Vegan Jongeren Kookgroepje Utrecht
Re: Vegan Jongeren Kookgroepje Utrecht
Hej hej! Wat een super leuk initiatief! Ik woon op dit moment nog in Zweden, maar in juni kom ik terug naar NL en het lijkt me super om wat mede vegetariërs/veganisten te ontmoeten. Wat zijn de plannen tot nu toe? 

-
- Leefwijze: part-time veganist
Leuk, laat het maar even weten als je in Nederland bent 

Ha Fynnya, ik zie nu pas je berichtje. Ik zou graag mee willen doen en ook wel mijn huis ter beschikking willen stellen voor een keertje koken en eten (Oudegracht). Is dit trouwens hetzelfde kookgroepje als op EatGreen? Want daar heb ik me ook net bij 'aangemeld'? Nou ja, ik ben dus dezelfde persoon als degene die net lid is geworden van je groepje, hihi.
Ik ben geen superkeukenprinses, maar mijn 'specialiteit' is Indiase curry's en ik zou dolgraag meer willen leren over cupcakes, gewone cakes en verschillende granen. Ook zou ik natuurlijk graag meerdere (bijna) veganisten willen ontmoeten!

Ik ben geen superkeukenprinses, maar mijn 'specialiteit' is Indiase curry's en ik zou dolgraag meer willen leren over cupcakes, gewone cakes en verschillende granen. Ook zou ik natuurlijk graag meerdere (bijna) veganisten willen ontmoeten!

-
Lieke schreef:Ha Fynnya, ik zie nu pas je berichtje. Ik zou graag mee willen doen en ook wel mijn huis ter beschikking willen stellen voor een keertje koken en eten (Oudegracht).
Leuk dat je mee wil doen!

Ik stuur je straks een pm.
Haha, nou ja wel fijn dat je het zegt, want eatgreen geeft het blijkbaar niet door dat er iemand lid geworden is, dus ik had het nog niet gezien.Is dit trouwens hetzelfde kookgroepje als op EatGreen? Want daar heb ik me ook net bij 'aangemeld'? Nou ja, ik ben dus dezelfde persoon als degene die net lid is geworden van je groepje, hihi.![]()
-
We gaan het komende donderdag doen, en er zijn weer wat nieuwe mensen bij die ik nog niet ken, dus dat is extra leuk. Ik heb er zin in!
Had er graag bij willen zijn! Maar ik zit dan in Duitsland. Foto's online zetten he! 

-
Beetje last-minute, maar we hebben nog 1 plekje vrij omdat iemand het te druk heeft. Dus als er nog iemand zin en tijd heeft, zeg het maar!
Het is morgenavond, in Utrecht Kanaleneiland, vanaf 18-19 uur.
Ja ik! Vanavond dus? Hoop dat ik niet te laat ben, maar ik doe dus graag mee!Fynnya schreef:Beetje last-minute, maar we hebben nog 1 plekje vrij omdat iemand het te druk heeft. Dus als er nog iemand zin en tijd heeft, zeg het maar!
-
Leuk! Ik stuur je een pm met ons adres.Hejsan schreef:Ja ik! Vanavond dus? Hoop dat ik niet te laat ben, maar ik doe dus graag mee!
We hebben overigens nog plek voor nog 1 persoon erbij, dus als er nog iemand op het laatste moment nog mee wil doen, kan dat.
- marjan
- Leefwijze: veganist
En hoe was het?
-
Ja het was leukmarjan schreef:En hoe was het?

Door een aantal afzeggingen waren we maar met z'n vieren, maar dat is eigenlijk ook best een fijne grootte.
Ik vond het wel gezellig.
We hebben quinoa met erwten en ananas gemaakt, en gemarineerde tofu; beide uit Veganomicon. Ik vond het erg lekker.
Hopelijk binnenkort weer.
- marjan
Leuk om te lezen!
Zeker om kookboekrecepten uit te gaan proberen is zo'n kookgroepje waarschijnlijk wel leuk en handig. Zelf ga ik al snel weer mijn standaard niet-kookboek-receptjes maken als ik voor mezelf of wat anderen kook zonder dat we afspreken om eens dit of dat te gaan proberen...

