Nederland - Rotterdam - Eetgelegenheden

Voor alle vragen en tips over reizen en uitgaan met betrekking tot veganisme.
(geen aankondigingen voor feesten ed.!)

Moderator: Martine

Plaats reactie
cavia
Leefwijze: veganist

Nederland - Rotterdam - Eetgelegenheden

Bericht door cavia »

Volgens mij was deze er nog niet he?

Maar de reden dat ik 'm open is dat ik morgen een dagje naar Rotterdam ga met mn vriend (het wordt weer eens tijd voor nieuwe kleding ed haha).
Daarna ('s avonds) willen we ergens wat eten. Niet perse een restaurantje hoor (zeker niet dat vegetarische Chinese, brrrr. Houd ik (en mn vriend ook niet) totaaaal niet van...), maar wel iets waar je lekker kunt zitten en dus iets vega(n)s kunt eten. Het liefst een beetje in de buurt van het centrum, maar alles is verder welkom :)

Fynnya
Leefwijze: part-time veganist

Re: Nederland - Rotterdam - Eetgelegenheden

Bericht door Fynnya »

De Oude Plek is echt geweldig. Maar goed, dat is niet wat je zoekt begrijp ik (t is een vegetarisch Chinees restaurant).
Als je van roti houdt zit je in Rotterdam goed. Die waar ik altijd haalde is alleen behoorlijk buiten het centrum, in het centrum weet ik geen.

Op Centraal, bij de trams, staat vaak een Aziatisch busje oid met eten, loempia's enzo. Die hebben de lekkerste vegetarische loempia's die ik ooit gehad heb!

Tatolien

Bericht door Tatolien »

In de Groene Passage heb je het restaurant Spirit. Dit is 100% vegetarisch en 95% vegan. Door de week kan je er tot 20:00 uur ofzo terecht en zaterdag sluit het eerder. Genoeg zitplaatsen.
Erg lekker en biologisch
http://www.degroenepassage.nl/spirit.php" target="_blank" target="_blank" target="_blank

Dan heb je ook nog het poortgebouw. Voorheen was er een veganavond maar nu hebben ze dat niet meer standaard.
Eenvoudig en heel goedkoop http://www.poortgebouw.nl/eetcafe.htm" target="_blank" target="_blank" target="_blank Misschien de moeite waard om even te bellen als je erheen zou willen.

forisma
Contacteer:

Bericht door forisma »

Mocht iemand over Beatburger die veggie burgers verkoopt in Rotterdam gehoord hebben, verspil je tijd er niet aan.
Geen enkele vegan optie. Ze gaan het ook niet overwegen en ze waren onvriendelijk.

maartje

Bericht door maartje »

Ha, dat is dan duidelijk :)

Ananas

Bericht door Ananas »

Wat jammer! Ik ben wel eens onvriendelijk behandeld bij snackbars als ik vroeg naar vegan opties, maar van een veggie restaurant mag je toch wel behulpzaamheid verwachten.

Misschien n btje offtopic, maar ik vind het zoo jammer dat vegetariers in Nederland zoveel zuivel en eieren consumeren. Het maakt de stap naar veganisme onnodig groot en maakt vegans extreem of raar of mierenneukers.

Ananas

Bericht door Ananas »

Ik was vandaag bij de Ten to Three Bakery in Rotterdam. Had er geloof ik ergens op het forum over gelezen en was wel benieuwd naar de vegan cupcakes!

Helaas blijken die alleen op bestelling beschikbaar :( ze hadden wel twee soorten muffins die vegan zijn, ik had de appel-kaneel (errug lekker!) en mijn vriendin de bosbessen, was ook prima. Daarbij heerlijke thee. Heeft een leuk Alice in Wonderland/high tea achtige sfeer (veel roze! haha) en zeker leuk om eens te proberen!

LadyOracle
Leefwijze: flexanist

Bericht door LadyOracle »

Tja, Rotterdam is zeker geen Utrecht of Amsterdam, zoveel is duidelijk. Maar met een beetje zoeken lukt het wel.

Spirit is dus al genoemd en is een prettige plek om te eten, maar het is natuurlijk geen plek voor een sjiek etentje en je loopt het risico om tussen zweverige gesprekken terecht te komen waar je niet altijd op zit te wachten. Je hoort de gesprekken naast je woord voor woord, ik zit daar niet altijd op te wachten. Het eten vind ik wel altijd lekker en het zijn vaak dingen die ik zelf niet zou maken. Locatie: Mariniersweg.

