Nederland - Arnhem - eetgelegenheden

Voor alle vragen en tips over reizen en uitgaan met betrekking tot veganisme.
(geen aankondigingen voor feesten ed.!)

Moderator: Martine

Plaats reactie
marjan
Leefwijze: veganist

Nederland - Arnhem - eetgelegenheden

Bericht door marjan » wo apr 22, 2009 17:10

Hallo allemaal, ik zoek in Arnhem een leuk adres waar je zowel veganistisch als anderszins kunt eten. Waarbij het veganistische belangrijker is dan het andere maar waar het er allebei mag zijn wat mij betreft... Op de voorpagina van onze site vond ik al "Enig Alternatief". Is en optie. Zijn er bij jullie nog andere adressen bekend en hoe zijn eventueel de ervaringen?

Al vast bedankt voor de info (die ik wil gebruiken bij het organiseren van een familiedag op 5 mei)

marjan

Re: Nederland - Arnhem - eetgelegenheden

Bericht door marjan » do apr 23, 2009 10:48

Bij Enig Alternatief konden we niet met een groep van meer dan 10 mensen terecht omdat het echt heel klein is en anders helemaal vol zou zijn met alleen onze groep. Dat wilden ze niet. Ik kreeg - toen ik daar naar vroeg - een ander adres in Arnhem: http://www.eetatelier.nl/index.html" target="_blank En daar gaan we nu heen :D Ben benieuwd!

Veg_eric

Bericht door Veg_eric » do apr 23, 2009 17:34

Ik ben wel eens bij Memories of Asia geweest, chinees, maar wel heel goed.

Toen ik uitlegde wat ik niet eet, (vegetarisch, zonder vis, maar ook geen boter etc) zeiden ze zelf, "oh, veganistisch"

http://www.memoriesofasia.nl/index.html" target="_blank" target="_blank

http://www.iens.nl/restaurant/nederland ... ms?r=17089" target="_blank" target="_blank

marjan

Bericht door marjan » za apr 25, 2009 0:33

Hee, fijn om te weten. Ik heb nu al gereserveerd bij het eetaltelier maar vind het fijn om wat andere opties te lezen voor andere keren. Arnhem is wel binnen een gebied waar ik nog wel eens kom namelijk :D Dank dus!

Anna

Bericht door Anna » za apr 25, 2009 14:43

het indiase restaurant Mantra is ook erg lekker, maar ze serveren niet alleen vegetarisch eten. daar moet je dus wel tegen kunnen. ze hebben een redelijk aanbod aan vegetarische curries.
voor zover ik weet zijn de twee die je al noemde de enige vegetarische restaurants in Arnhem.
het eetatelier is wat sjieker dan enig alternatief en wat meer gericht op de liflafjes en de exotische gerechten. wij vinden zelf enig alternatief lekkerder, dus die moet je zeker ook een keer proberen :D

marjan

Bericht door marjan » za apr 25, 2009 14:46

Okee, ga ik doen. Dank voor je reactie!

marjan

Bericht door marjan » do mei 07, 2009 8:08

Nou, we zijn inmiddels met 16 mensen bij "Het Eetatelier" geweest. Ik zal even wat reacties posten: Elke dag kun je zonder problemen een veganistisch voorgerecht (2 deze keer een venkel-tomatensoep en stokbrook met een tapenade) kiezen, een veganistisch hoofdgerecht (één van de twee opties, was nu een marokkaanse schotel met kikkererwten, linzen, rijst en vijgen) en een veganistisch nagerecht (ook twee deze keer: vanille-ijs met een saus of chocolademousse) kiezen. Alles is er vegetarisch of veganistisch. Het duurde wel lang voor de verschillende gangen geserveerd werden. Was voor de kleine kinderen die er bij waren niet zo fijn maar was erg verklaarbaar: er waren maar twee personeelsleden en het restaurantje zat aardig vol, naast onze groep waren er nog diverse andere mensen die kwamen eten. Uiteindelijk volgens mij nog wel 16... Het eten had wel een hoog zaal 100-gehalte: erg biologisch, en veel granen en peulvruchten. Naar mijn smaak in verhouding wat weinig rauwkost en anderszins verwerkte groente (nu houd ik volgens mijn zoon ook wel van extreem veel groente). We waren €347,50 kwijt voor een groep van 8 volwassenen, 2 pubers en 6 kinderen (eentje nog maar 2). We hadden bijna allemaal een voorgerecht, een hoofdgerecht en een nagerecht en één of twee drankjes erbij. Er werd ook alcohol geschonken. Ze deden niet moeilijk over het leveren van losse lege bordjes voor enkele kinderen die niet veel zouden eten en die op deze manier van het hoofdgerecht van ouders of zusjes/ broertjes mee konden eten.

