Veganistisch eten in Leeuwarden

Voor alle vragen en tips over reizen en uitgaan met betrekking tot veganisme.
(geen aankondigingen voor feesten ed.!)

Moderator: Martine

Plaats reactie
MoniqueS
Leefwijze: veganist
Contacteer:

Veganistisch eten in Leeuwarden

Bericht door MoniqueS »

In Friesland kun je nauwelijks tot niet veganistisch (en indien gewenst suikervrij) eten, maar ik heb nu een eetcafé ontdekt waar dit wel kan, namelijk hier: http://www.eetcafespinoza.nl/restaurant/
Het is een gewoon eetcafé, maar ook vegetarisch en veganistisch eten is hier goed mogelijk.
Ik heb er nu twee keer gegeten en ik kan niet anders zeggen dat ik heb genoten, zo lekker.
Als je het van te voren aangeeft kun je kiezen uit drie verschillende drie-gangen menu's van rond de €20 en bel een een half uurtje van te voren maakt de kok ter plekke een drie-gangen menu voor je.
Echt, ik heb zelden zo lekker gegeten als daar, absoluut een aanrader.
Met lekker weer kun je buiten eten in de binnentuin.
http://www.eetcafespinoza.nl/user/pictu ... 90x250.jpg
Dani
Contacteer:

Re: Veganistisch eten in Leeuwarden

Bericht door Dani »

Leuk zeg! Hier ga ik zeker eens naar toe.
Wat heb je gegeten?
Plantaardigheidjes , een vegan receptenblog, nu ook op facebook.
MoniqueS
Contacteer:

Bericht door MoniqueS »

Deze keer salade met quinoa en geroosterde (?) paddenstoelen, tomaat etc., koolrabi met currysaus en driekleuren rijst en citroenijs met vruchten en sojaslagroom na.
Vorige keer had ik een soortgelijke, maar koude salade, iets van deeg met champignons en spinazie en als toetje een soort appelgebakje met sojaslagroom.
Allemaal even lekker. :D
jet
Moderator

Bericht door jet »

De Koebrug in Stavoren doet ook aan veganistisch als je daar om vraagt, ok ok, niet in de buurt van Leeuwarden, maar omdat je Friesland zei..... :mrgreen:
The trouble with having an open mind, of course, is that people will insist on coming along and trying to put things in it.
MoniqueS
Contacteer:

Bericht door MoniqueS »

Er zullen ongetwijfeld meer restaurants hier zijn waar je veganistisch kunt eten, ik heb ze nog niet allemaal gevraagd. :grin:
Ik vind wel dat er bij Spinoza echt verstand van zaken is en met fantasie gekookt wordt, meestal houdt het wel op met groente in saus en rijst of zo. Niks mis mee, maar dit is natuurlijk veel leuker en lekkerder.
Mochten we eens in de buurt van Stavoren zijn zullen we daar zeker eens gaan kijken.
Mijn lief bekijkt momenteel de menukaart... Bijna alles wordt met whisky bereid hahaha....
jet
Moderator

Bericht door jet »

Bijna alles wordt met whisky bereid
Klopt :mrgreen: tis een Schots restaurant, maar ik zeg al, ik heb dr gegeten, en ik kreeg bij elke gang die de rest kreeg iets aparts veganistisch, en we hadden een hele partij gangen kan ik je vertellen :)
Alleen toetje bleek moeilijk, maar toen zat ik al zo vol dat ik gewoon koffie heb genomen :mrgreen: :mrgreen:
The trouble with having an open mind, of course, is that people will insist on coming along and trying to put things in it.
marjan

Bericht door marjan »

O wat een leuke restaurants! Nou, als zoonlief echt scheepsvaartinterieusbouwer wil worden en een BBL-stage in Friesland wil gaan doen dan weet ik wat me te doen staat :D
Plaats reactie