Met hoeveel zijn we dan?zoei schreef:Als je nog mee wilt doen met het koken eten bij mij moet ik je teleurstellen. Het aantal mensen wat in mij huis kan is bereikt. Dus je kunt je niet meer bij mij aanmelden. Wie weet tot een volgende keer.
Samen vega koken en eten
-
- Leefwijze: part-time veganist
Re: Samen vega koken en eten
-
Ik vond het erg gezellig, een paar zeer leuke mensen ontmoet, en nog lekker gegeten ook.
Leuk je te hebben ontmoet.Fynnya schreef:Ik vond het erg gezellig, een paar zeer leuke mensen ontmoet, en nog lekker gegeten ook.
Wat je zegt kan ik zeer beamen! Het was een leuk stel mensen bij elkaar, waardoor het zeer gezellige was. Bedankt dat je het eten zo lekker vond. Jouw komkommerspread was ook erg lekker

Dit is zeker voor herhaling vatbaar!!!
Alle dieren hebben recht op een waardig bestaan!
Oh, als jullie nog eens een keer zoiets organiseren, doe ik graag mee! 

-
- Leefwijze: veganist
- Contacteer:
En leeft dit kookclubje nog of is het bij een eenmalige actie gebleven? Zelf zou ik het namelijk heel leuk vinden om tot een veganistische kookgroep in Utrecht te behoren... Mag ik aansluiten?
.....................................................
Kom eens langs op Graasland!
-
- Contacteer:
Ik weet niet of het nog leeft, maar anders kunnen we het misschien nieuw leven inblazen?
Voor zover ik weet is er één keer een bijeenkomst geweest. Daarna hebben een paar jongeren in Utrecht elkaar nog opgezocht, tenminste op het forum, waaronder Fynnya.
Hier ben ik helemaal voor!anne86 schreef:... maar anders kunnen we het misschien nieuw leven inblazen?

-
- Contacteer:
Wie van degenen die mee willen doen heeft de grootste keuken? Ik in ieder geval niet (hoop ik tenminste, want anders wordt het maximaal een kookduo ipv kookgroepje
)

Ik heb helaas ook niet zo een grote keuken en het was de vorige keer ook bij mij, dus...anne86 schreef:Wie van degenen die mee willen doen heeft de grootste keuken?

-
- Contacteer:
Hee, leuk! Ik heb helaas ook geen grote keuken..anne86 schreef:Wie van degenen die mee willen doen heeft de grootste keuken? Ik in ieder geval niet (hoop ik tenminste, want anders wordt het maximaal een kookduo ipv kookgroepje)

Bijv.:
- eerste keer gewoon thuis allemaal een gerecht maken en dan samen eten (ik heb wel een grote eettafel!)
- gerechten thuis voorbereiden
- als het een redelijk groep is kunnen we misschien zoeken naar een buurthuis met keuken; kan me niet voorstellen dat dat duur is
- 2/3 personen samen koken voor de rest in wisselende combinaties
Anyway, ik ga zondag eerst eens samen met Fynnya+1 koken voor
de kookboekenchallenge.

-
- Contacteer:
ja er zijn vast wel alternatieven te bedenken. Alleen ik kan helemaal niet goed koken
Ik wil eigenlijk vooral meedoen om van anderen te leren hoe je moet koken
Hopelijk vinden jullie dat niet erg. Dus als ik thuis alleen iets ga koken en dat meeneem is een beetje sneu voor de rest denk ik... Maar het kan natuurlijk best dat er 2 of 3 mensen een keer koken en een volgende keer 2 of 3 andere mensen (maar misschien zijn er niet eens zoveel mensen die mee willen doen). Ik heb trouwens helemaal geen eettafel
(en geen oven, geen kookgerei als goede messen enzo, geen kruiden, geen kookboeken, etc.). Maar als dat allemaal niet uit maakt, kan het best bij mij
Ik heb wel weer 2 hele leuke katten die ook graag vega mee-eten (het liefst erwten of broccoli).
Veel plezier zondag met koken!

