Wagamama

Voor alle vragen en tips over reizen en uitgaan met betrekking tot veganisme.
(geen aankondigingen voor feesten ed.!)

Moderator: Martine

Plaats reactie
Marla
Leefwijze: veganist

Wagamama

Bericht door Marla » wo mar 17, 2010 9:41

De Wagamama is al in verschillende topics ter sprake gekomen maar het leek me wel handig om een centrale draad te hebben erover.

Even voor de mensen die het niet kennen: De Wagamama is een soort van fastfood-keten maar dan met gezonder eten, geïnspireerd door de Japanse keuken. Je zit aan een lange tafel dus je komt regelmatig naast vreemden te zitten.
Ze hebben verschillende dingen die geschikt zijn voor veganisten: http://www.wagamama.nl/food/dietary/veganistisch" target="_blank. Let wel op: van de noodles zijn alleen de udon en de rijstnoodles geschikt, dus als je bijv. de Yasai Chili Men besteld moet je wel aangeven dat je een van die twee noodles erbij wilt hebben. De ingrediënten van de noodles staan overigens ook op de kaart dus als je het niet zeker meer weet kun je het daar altijd terug vinden.
Op dit moment hebben ze in NL drie locaties waarvan twee in Amsterdam en een in Groningen.
Een tip als je er wilt gaan eten: meld je aan als member op de site. Je kunt dan kortingsvouchers uitprinten en dat kan een boel schelen. Vaak hebben ze bijvoorbeeld het tweede hoofdgerecht gratis, soms een gratis sapje of ander drankje.

Einde van dit reclame bericht ;)

Ananas

Re: Wagamama

Bericht door Ananas » wo mar 17, 2010 14:04

Dat is nou reclame die ik graag hoor ;) ik ben erg benieuwd! Welke gerechten raad je aan/heb je geprobeerd?

lena

Bericht door lena » wo mar 17, 2010 14:38

De Yasai Itame! Heel erg lekker, en vegan zonder dat er iets veranderd hoeft te worden. Ben ook benieuwd naar andere aanbevelingen. Ik heb er meestal een schaaltje edamame bij, mmmm.

Ik vind de rijstnoedels lekkerder dan de udon noedels, die laatste zijn me veel te dik en melerig. Rijstnoedels zijn ook nog wel vrij dik, maar ik vind ze in de soep wel okay.

Marla

Bericht door Marla » wo mar 17, 2010 14:43

Ik heb alles al minstens 1 keer geprobeerd, kom er vrij vaak :oops:
Mijn favorieten zijn Yasai chilli men met udon noodles en Yasai Itame. Yasai chilli men kan wel vrij pittig zijn dus als je daar niet van houdt kun je beter iets anders nemen. Verder neem ik bijna altijd wel Edamame (gestoomde sojaboontjes) als ik er ben, en natuurlijk het heerlijke cocosijs :)
Oh ja nog een besparingstip: groene thee is gratis bij het eten. Als je een bon hebt voor een tweede hoofdgerecht gratis kun je dus al voor 10,95 klaar zijn voor twee personen als je alleen een hoofdgerecht neemt en groene thee erbij.

Marla

Bericht door Marla » wo mar 17, 2010 14:47

lena schreef:
Ik vind de rijstnoedels lekkerder dan de udon noedels, die laatste zijn me veel te dik en melerig. Rijstnoedels zijn ook nog wel vrij dik, maar ik vind ze in de soep wel okay.
Udon noedels zijn inderdaad heel erg dik, je moet er van houden. Ik vind het wel wat hebben maar ook niet altijd. Ik zou willen dat ze van die dunne volkoren noedels een veganistische variant zouden hebben.

Ik had laatst op aanraden van een vriend de yasai yaki soba met rijstnoedels (en zonder ei) geprobeerd, die was ook erg lekker.

lena

Bericht door lena » wo mar 17, 2010 15:19

Oh ja, die gratis thee is een goede tip! Dat stond vroeger op de kaart, maar nu volgens mij niet meer. Ik wou ook dat de volkorennoedels geen ei hadden, of dat ze bijvoorbeeld boekweitnoedels hadden.