Zeker om kookboekrecepten uit te gaan proberen is zo'n kookgroepje waarschijnlijk wel leuk en handig. Zelf ga ik al snel weer mijn standaard niet-kookboek-receptjes maken als ik voor mezelf of wat anderen kook zonder dat we afspreken om eens dit of dat te gaan proberen...
-
Ja, leek mij ook. Maar helaas voor mij werd er gekozen om een recept te maken uit mÃjn kookboek.marjan schreef:Zeker om kookboekrecepten uit te gaan proberen is zo'n kookgroepje waarschijnlijk wel leuk en handig.

Maar ach, het was een lekker recept, dus daar kan ik wel mee leven. Maar hopelijk volgende keer een uit iemand anders kookboeken. Maar het was sowieso wel al leuk om andermans kookboeken eens door te bladeren.
Dit klinkt erg leuk!
Momenteel heb ik weinig tijd voor koken (maja, wanneer heb ik nou wel veel tijd
), maar straks, als ik eenmaal mn eigen huisje heb.....!!
Afijn, ik heb al besloten dat mn kookboeken dan dichter bij de keuken komen te staan, en dat ik daar meer mee ga doen *insert goed voornemen*
Momenteel heb ik weinig tijd voor koken (maja, wanneer heb ik nou wel veel tijd

Afijn, ik heb al besloten dat mn kookboeken dan dichter bij de keuken komen te staan, en dat ik daar meer mee ga doen *insert goed voornemen*

The trouble with having an open mind, of course, is that people will insist on coming along and trying to put things in it.
Mijn boekenkast staat in mijn huidige woning sowieso naast de keuken. Superhandig idd! Weet niet of dat in mn nieuwe huis ook gaat lukken.
-
Ik heb wel zin in weer eens een vegan etentje, wie doet er mee?
-
- Contacteer:
Ik wil wel! Ben alleen niet bepaald een keukenprinses 

Science cannot say that an animal is an individual being with a unique personality. I can, and I do.
Protest ist, wenn ich sage, das und das paßt mir nicht, Widerstand ist, wenn ich dafür sorge, daß das, was mir nicht paßt, nicht länger geschieht.
Protest ist, wenn ich sage, das und das paßt mir nicht, Widerstand ist, wenn ich dafür sorge, daß das, was mir nicht paßt, nicht länger geschieht.
-
Gezellig!Appelmoes schreef:Ik wil wel! Ben alleen niet bepaald een keukenprinses
En je hoeft geen keukenprinses (of -prins) te zijn hoor, er zijn altijd wel dingen die je wel kan, zelfs al is het maar water koken of recept voorlezen of proeven of simpelweg gezellig zijn

En koninklijk-moeilijke recepten gewoon uitproberen om te kijken of je keukenprinses kan worden, mag natuurlijk ook

-
- Contacteer:
Ik kom thuis vaak niet verder dan groentes in stukjes snijden en een kant-en-klare vegaburger in de pan gooien
maar het lijkt me heel gezellig! 
Nu maar hopen dat er meer animo komt, anders zitten we daar met z'n tweeën aan de kant-en-klare vegaburgers...

Nu maar hopen dat er meer animo komt, anders zitten we daar met z'n tweeën aan de kant-en-klare vegaburgers...

Science cannot say that an animal is an individual being with a unique personality. I can, and I do.
-
Ik kook nu zo'n 10 jaar elke dag veganistisch en ik hou van uitgebreid koken, dus daar hoef je bij mij niet bang voor te zijn hoorAppelmoes schreef:Ik kom thuis vaak niet verder dan groentes in stukjes snijden en een kant-en-klare vegaburger in de pan gooienmaar het lijkt me heel gezellig!

Maar hoe meer zielen hoe meer vreugd natuurlijk, dus ik hoop het ook.