Veel plezier zondag met koken!
Zo te zien is er nu een groepje van 4 a 5 mensen die mee willen doen. Zullen we dan proberen om hiervoor bij iemand thuis een afspraak te maken? En Anne voor mij hoeft het eten niet perfect te zijn. Als het maar gezellig is
Gnoe, ik wens jou en Fynnya+1 komende zondag veel plezier met koken en een smakelijk eten.

-
- Contacteer:
Dank zoei! En Anne86, van anderen leren is een hele legitieme reden om mee te doen met een kookclubje! Ik kan wel koken maar wil mijn repertoire uitbreiden (dat was een aantal maanden geleden wat dringender dan nu haha) en heb jullie daar ook voor nodig.
En ik kan bijv. helemaal geen burgers en kroketjes maken (die heel blijven dan) dus hoop ik daarvoor ook eens de kunst van iemand af te kijken.
Maareh, qua recente reacties tel ik alleen ons 3-en?

Maareh, qua recente reacties tel ik alleen ons 3-en?
Graag gedaan Gnoe!
Voor mij is het koken ook een leerproces. Ik kan nu niet meer (veel) suiker, zout en tarwe (gluten - dus helemaal niet!) eten. Daarbij is geraffineerde olie ook slecht (voor mij.) Ik heb namelijk last van mijn darmen (waarschijnlijk door zwakke nieren en lever.) Het is voor mij een leerproces om met deze beperkingen toch nog lekker te kunnen koken.
Voor mij is het koken ook een leerproces. Ik kan nu niet meer (veel) suiker, zout en tarwe (gluten - dus helemaal niet!) eten. Daarbij is geraffineerde olie ook slecht (voor mij.) Ik heb namelijk last van mijn darmen (waarschijnlijk door zwakke nieren en lever.) Het is voor mij een leerproces om met deze beperkingen toch nog lekker te kunnen koken.
Dat klopt, Gnoe. Ik had Martijn en Fynnya er bij geteld. Martijn, doe jij ook mee?Gnoe schreef:Maareh, qua recente reacties tel ik alleen ons 3-en?
Hoi,
ik woon ook bij Utrecht (Zeist) en zou het leuk vinden met jullie vegan te koken.
Heb een grote keuken in aanbod...
Groetjes
ik woon ook bij Utrecht (Zeist) en zou het leuk vinden met jullie vegan te koken.
Heb een grote keuken in aanbod...
Groetjes
-
- Contacteer:
Jij bent binnen wat mij betreft!veganista schreef:Heb een grote keuken in aanbod...

-
- Contacteer:
Ik BUMP even... Martijn, doe je ook mee? #verschillendeleeftijdenzoei schreef:Dat klopt, Gnoe. Ik had Martijn en Fynnya er bij geteld. Martijn, doe jij ook mee?
-
Zijn er mensen die toevallig een keertje overdag kunnen? (studenten, mensen die parttime werken, etc.)
Ik vind het erg leuk om van die vegan kookavondjes te houden, maar ben momenteel rond etenstijd vaak te moe daarvoor. Maar ik mis het wel, en overdag (lunch/late lunch/vroege avondmaaltijd) heb ik wel genoeg energie om het leuk te hebben, dus ik zou het super vinden als er mensen zijn die overdags mee willen doen.
Ik ben met Gnoe aan het kijken naar een datum waarop we beiden kunnen, zijn er mensen die zin hebben zich aan te sluiten?
Ik vind het erg leuk om van die vegan kookavondjes te houden, maar ben momenteel rond etenstijd vaak te moe daarvoor. Maar ik mis het wel, en overdag (lunch/late lunch/vroege avondmaaltijd) heb ik wel genoeg energie om het leuk te hebben, dus ik zou het super vinden als er mensen zijn die overdags mee willen doen.
Ik ben met Gnoe aan het kijken naar een datum waarop we beiden kunnen, zijn er mensen die zin hebben zich aan te sluiten?
-
- Contacteer:
Ik zou graag meedoen! Het wisselt bij mij heel sterk wanneer ik wel en niet kan, maar heb denk ik vaker overdag dan 's avonds tijd. Ik kan trouwens alleen meedoen als het in een huis is waar helemaal nooit wordt gerookt, want daar ben ik zeer allergisch voor. Het kan ook bij mij natuurlijk