Nog een anti-tip: het kindergerecht vinden wij helemaal niets. Het is noedelsoep met spinazie, mais en tofu, dus dat klonk best okay, maar de soep was waterig, het smaakte allemaal nergens naar (en daar hadden we dus ook nog de udon noedels in...). Ze kunnen helaas geen gewone gerechten kleiner maken, maar wel een kommetje extra brengen zodat je gerechten kunt delen. De Moyashi Soba (met rijstnoedels) is niet pittig en volgens mij wel kindvriendelijk.

Berti
Leefwijze: part-time veganist

Bericht door Berti » do mar 18, 2010 7:18

mmmmmmmmmmm!!!!!!!!!! moet ik eens heen *kwijl* bedankt voor de tip!

Annika
Contacteer:

Bericht door Annika » wo mar 31, 2010 16:50

Wagamama jammie

Nu 2 maal gegeten. De eerste keer dat ik de yasai Chili men en de 2e keer een gebakken rijstgerecht. Zat oorspronkelijk wel ei in maar ik heb zonder gevraagd.
Heerlijk eten idd, goede tip van dat kokosijs, dat ga ik volgende keer ook vragen ^_^

Jasmijn

Bericht door Jasmijn » di mei 18, 2010 11:28

Wauw, lekker! Ik heb er eindelijk ook gegeten. Mijn tafelgenoot en ik hadden de yasai chilli men (ik had 'em met rijstnoedels), ik vond hem erg lekker, maar voor mijn tafelgenoot was 'ie té pittig. Geeft niet, volgende keer beter.
Leuk om te weten dat het bestaat!
En dat ze zelfs een aparte menukaart voor veganisten hebben, heel sociaal :)

Die kokosijs moet ik dan zeker ook eens proeven...

Fynnya

Bericht door Fynnya » wo mar 16, 2011 16:48

Je kan je bij wagamama gratis inschrijven als lid, en dan kan je kortingsbonnen krijgen.
Deze week is er bij wagamama amsterdam zuidplein een kortingsbon voor 2e hoofdgerecht gratis. Wow!
En bij de andere lokaties een gratis juice.

Jasmijn

Bericht door Jasmijn » wo mar 16, 2011 19:52

Fynnya schreef: kortingsbon voor 2e hoofdgerecht gratis
Is in Groningen ook regelmatig. Leuk! Alleen zo snel achter elkaar ga ik niet uit eten.

Dat ijs is trouwens wel het meest goddelijke dat er is.

Marla

Bericht door Marla » wo mar 16, 2011 21:20

Fynnya schreef:Je kan je bij wagamama gratis inschrijven als lid, en dan kan je kortingsbonnen krijgen.
Deze week is er bij wagamama amsterdam zuidplein een kortingsbon voor 2e hoofdgerecht gratis. Wow!
En bij de andere lokaties een gratis juice.
Hihi, dat zei ik ook al in mijn openingspost. Nou ja, is altijd goed om mensen er aan te helpen herinneren :)

Fynnya

Bericht door Fynnya » do mar 17, 2011 10:50

Jasmijn schreef:
Fynnya schreef: kortingsbon voor 2e hoofdgerecht gratis
Is in Groningen ook regelmatig. Leuk! Alleen zo snel achter elkaar ga ik niet uit eten.
Daarvoor hoef je toch geen 2 keer te gaan? Dan is het toch gewoon dat als je met z'n tweeën gaat, één van die hoofdgerechten gratis is?
Of bedoel je dat je toevallig pas geleden al geweest bent?

Jasmijn

Bericht door Jasmijn » do mar 17, 2011 12:36

Ik zie die kaartjes van 2e hoofdgerecht gratis altijd liggen als ik afreken. En die aanbieding is geldig tot 1 of 2 maand na het moment dat ik afreken. Mijn uit eten frequentie (lees: budget) is zo laag dat ik daar helaas niet aan toe kom.
Maar ik begrijp dat je dus ook aanbiedingen uit kunt printen? Klinkt wel aantrekkelijk.

