maar het idee is dat wanneer er genoeg mensen zijn wij kijken waar er behoefte aan is (wel of geen woonkamer/welke prijs). We kunnen hier echter niet te lang mee wachten omdat de huizen meestal wel omgebouwd moeten worden. Ik heb met jou meegeteld drie reacties waarvan een iemand moet loten en 2/3 kans heeft aangenomen te worden.

Wat ook kan is dat wij een huis kopen op de hondsrug. Het voordeel is dat deze goedkoper zijn het nadeel is dat het niet bekend is wanneer er een beschikbaar komt en het dus november of later (maar misschien ook eerder) kan worden dat er een woning geregeld is. Er zou dan tot die tijd extra gerezen moeten worden of je kan een huis voor een paar maanden proberen te regelen. Als student heb je gelukkig het voordeel dat je meestal niet zo veel hebt om te verhuizen.

Het zou dus eigenlijk handig zijn als mensen die reageren er het volgende bij zetten:
1 wat zij ongeveer over hebben voor een kamer,
2 wanneer zij er in willen trekken,
3 of het uitmaakt als het later wordt.

Wanneer er nog vragen zijn hoor ik het graag.

Groeten,

Sander

Dieke

kamer in utrecht

Bericht door Dieke » di jun 19, 2007 16:42

Je kunt natuurlijk ook een pandje kraken met een paar veganisten/vegetariers, ben je goedkoper uit (300 euro pm is echt heel veel geld!) en kun je ook nog zelf knutselen aan je huis :D

Veg_eric

Re: kamer in utrecht

Bericht door Veg_eric » di jun 19, 2007 18:30

Dieke schreef:Je kunt natuurlijk ook een pandje kraken met een paar veganisten/vegetariers, ben je goedkoper uit (300 euro pm is echt heel veel geld!) en kun je ook nog zelf knutselen aan je huis :D
300-350 is echt niet zo veel inclusief energie en water.

Kraken is niet echt een oplossing als je op school zit ;)

sandertje

Re: kamer in utrecht

Bericht door sandertje » za jun 23, 2007 15:45

Dieke schreef:Je kunt natuurlijk ook een pandje kraken met een paar veganisten/vegetariers, ben je goedkoper uit (300 euro pm is echt heel veel geld!) en kun je ook nog zelf knutselen aan je huis :D
Naast wat Veg_eric zegt heb ik sowieso geen ervaring met kraken dus dit lijkt mij niet echt een oplossing :-)

Fynnya
Leefwijze: part-time veganist

Bericht door Fynnya » zo jul 01, 2007 15:31

Klinkt super!
Ik ben zelf zo'n 10 jaar veganist nu (hoewel ik vanwege gezondheidsproblemen wel af en toe ei eet) en ik zoek een kamer in Utrecht. Studentenhuis met leuke mensen en ook samen eten lijkt me geweldig, maar veel vleeseters weten echt niet wat ze voor mij kunnen koken, en dat maakt het een stuk minder praktisch. Dus een huis met vegetari?rs/veganisten lijkt me heel erg tof.
Hoewel het wel een beetje van de mensen afhangt, of het klikt natuurlijk, maar ook de instelling. Als het een huis wordt met een anti-vleeseters houding, is het niks voor mij denk ik. Dat extremisme van 'de wereld is kut en iedereen die niet veganist is, is slecht!!' hou ik niet van. Maar als het gezellige mensen zijn die gewoon lekker samen vegan/vegetarisch willen eten, en andere meningen respecteren, doe ik graag mee!

sandertje

Bericht door sandertje » zo jul 01, 2007 18:13

Fynnya,

Zelf ben ik ruim een jaar veganist maar op een paar vegetariers na heb ik alleen maar mensen die vlees eten in mijn vriendenkring. Voor de rest was er interesse van Nadja, Knuffie (zie hierboven) en nog iemand die zich zelf min of meer veganist noemt. Het lijkt er op dat het geen anti-vleeserers huis wordt.

Ik ben op dit moment bezig met het zoeken van een huis maar ben er nog wel serieus mee bezig. Ik wil het niet te duur maken dus ik kijk liever of ik een goedkoop huis tegenkom dan dat ik er snel een neem.

Wanneer ik meer weet zal ik het in dit topic posten.

nadja

Bericht door nadja » ma jul 02, 2007 22:17

hoi!

ik dacht ik meld me ook een keer en vertel jullie mijn mening over kosten, termijnen en vleeseters ; )

zeker zijn 350 euro heel veel geld... als het goedkoper zonder woonkamer word, denk ik hoeft er tenminste geen te zijn als er een groot keuken is. en voor een veganistisch studentenhuis, is een grote mooie keuken heel belangrijk, toch? : )

omdat ik nog in duitsland woon, zou het echt nuttig zijn, als de huis al in september klaar was, maar ik denk er zijn ook mogelijkheden iets tijdelijks te vinden, als we zeker weten, dat de huis dan in november of zo klaar is.