Lulu zit op de van Vollenhovenstraat en serveert Aziatisch eten. Ik ben hier eens met een groep geweest en was pas drie uur van tevoren uitgenodigd. Ik had dus niet veel hoop lekker te eten, maar toen ik de bediening uitlegde dat ik geen vlees, vis, ei of melkproducten wilde zei hij tot mijn grote verrassing dat dat geen probleem was. Ik heb prima gegeten, al is zeewiersalade geloof ik niet zo mijn ding, met verschillende tofugerechtjes. Ook iets van tofu was aan de buitenkant knapperig was en van binnen een warme marshmellow leek, erg lekker.

Restaurant Karakter is wat duurder en ik vind het jammer dat ze met hun eten het niveau van dw presentatie niet halen. Het is wel lekker, maar ze maken het op alsof het een sterrenrestaurant is endat is het niet. Ik was denk ik 40 euro kwijt voor een avond. Ik denk dat je van tevoren wel het best kunt bellen dat je veganistisch wilt eten, maar ze houden er dan wel goed rekening mee en het eten is dan ook vergelijkbaar in kwaliteit met dan van je evt niet-veganistische overburen. Alleen met het toetje hebben ze weinig fantasie: sojaijs. Ze serveren alleen biologisch.

Maoz is helaas weg van de Coolsingel. Er zit nu iets waar ze veel vlees hebben, geen idee of ze nog falafel doen. Ik hoef in ieder geval niet naar binnen in een zaak met allerlei dodedierengerechten aangeprezen op de gevel.

Er zit nog een falafelzaak bij Binnenwegplein, naast Donner, maar daar vond ik het niet lekker en ht personeel vond ik ook niet erg prettig.

Bazar op de Witte de Withstraat kun je maar het best vermijden. Vegetarisch eten kan er beperkt. Toen ik dat at, kreeg ik al iets wat volgens mij heel lang van tevoren klaargemaakt was, niet lekker. Ze hebben wel een kaart waarop je kunt zien wat de gerechten bevattwn, maar vegan zit daar niet tussen en het personeel raakt in paniek en kan je niet helpen als je zelfs maar vraagt of ze ergens de kaas af kunnen laten.

New Fork op de hoek bij metro Marconiplein zit New Fork. Daar kun je best leuk lunchen. Volgens mij hebben ze twee salades die vegan zijn en een sandwich humous, maar ik moet het nog even navragen.

Ook vermijden: Stalles op de Nieuwe Binnenweg. Ook zo flexibel met eten als een plank. Vega zonder kaas is niet mogelijk. Ze maken alles van tevoren klaar en buiten de kaart om denken kunnen ze ook niet.

Mijden als de pest: Grand Cafe Rijnhaven, tegenover metro Rijnhaven. Heeft eens in de week vega pizza en verder een vega pasta. Vegan niets te krijgen. Wil je dat toch, omdat er verder niet veelin de buurt zit, dan heb je te maken met onvriendelijk personeel en een kok zonder ook maar een spoortje fantasie. Resultaat: spaghetti met tomatensaus zonder vulling à 10 euro.

Warung Mini op de Witte de Withstraat heeft lekkere roti en broodjes tempeh, maar ik heb eerlijkgezegd nooit gevraagd of de broodjes vegan zijn. Nooit aan gedacht eigenlijk.

Volgende week ga ik naar Oliva. Volgens mij moet het daar wel lukken. Ik heb daar al eens gegeten toen ik alleen vega at en dat was erg goed. Ze waren vriendelijk en vroegen vtv of er nog dingen waren die ik niet mocht of echt niet lustte. Het eten is biologisch. Het is er altijd druk in het weekend dus ik ga sowieso reserveren en dan meld ik mijn voorkeuren gelijk. Ik heb goede hoop en laat het hier wel weten. Ze zitten op de Witte de Withstraat.

Verder kijken de meeste mensen je nogal glazig aan hier als je iets veganistisch vraagt. Het is zeker niet normaal hier...

MoniqueS
Contacteer:

Bericht door MoniqueS »

*Offtoppic mode aan*
In de randstad zijn tenminste nog vega eetgelegenheden.
Moet je zoals ik in Friesland wonen, daar is gewoon niks, ik kan ze niet vinden tenminste binnen een uur rijden.
Er zat een Bla bla in Leeuwarden, die ging op een bepaald moment ook vlees maaltijden verkopen en nu is hij helemaal dicht. Het kan niet uit in Friesland blijkbaar.
*Offtoppic mode uit*

Ananas

Bericht door Ananas »

