Vegan naar de V.S.

Voor alle vragen en tips over reizen en uitgaan met betrekking tot veganisme.
(geen aankondigingen voor feesten ed.!)

Moderator: Martine

Plaats reactie
Renee1137
Leefwijze: veganist

Vegan naar de V.S.

Bericht door Renee1137 » wo jan 18, 2012 13:07

Ik ga in maart en april een roadtrip door de V.S. maken (met niet-vegan vrienden). Nu is de V.S. volgens mij een redelijk goed land om als vegan heen te gaan, aangezien er procentueel 5x zoveel vegans zijn als in Nederland. Toch vroeg ik me af of jullie nog eet-tips hadden.

We gaan van Michigan naar NYC rijden, en dan van NYC via Texas naar het zuidwesten (omgeving Grand Canyon) en op het laatst California. Ik verwacht dat het vooral in NYC en Californië goed toeven is als vegan. Texas en de rest van het zuiden daar... not so much. Iemand ervaring met vegan eten op deze route? We gaan denk ik erg weinig zelf koken (overnachten in hotelkamers) en veel uit eten.
Be the change you wish to see in the world.

If to be feelingly alive to the sufferings of my fellow-creatures is to be a fanatic, I am one of the most incurable fanatics ever permitted to be at large. - William Wilberforce

Stokkie

Re: Vegan naar de V.S.

Bericht door Stokkie » wo jan 18, 2012 21:26

Volgens mij is de VS het walhalla voor vegans!! Leest maar eens wat Amerikaanse weblogs. Of vraag het aan Wanda.
~Shoot for the moon. Even if you miss it you will land amongst the stars.~

Martine
Moderator

Bericht door Martine » wo jan 18, 2012 22:59

In Texas is Austin volgens mij leuk voor vegans. Misschien kun je op HappyCow nog eetgelegenheden op de route vinden?
Kom eens kijken op Vegetus en Gewoon Vegan!

Veg_eric

Bericht door Veg_eric » ma feb 20, 2012 19:55

Renee1137 schreef:Ik ga in maart en april een roadtrip door de V.S. maken (met niet-vegan vrienden). Nu is de V.S. volgens mij een redelijk goed land om als vegan heen te gaan, aangezien er procentueel 5x zoveel vegans zijn als in Nederland. Toch vroeg ik me af of jullie nog eet-tips hadden.

We gaan van Michigan naar NYC rijden, en dan van NYC via Texas naar het zuidwesten (omgeving Grand Canyon) en op het laatst California. Ik verwacht dat het vooral in NYC en Californië goed toeven is als vegan. Texas en de rest van het zuiden daar... not so much. Iemand ervaring met vegan eten op deze route? We gaan denk ik erg weinig zelf koken (overnachten in hotelkamers) en veel uit eten.
Ik ben zelf een aantal keren naar de V.S geweest waaronder twee coast to coast roadtrips.

Ik vermoed dat als je een vegan restaurant zoekt je toch van te voren moet plannen waar je wilt zijn als het tijd is om een restaurant te bezoeken.

Als je niet-vegan vrienden willen rijden tot ze honger krijgen en dan gewoon iets willen op zoeken, dan kon het wel eens zo zijn dat je geen vegan opties kan vinden. Hoewel ik ook wel eens naar een steakhouse ben geweest (sizzlers dacht ik) waar ze een flinke salad bar hadden.

Ik reed meestal de hele dag en deed dan boodschappen bij een Super Wal mart. Vegan brood is daar moeilijk te vinden, maar ze hebben daar wel diverse soorten Oreo's ;) Als gaat om kilometers maken dan leef ik op koekjes, bananen/fruit en water/groente sap.

Voor New York kan ik Red Bamboo aanbevelen en Cinnamon Snail is een hele goede food-cart.

Renee1137

Bericht door Renee1137 » di feb 21, 2012 15:56

Dank voor het delen van je ervaringen! Ik denk dat mijn strategie gaat zijn, om van de supermarkt ten alle tijden een grote tas met brood, pindakaas, nootjes, fruit en snackgroentjes in de auto te hebben, en daarmee dan aan te vullen wat ik niet bij het avondeten kan krijgen. Als we eenmaal in Las Vegas zijn (waar we een tijdje blijven en vanuit daar naar plaatsen dichtbij rijden om te hiken) zullen we waarschijnlijk van een lopend buffet gebruik maken - dat gaat wel lukken met vegan eten denk ik, ze hoeven maar een paar opties te hebben en ik zit goed :) En mijn reisgenote zegt dat we richting die kant van de V.S. ook meer Whole Foods supermarkten hebben, dus dan wordt het inslaan van bijv. vegan brood ook makkelijker.

Typisch dat vegan brood in de supermarkt vinden moeilijk is... Hier in Nederland heb je altijd wel een broodje (ook niet bio) waar gewoon alle ingrediënten netjes opstaan en dus geen varkensharen zijn toegevoegd...

Gelukkig heeft mijn reisgenote ook wel wat ervaring met het reizen met iemand die geen dierlijke producten (alhoewel niet door heel het land): De man van haar zus eet vegan uit gezondheidsoverwegingen.

