Groene Hosting

Moderators: Morality, Martine

Plaats reactie
Vegantastic
Site Admin
Leefwijze: veganist
Contacteer:

Groene Hosting

Bericht door Vegantastic »

Tenminste ik vind deze wel passen voor een veganist:

http://www.groenehosting.nl (host je site op groene energie)

Dus als je een website hier en daar hebt staan... ok het is prijziger dan de goedkoopste die je kan vinden.............maar wellicht word het goedkoper als meerdere daar bij gaan :)

Wanda
Contacteer:

Bericht door Wanda »

Als de wind maar niet gaat liggen, want dan is je site down. :lol:

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Wanda schreef:Als de wind maar niet gaat liggen, want dan is je site down. :lol:
:D

Ze zeggen 100% gele energie dus zonne-energie af te nemen, dus eerder uitkijken voor wolken voor de zon :)

Caroline
Contacteer:

Bericht door Caroline »

Ik vind energie een vrij ontastbaar begrip. Men zegt groen te zijn maar komt alle energie uiteindelijk niet uit dezelfde stopcontact, wordt alle energie niet op een berg gegooid, kernenergie uit frankrijk incl.

En ik vind het erg duur. Het meer dan 2x zo duur als wat ik nu heb aan hosting.

Er zijn misschien ook wel hosting clubs die wat linkser zijn en goede clubs ondersteunen cq huisvesten, dan zou ik eerder voor zoiets gaan. Een soort collectieve goede doelen host.

Gr Caroline

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Caroline schreef:Ik vind energie een vrij ontastbaar begrip. Men zegt groen te zijn maar komt alle energie uiteindelijk niet uit dezelfde stopcontact, wordt alle energie niet op een berg gegooid, kernenergie uit frankrijk incl.

En ik vind het erg duur. Het meer dan 2x zo duur als wat ik nu heb aan hosting.

Er zijn misschien ook wel hosting clubs die wat linkser zijn en goede clubs ondersteunen cq huisvesten, dan zou ik eerder voor zoiets gaan. Een soort collectieve goede doelen host.

Gr Caroline
Tsja ik heb een beetje vertrouwen verloren al in dit bedrijf. Ze hebben hun servers staan bij trueserver, maar die koopt niet groene energie. Echte Energie gooit alleen dezelfde hoeveelheid energie bij het stroomnet als dat groene hosting verbruikt. Maar waarom 2x energie betalen? Dat snap ik dus niet.

Dat bedrijf van groene hosting is de maker ook van milieudefensie.nl.

Maar goed ik zal eens kijken of ik zelf zoiets kan opzetten in de toekomst. In ieder geval ga ik dit jaar zelf hosting opzetten. Wel idd goedkoper dan hun. Maar goed dat hele bussiness plan meot nog even uitgewerkt worden.

Marcello
Leefwijze: flexanist
Contacteer:

Groen

Bericht door Marcello »

Caroline schreef:Ik vind energie een vrij ontastbaar begrip. Men zegt groen te zijn maar komt alle energie uiteindelijk niet uit dezelfde stopcontact, wordt alle energie niet op een berg gegooid, kernenergie uit frankrijk incl...
Klopt, maar de truc is dat wat men als "groen" verkoopt, er ook ingekocht moet worden (dus gewoon als kWh).

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Caroline schreef:En ik vind het erg duur. Het meer dan 2x zo duur als wat ik nu heb aan hosting.

Ik vroeg me af wat jullie betalen voor jullie webhosting (en wat je daarvoor terug krijgt)?

B

Bericht door B »

Groene stroom is natuurlijk ook de grootste onzin wat er bestaat. Het is gewoon 'certificaten' handel. Zo kopen ze dan weer een certificaat van een waterkrachtcentrale in X land die er altijd al stond, dat lost niet echt wat op. Daarnaast worden die certificaten dacht ik afgegeven voor de maximale haalbare opbrengst, wat altijd een theoretische opbrengst is en niet een praktisch haalbare. Maar ik neem aan dat andere mensen hier ook wel eens van gehoord hebben, bronnen ga ik maar niet zoeken want volgens mij is dit verhaal best overbekend.
Benjamin - made in 1984 - vegan

B

Bericht door B »

Nog wat leuks over zo'n hosting site: ze zullen altijd gebruik maken van noodstroom & generatoren op diesel (misschien soms benzine). Dus of dan nou zo verantwoord is ...
Het meest verantwoorde wat je dan kan doen is thuis een site hosten. Met de huidige (SDSL) snelheden kan dat al redelijk, zonnepanneeltje op je dak, grote accu (ok dat is ook niet helemaal perfect, maar beter dan anders). Dan heb je pas echt redelijk groene hosting.!