MoniqueS schreef:*Offtoppic mode aan*
In de randstad zijn tenminste nog vega eetgelegenheden.
Moet je zoals ik in Friesland wonen, daar is gewoon niks, ik kan ze niet vinden tenminste binnen een uur rijden.
Er zat een Bla bla in Leeuwarden, die ging op een bepaald moment ook vlees maaltijden verkopen en nu is hij helemaal dicht. Het kan niet uit in Friesland blijkbaar.
*Offtoppic mode uit*
Laat de horeca ondernemers weten dat er vraag naar is! :)

MoniqueS
Contacteer:

Bericht door MoniqueS »

Waarschijnlijk is dat het probleem in Friesland, er is blijkbaar geen vraag naar.
Ik ken hier ook niemand die vegetariër of veganist is (behalve dan de vegan streaker haha).
In veel opzichten lopen de friezen achter op de rest van het land, blijkbaar ook hier mee.

Barbera

Bericht door Barbera »

Blabla in Delfshaven. Vegetarisch restaurant. Als je daar komt maken ze ook een lekker vegan bordje voor je klaar. Ik heb er al twee keer gegeten sinds ik Vegan ben (nog geen jaar) en jummie. :D

Barbera

Bericht door Barbera »

O ja, in een sushirestaurant zijn vaak ook wel wat vegan opties al is de keus niet zo groot. Ik ben dol op sushi (vorig jaar natuurlijk ook die met vis) en ga binnenkort de vegan versie allemaal proberen. Ook natuurlijk de salades en soepen die in aamerking komen.

cavia

Bericht door cavia »

in de groene passage kun je ook vegan eten! alles is vega, en een hoop vegan.

Jessica
Leefwijze: vegetarier

Bericht door Jessica »

Nog even geduld; maar..... half oktober openen wij (Heavenly Cupcakes) een vegan-friendly patisserie op de Nieuwe Binnenweg, naast EkoPlaza.
Dit wordt een patisserie volgens het principe "alles is vegan, tenzij anders vermeld" en ja, je kunt er straks ook terecht voor een Soya-latte, een vegan High-Tea en ga zo maar door.
Kun je niet zolang wachten, tot die tijd bakken we op bestelling (via internet te bereiken) en New Fork in de stad heeft ook onze Vegan Cupcakes op voorraad.

Hopelijk hebben jullie hier iets aan, ik zou zeggen, kijk eens op onze site : www.heavenlycupcakesrotterdam.nl

JudithK
Contacteer:

Bericht door JudithK »

Wat gaaf! Dat is zeker een reden om eind oktober naar Rotterdam te gaan, kan niet wachten!
Trotse moeder van Meilan, Yaël en Leia!

Butternutkin

Bericht door Butternutkin »

Beetje late reactie, maar misschien kun je bij Burgertrut terecht, ik weet niet of ze daar welwillend zijn of niet maar ze hebben wel vegetarische burgers: http://tafelenaandekade.blogspot.nl/201 ... rtrut.html
Ik heb laatst gegeten bij restaurant Open, daar hielden ze wel rekening met mijn wensen: http://www.iens.nl/restaurant/2615/rotterdam-open Ik zou wel even reserveren van te voren.
"If slaughterhouses had glass walls, everyone in the world would be a vegetarian."
Linda mcCartney

Fruitig

Bericht door Fruitig »

Burgertrut! Geweldige naam :mrgreen:
vegan with an edge!

Barbera

Bericht door Barbera »

Jessica schreef:Nog even geduld; maar..... half oktober openen wij (Heavenly Cupcakes) een vegan-friendly patisserie op de Nieuwe Binnenweg, naast EkoPlaza.
Dit wordt een patisserie volgens het principe "alles is vegan, tenzij anders vermeld" en ja, je kunt er straks ook terecht voor een Soya-latte, een vegan High-Tea en ga zo maar door.
Kun je niet zolang wachten, tot die tijd bakken we op bestelling (via internet te bereiken) en New Fork in de stad heeft ook onze Vegan Cupcakes op voorraad.

Hopelijk hebben jullie hier iets aan, ik zou zeggen, kijk eens op onze site : http://www.heavenlycupcakesrotterdam.nl
Ik ben er geweest en het is een leuk zaakje met vriendelijke bediening. Lekkere soy latte gedronken met een chocolade cupcake erbij. Ook mijn niet-vegan vriendin heeft gesmuld. Echt jummie. Ik vier in januari mijn 25 jarig jubileum op de zaak (poeh 25 jaar...) en ga dan hun cupcakes tracteren.

Fruitig

Bericht door Fruitig »

Wie weet er een leuke juice bar in het centrum van Rotterdam, of waar je vers tarwegrassap kunt halen?
vegan with an edge!

Plaats reactie