If to be feelingly alive to the sufferings of my fellow-creatures is to be a fanatic, I am one of the most incurable fanatics ever permitted to be at large. - William Wilberforce

Zen

Bericht door Zen » wo feb 22, 2012 10:57

Renee1137 schreef:Hier in Nederland heb je altijd wel een broodje (ook niet bio) waar gewoon alle ingrediënten netjes opstaan en dus geen varkensharen zijn toegevoegd...
Dat van die varkensharen; dat gaat om een eiwit wat men onttrekt uit de haren (van varkens, maar ook andere dieren), niet om de haren zelf. ;)
Cut cold stone with a warm heart

Ananas

Bericht door Ananas » wo feb 22, 2012 13:26

does that matter? het gaat er toch om dat die haren nasty zijn?

Zen

Bericht door Zen » wo feb 22, 2012 13:46

Ananas schreef:does that matter? het gaat er toch om dat die haren nasty zijn?
Het is wel handig om te weten hoe het werkelijk zit als je dit aan een niet-vegan wilt uitleggen bijvoorbeeld. Komt net even wat weer ingelezen over. Net zoals eieren doorgaans geen kippen-abortussen zijn bijvoorbeeld zoals wel eens wordt beweerd (ook door vegans). Dat maakt ze niet minder dieronvriendelijk, maar het is wel zo handig dat je de juiste info meegeeft aan mensen.

Bovendien komt het de geloofwaardigheid wat ten goede (als je er wat meer over nadenkt ligt het wel voor de hand dat het niet de haren zelf zijn die erin worden verwerkt).
Cut cold stone with a warm heart

Renee1137

Bericht door Renee1137 » wo feb 22, 2012 19:50

Dank voor de uitleg! Als de eiwitten uit de haren er in worden verwerkt dan zit er alsnog een deel van de haren in natuurlijk, maar het is goed om het helemaal juist te verwoorden. Overigens vind ik varkensharen in mijn brood niet echt een nasty idee ofzo (ik weet dat de meeste consumenten daar anders over denken), het is puur dat ik ideologisch geen haren in mijn brood wil, niet omdat ik er vies van ben :P

xmarloesx
Contacteer:

Bericht door xmarloesx » za feb 25, 2012 19:51

Hoi Renee,

In April verhuis ik naar Austin TX, laat gerust een berichtje achter op mijn FB wanneer je daar in de buurt bent, dan kunnen wij jullie altijd wegwijs maken in Austin :).

In NY is erg veel vegan eten te vinden, onze favoriet is Vegetarian Paradise of Vegetarian Paradise 2 :). Ik ben nu in de studio maar wanneer ik thuis ben kan ik mijn boekje even opzoeken met 'must go' places in NY. Van wat voor een soort eten houd je?

In de standaard supermarkten (TX ->HEB) of bij een Walmart, kun je Silk (soja melk) krijgen, proteine bars van Cliffbar zijn heel handig en heb je van het merk Boca vegan burgers. Het merk Amy's (vegetarisch en ook vegan producten) heeft ontbijt burito's in de vriezer liggen. Soja yoghurts kom je ook wel in elke winkel tegen.

TX heeft veel mexican food, dit is vaak zonder kaas en sour cream al vegan te bestellen, alleen de refried beans zijn niet altijd plantaardig, maar zwarte bonen dan wel. Chuy's is een grote keten en hun refried beans zijn erg lekker. Je hebt veel burito eetgelegenheden waar je je eigen veggie burito kunt laten maken (Freebirds is ons favoriet).

Austin:
Veggie Heaven (Asian, meat sub., soy drinks),
Mothers' (bio,all vegan)
Chuy's (mexican, vegan options)
Freebirds (mexican, vegan options)
Z-Pizza (vegan cheese and meats)
The Parlor (pizza, vegan cheese and meats)
Mr. Natural (all vegan, salads, burgers, seitan, ice cream, cupcakes etc.)
Firebowl (asian,vegan opties)
Bouldin Creek Coffee House (ontbijt en lunch)
Red Robin (beetje fancy fast food, vegan burger option (boca burger)
Sweet Ritual http://www.sweetritual.com/
Erg veel food carts: Arlo's (http://arlostruck.com/about-us/) maar je kunt ook op http://veganaustin.org/places.php kijken :)
'How do you roll' (sushi, vegan options; zij hebben ook tofu voor de vulling en soja vellen voor als je geen zeewier eet)
'Which Wich' heeft een veggie broodje die je zonder kaas kunt bestellen en dan is alleen hun witte brood vegan.
Wendy's is een fast food keten maar deze verkoopt vegan gepofte aardappels en appeltaart :) Niet heel fancy maar tenminste wat.

Wheatsville is een co-op winkel waar je ook kant-en-klaar eten kunt krijgen en veel bio/vegan producten kunt kopen, zit ook down town.
Wholefoods maakt ook heerlijke tofu, chicken salade!, seitan en vegan pizza's en heeft dus salad bars enzovoorts enzovoorts :)

Houston:
Pepper Tree (Asian, all vegan en ook buffet http://www.ilovepeppertree.com/?page=buffet) beste optie in Houston!

Dallas:
Spiral Diner (American food, van vegan beef met kaas op brood tot meatballs en vegan chicken broodjes) http://www.spiraldiner.com/locations/

Ik kan nog wel even door gaan :) maar hierboven staan toch wel onze favorieten :). Als je wilt kan ik nog een lijstje maken voor NY :).

Renee1137

Bericht door Renee1137 » zo feb 26, 2012 13:29

Wow bedankt! Dit lijstje neem ik zeker mee ;) !

Plaats reactie