ik heb op dit moment nog keuken meubels met koelkast en fernuis etc, misschien kunnen we die ook gebreuken als het met een huisje lukt... als ik niet naar utrecht word geloot, verkoop ik ze aan de volgende huurder van de flat in die ik nu woon...

zeker kan ik niet zeggen dat ik mensen die vlees of melk consumeren haat, omdat natuurlijk ook enkele van mijn vrienden vlees eten. echter denk ik wel dat veganistisch zijn meer betekend dan slechts vegan te eten... het is toch iets dat mijn leven erg beinvloed, daarom wil ik ook met mensen samen gaan wonen, die dat even zien : )

zoals ik iets van de ib-groet hoor, schrijf ik jullie... ik hoop dat dat niet nog al te lang duurt...

groetjes,
nadja

sandertje

Bericht door sandertje » ma jul 02, 2007 23:48

Ik had een huis gevonden die mij wel interresant leek maar die bleek al verkocht te zijn. Ik ben dus weer aan het zoeken.

Wanneer ik iets gekocht heb zal ik dit laten weten en een schatting geven van wanneer het klaar is.

Wat betreft de meubels, ik koop het huis en zet er zelf een fornuis en koelkast in. Wanneer er problemen mee zijn zorg ik er voor dat deze opgelost worden. Dat is bij de huurprijs inbegrepen. We kunnen wel kijken of het de moeite is om ze over te kopen maar meestal hebben huizen al een keuken en ik geloof dat mijn vader al een vast merk koelkast heeft waardoor het makkelijker is om het uniform te houden. Dus ik gok dat dat niet doorgaat.

Edit: prive gegevens verwijderd.
Laatst gewijzigd door sandertje op za sep 01, 2007 0:13, 1 keer totaal gewijzigd.

Freedom
Leefwijze: veganist

Bericht door Freedom » wo aug 01, 2007 17:40

sandertje schreef: Het zou dus eigenlijk handig zijn als mensen die reageren er het volgende bij zetten:
1 wat zij ongeveer over hebben voor een kamer,
2 wanneer zij er in willen trekken,
3 of het uitmaakt als het later wordt.
Hey Sandertje!

Ik doe mee!
1. max 300 incl. per maand
2. zo laat mogelijk dit jaar, maar ik ben flexibel
3. zie 2

Hou je me op de hoogte?

Groetjes!
Freedom

sandertje

Bericht door sandertje » wo aug 01, 2007 20:17

Hey Freedom,

Met jou meegeteld zijn wij nu met zijn vijfen. Ik ben opzoek naar een huis voor vier a vijf personen. Wanneer het voor vier personen is zal ik op volgorde van aanmelding selecteren. Je hebt dus kans wanneer ik een huis voor vijf personen vind of wanneer iemand afvalt. Ik vertel het je nu zodat je weet waar je aan toe bent :-).

Wat ik jou (en de anderen) sowieso aanraad is dat je wanneer je het tijd vind een andere kamer zoekt. Wanneer je een andere kamer geregeld hebt kan je het contract elk moment opzeggen. Dus als je een contract voor een jaar hebt kun je dat eerder opzeggen zonder dat het je extra geld kost (je betaalt alleen de maanden dat je er gewoond hebt), en meteen bij ons komen wonen.

Als ik iets koop kunnen wij er niet meteen in (eerst wat financieel gedoe en waarschijnlijk verbouwingen) dus je hoort het ruim genoeg van te voren wanneer ik iets heb.

Ik heb het liefst een huis heb waar wij met zijn vijfen in kunnen maar de meeste huizen in Utrecht die voor vijf personen betaalbaar zijn zijn qua indeling niet echt geschikt voor verhuur verder heeft een deel die dat wel is een beding waarin staat dat er niet verhuurd mag worden. Hoe graag ik het ook wil kan ik dus helaas niet te kritisch zijn.

Ik zal het in ieder geval laten horen wanneer ik positief of negatief nieuws heb.

En nog iets het is niet de bedoeling dat het een anti-vleeseters huis wordt. Het idee was meer vanuit praktisch oogpunt ontstaan. Ik ken voor de rest vooral mensen die vlees eten, verder vind ik het vervelend als mensen elkaar gaan bekritiseren als iemand iets doet wat jij niet zou doen, ik kijk liever meer naar wat mensen goed doen dan naar wat ze verkeerd doen. Hoe denk jij hierover?

claire1

Re: Studenten kamers aangeboden in Utrecht

Bericht door claire1 » za feb 09, 2008 9:20

Hoi Sander,
Heb jij nog woonruimte beschikbaar?

sandertje

Re: Studenten kamers aangeboden in Utrecht

Bericht door sandertje » di feb 26, 2008 22:34

Hey Claire,

We hadden een kamer die vrij zou komen maar die gaat toch niet door, wanneer je wil kan je wat meer informatie over jezelf sturen naar vredesnieuweadres[at]hotmail[punt]com, wanneer er weer een kamer vrijkomt zullen we dan contact met je opnemen.

Eventuele andere geïnteresseerden kunnen hetzelfde doen.

Groetjes,

Sander

Plaats reactie