Marla

Bericht door Marla » di sep 04, 2012 15:07

lena schreef: Wagamama is geen vegan of zelfs maar vegetarisch restaurant, maar ze hebben wel een kaart waar op staat welke gerechten geschikt zijn voor veganisten (daar kun je om vragen, hier staat hij ook online, maar ik zie de sama salad er niet bij staan, die stond wel op het restaurantmenu), en welke aangepast kunnen worden voor veganisten (vaak is het gewoon ei weglaten, of eiernoedels veranderen in rijstnoedels). Er is vrij veel keus. Ik vroeg of bij de maaltijdsalade de dressing apart gegeven kon worden, en dat was geen probleem.

Tip: schrijf je in voor de nieuwsbrief op de website, dan kun je vaak best interessante kortingsbonnen uitprinten, varierend van gratis sap tot gratis 2e hoofdgerecht.
Ik heb even deze uit het andere topic geknipt, want ik had een vraagje over die salade. Ik probeerde die namelijk te bestellen met andere noodles, maar dat deden ze niet. Kreeg jij hem wel met andere noodles? En is die dressing niet vegan, dat je die apart wilde, of was er een andere reden voor?

Marla

Bericht door Marla » di sep 04, 2012 15:08

In Amsterdam zijn nu overigens al drie vestigingen, en ze hebben nu ook een sushi bar. Ik snap niet dat ze niet wat vestigingen openen in andere steden maar dat komt vast nog wel een keer.

lena

Bericht door lena » di sep 04, 2012 17:24

Marla schreef: Ik heb even deze uit het andere topic geknipt, want ik had een vraagje over die salade. Ik probeerde die namelijk te bestellen met andere noodles, maar dat deden ze niet. Kreeg jij hem wel met andere noodles?
Ik weet niet meer of ik hem met rijstnoedels of helemaal zonder noedels had. Maar volgens mij stond zelfs op die allergiekaart dat hij aangepast kon worden voor veganisten (en dat betekent normaal gesproken dat volkoren noedels vervangen worden door rijstnoedels). Anders was ik niet op het idee gekomen om hem te bestellen. Wat raar zeg dat ze dat niet konden doen! Ik vind dat juist zo fijn aan de Wagamama, dat de ingredienten duidelijk zijn en dat ze duidelijk zijn over allergenen, en dat je normaal gesproken altijd andere noedels kunt krijgen (ik bestelde ook wel de Moyashi Soba met rijstnoedels bijvoorbeeld), of dat ze bijvoorbeeld ei weglaten als dat het enige is dat een gerecht niet-vegan maakt. Ik vond de salade erg lekker trouwens.
En is die dressing niet vegan, dat je die apart wilde, of was er een andere reden voor?
Dat was omdat ik niet wist hoe zout/vet hij was. Volgens mij viel dat mee. Maar ik vond het wel handig dat het een optie was en ik dacht, er zijn hier zoveel mensen met dieetwensen of allergieen dat het wel nuttig is om te weten dat ze daar niet moeilijk over doen. Maar bij jou dus al over de noedels, hm.

Appelmoes
Contacteer:

Bericht door Appelmoes » di sep 04, 2012 17:26

Ik krijg honger van jullie!

Welke optie denken jullie zou geschikt zijn voor zoutarme eters?
Science cannot say that an animal is an individual being with a unique personality. I can, and I do.

Protest ist, wenn ich sage, das und das paßt mir nicht, Widerstand ist, wenn ich dafür sorge, daß das, was mir nicht paßt, nicht länger geschieht.

Marla

Bericht door Marla » di sep 04, 2012 20:35

Volgens mij was het probleem dat andere noedels niet gefrituurd kunnen worden, en dat ze het daarom niet deden. Maar ik heb niet doorgevraagd of ik ze dan niet gewoon niet gefrituurd kon krijgen dus misschien was dat wel een mogelijkheid geweest. Ik ga het een keer proberen, hij klinkt echt lekker!

Marla

Bericht door Marla » di sep 04, 2012 20:42

Appelmoes schreef:Ik krijg honger van jullie!

Welke optie denken jullie zou geschikt zijn voor zoutarme eters?
Ik heb daar eerlijk gezegd niet zoveel verstand van maar volgens mij is het meeste vrij zout. Ik eet zelf best zout en ik vind het eten daar zelden te flauw.

Plaats reactie