Wanda
Contacteer:

Bericht door Wanda »

Wij hosten thuis.
We hosten onze eigen sites en nu ook nog de site van een locale AR groep.

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

B schreef:Nog wat leuks over zo'n hosting site: ze zullen altijd gebruik maken van noodstroom & generatoren op diesel (misschien soms benzine). Dus of dan nou zo verantwoord is ...
Nou het gaat mij meer over of het beter is dan gewoon hosten. Ik heb bij een webhostingbedrijf gewerkt en weet ook wel dat ze generatoren gebruiken met diesel/benzine. Echter als ze door hun groene stroom (in dit geval 100% zonneenergie) al dus die handel steunen, dan is dat toch beter dan bedrijven die betalen voor de gewone grijze energie. Vind je ook niet?
Het meest verantwoorde wat je dan kan doen is thuis een site hosten. Met de huidige (SDSL) snelheden kan dat al redelijk, zonnepanneeltje op je dak, grote accu (ok dat is ook niet helemaal perfect, maar beter dan anders). Dan heb je pas echt redelijk groene hosting.!
Nou... je kan thuis ook wel een redelijke website hosten. Probleem is alleen dat je niet enorme hoeveelheden dataverkeer kan afwerken. En je hebt thuis meestal ook geen computer staan waar je dus genoeg in hebt om alles te verwerken, laat staan dat je dure en goede switches, routers, firewalls e.d. hebt.

Met wat jij voorstelt heb je ook wel groene hosting. Echter dat is leuk voor jezelf. Ik ben nu aan het opzetten van een nieuwe dienst bij mijn bedrijf. Webhosting dus. Ik ga een server kopen en plaatsen en daar klanten opgooien. Met een server thuis red je het niet als je vele klanten hebt straks.
Echter dat groene hosting was wellicht interessant als hun ook colocated hosting zouden aanbieden, dan kon ik toch redelijk schoon bezig zijn. Wellicht moet ik ook even een dealtje gaan sluiten met echte-energie ofzo. En dan ook nog wat bomen kopen voor de uitstoot vanwege die dieselgenerators enzo :)

B

Bericht door B »

DeNatuur.NL schreef:Echter als ze door hun groene stroom (in dit geval 100% zonneenergie) al dus die handel steunen, dan is dat toch beter dan bedrijven die betalen voor de gewone grijze energie. Vind je ook niet?
Nee want ik vind groene stroom gewoon onzin (lees eerdere stukje).
DeNatuur.NL schreef:Probleem is alleen dat je niet enorme hoeveelheden dataverkeer kan afwerken. En je hebt thuis meestal ook geen computer staan waar je dus genoeg in hebt om alles te verwerken, laat staan dat je dure en goede switches, routers, firewalls e.d. hebt.
Ik zal er wel geen vestand van hebben :wink: MAAR ...
- dataverkeer is/gaat geen probleem zijn, nu kan je al SDSL verbindingen 'bundelen' en straks heb je de opvolgers die wat meer aan kunnen
- thuis heb je net zo'n goede computer staan als bij je co-location denk ik hè ?
- de 'laatste' switch bij je hoster is meestal niet zo duur zal ik je verklappen
- bij een SDSL verbinding heb je vaak best een 'redelijke' cisco router ..
- firewalling wil je niet bij hosting :-P .. simpel

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

B schreef:
DeNatuur.NL schreef:Echter als ze door hun groene stroom (in dit geval 100% zonneenergie) al dus die handel steunen, dan is dat toch beter dan bedrijven die betalen voor de gewone grijze energie. Vind je ook niet?
Nee want ik vind groene stroom gewoon onzin (lees eerdere stukje).
Goed je hebt alle recht dat te vinden. Ik vind dat je beter dan groene energie kan gebruiken (beter is gewoon zonneenergie) ipv dan nog gewoon de grijze energie. Wellicht kopen ze certificaten enzo, maar men laat zo wel zien dat je meer 'groene' energie wil. In NL mogen ze niet meer verkopen dan dat er is enzo, dus als er te weinig uiteindelijk is, dan ziet de regering ook dat de vraag er veel naar is, wat kan resulteren in juist nieuwe duurzame projecten.
DeNatuur.NL schreef:Probleem is alleen dat je niet enorme hoeveelheden dataverkeer kan afwerken. En je hebt thuis meestal ook geen computer staan waar je dus genoeg in hebt om alles te verwerken, laat staan dat je dure en goede switches, routers, firewalls e.d. hebt.
Ik zal er wel geen vestand van hebben :wink: MAAR ...
- dataverkeer is/gaat geen probleem zijn, nu kan je al SDSL verbindingen 'bundelen' en straks heb je de opvolgers die wat meer aan kunnen
In SDSL heb ik me nog niet zo verdiept, maar het zal wel een stuk duurder zijn dan mijn server ergens plaatsen.
- thuis heb je net zo'n goede computer staan als bij je co-location denk ik hè ?
Nou niet echt. Het zijn hier desktop dingen. Werken als netwerk server wel redelijk, maar voor hosting niet echt perfect. Mijn server is juist meer geoptimaliseerd voor netwerkverhandelingen. En word ook stukken heter als ik zo een server in mijn kamer laat aanstaan.
- de 'laatste' switch bij je hoster is meestal niet zo duur zal ik je verklappen
Nou, dat ligt aan hoe men geinvesteerd heeft. Waar ik stage had gelopen was alles erg prijzig wat er stond. Maar daar hadden ze dan ook veel te verliezen als zo een ding het begaf. Maar in principe kan een goedkopere ook wel goed doen.
- bij een SDSL verbinding heb je vaak best een 'redelijke' cisco router ..
Zou best kunnen.
- firewalling wil je niet bij hosting :-P .. simpel
Dat ligt er aan.
Laatst gewijzigd door Vegantastic op di feb 01, 2005 1:18, 1 keer totaal gewijzigd.

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

B schreef:Ik zal er wel geen vestand van hebben :wink: MAAR ...
je werkt bij hostingbedrijf (eigenaar)? Tenminste als ik je website zo zie en wat gegevens erover op vraag...

B

Bericht door B »

DeNatuur.NL schreef:
Nou niet echt. Het zijn hier desktop dingen. Werken als netwerk server wel redelijk, maar voor hosting niet echt perfect. Mijn server is juist meer geoptimaliseerd voor netwerkverhandelingen. En word ook stukken heter als ik zo een server in mijn kamer laat aanstaan.
Ik bedoelde dat als je gaat co-locaten, je een goede server koopt, die je dus net zo goed thuis kan laten staan, qua kosten of wat dan ook maakt het niet uit. Het is iig niet zo omdat je hem in Telecity hebt staan dat je dan een duurdere 'eigen' server hebt ofzo, toch ? :?

Ik werkt niet bij een hosting bedrijf hoor. Ik ben een eenvoudige Technische Informatica student. Maar m'n broer zit wel in de hosting, zodoende. Ik heb de arrogantie om te denken te weten hoe het zit :D.
DeNatuur.NL schreef:Tenminste als ik je website zo zie en wat gegevens erover op vraag...
Je weet SIDN te vinden, hè bâh, weet je meteen waar ik woon :).

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

B schreef:
DeNatuur.NL schreef:
Ik bedoelde dat als je gaat co-locaten, je een goede server koopt, die je dus net zo goed thuis kan laten staan, qua kosten of wat dan ook maakt het niet uit. Het is iig niet zo omdat je hem in Telecity hebt staan dat je dan een duurdere 'eigen' server hebt ofzo, toch ? :?
Ja als je thuis de server neerzet kan het hetzelfde kosten. Maar de mogelijkheden om hem ergens anders te plaatsen dan thuis is voor mij toch echt een stuk goedkoper. Een SDSL verbinding of meerdere nemen naar mijn huis en daarvan hosten lijkt me toch goedkoper (voorlopig).
Ik werkt niet bij een hosting bedrijf hoor. Ik ben een eenvoudige Technische Informatica student. Maar m'n broer zit wel in de hosting, zodoende. Ik heb de arrogantie om te denken te weten hoe het zit :D.
:)Ach ik denk ook dat ik er verstand van heb ;)
Je weet SIDN te vinden, hè bâh, weet je meteen waar ik woon :).
hehehe... :)

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Mijn server draait op eneco groene stroom zag ik bij het datacenter

Mijn hostingcompany (preview :)) : http://www.solarhosting.nl

Fee

Bericht door Fee »

Hoi Alex,

Interessant hoor! Misschien wil ik mijn website ook wel op jouw server zetten (wel een promo hoor).

Groet,

Fee

netwalker

Re: Groene Hosting

Bericht door netwalker »

Alex schreef:Tenminste ik vind deze wel passen voor een veganist:
http://www.groenehosting.nl (host je site op groene energie)
XS4ALL STAPT OVER OP DUURZAME ENERGIE VOOR DATACENTER
http://www.xs4all.nl/nieuws/bericht.php ... ect=Nieuws

Geen idee, wat nu precies 'duurzaam' is. :?:

-gebruikergewist-

Re: Groene Hosting

Bericht door -gebruikergewist- »

netwalker schreef:Geen idee, wat nu precies 'duurzaam' is. :?:
Energie die niet op kan raken, zoals aardolie en gas dat wel doen. Waterkracht, zonne- en windenergie bijvoorbeeld.

Plaats reactie