Conclusie: leuke eetgelegenheid voor veganisten en voor mensen die erg gesteld zijn op biologisch eten. Het was voor deze dag geen optie maar met mooi weer kun je er ook buiten op een binnenplaatsje eten. Voor mensen die erg "standaard" eten is het wat minder geschikt. Mijn ouders werden er bijvoorbeeld niet echt blij van... Daniel (mijn veganistische zoon van bijna 13) vond het eten prima en at echt alles op! Mijn vegetarische zus en haar gezin vonden het wel acceptabel maar niet echt geweldig.... De rest vond het wel gezellig maar verder maar matig...

Kellie

Bericht door Kellie » za mei 16, 2009 11:40

Op zich klinkt Het Eetatelier erg goed dus :)! Ik woon zelf in de buurt van Arnhem en ga meestal naar Mona's Eet- en Drinkfestijn. Het is geen vegetarisch restaurant maar ze koken wel veganistisch. Al is de kwaliteit soms wat verschillend. Soms maken ze zelfs apart frietjes e.d. maar andere keren krijg je enkel gevulde courgette. Wel merk ik dat als je tijdig reserveert, ze echt hun best doen. Het is in ieder geval wel een keer de moeite waard om te gaan kijken/proeven.

Ik ga in ieder geval wel een keer naar Het Eetatelier. Met name die chocolademousse spreekt me wel aan :oops:
The greatness of a nation can be judged by the way its animals are threated--Ghandi

marjan

Bericht door marjan » zo feb 13, 2011 20:16

Ik ben zaterdag met een (normaal) vleesetende vriendin bij Enig Alternatief geweest en heb daar heerlijk gegeten. Wat een leuk eethuisje en leuk personeel zeg! Ook de maaltijd zelf beviel ons erg goed! NIet alleen maar sla en dan nog 10% andere dingen. Dat is me bij de Kloostertuin in Zutphen wel eens gebeurd. Ik nam toen een normaal wel vleesetende vriend mee en die had gewoon nog honger toen hij weer buiten was en is ook doorgereden naar een snackbar... :( Is al weer een aantal jaren geleden.... Maar daar moest ik wel aan denken gisteren. Het menu was met veel groentes (spinazie, chinese kool, rucola, wortel, kiemen enz.) maar verder ook bulgur en leuke smaakmakers als zongedroogde tomaatjes, noten en pesto. :D . Mijn vriendin had de vegetarische variant en heeft ook erg lekker gegeten.

En dat voor €9,50 per maaltijd. Was echt leuk. Ga ik vaker doen als ik in Arnhem moet zijn...

Jeroen

Bericht door Jeroen » ma feb 14, 2011 13:04

Kon je daar terecht zonder te reserveren?
Dan zal een wolf zich neerleggen naast een lam,
een panter vlijt zich bij een bokje neer;
kalf en leeuw zullen samen weiden
en een kleine jongen zal ze hoeden.
- Jesaja 11:6

marjan

Bericht door marjan » di feb 15, 2011 1:42

Nee, en het was er om 18.30 uur ook erg druk. Wij hadden gereserveerd voor 19.00 uur. Maar we waren wat eerder. Ze waren heel blij dat wij zelf voorstelden om eerst nog maar ergens anders wat te gaan drinken en iets na 19.00 uur te komen. Maar toen konden we er ook wel gewoon terecht.

Minoes

Bericht door Minoes » vr mar 18, 2011 17:16

Ik ben niet zo'n fan van Enig Alternatief. Als ik werk haal ik daar wel eens een maaltijd, maar het lijkt altijd een beetje hetzelfde.
Het Eetatelier vind ik beter, en daar kun je ook kiezen. Ze zijn daar ook flexibeler met speciale dieëten, als je dat van tevoren aangeeft. En je kan er in de zomer lekker buiten zitten. Het personeel is ook super aardig.

Waar je ook veganistisch en vegetarisch kan eten is bij Rung, een Thais restaurant. Heel erg lekker eten, echt een aanrader. Ze hebben ook vlees en visgerechten.

Gnoe
Contacteer:

Re: Eetatelier (Arnhem)

Bericht door Gnoe » za jul 02, 2011 12:54

Ik wilde jullie even bedanken voor de tip mbt 't Eetatelier. Donderdag ging ik onverwacht in Arnhem uit eten en kwam bij dit leuke biologische vega-eethuis terecht dankzij dit forum (hoera voor internet op de telefoon ;)).

De soep van geroosterde groenten was 'gewoon lekker' maar mijn hoofdgerecht... HEERLIJK! Watermeloencurry (!), pittige bloemkoolcurry en linzen met oesterzwam bij basmatirijst. Ik heb gesmuld en zou dolgraag de recepten hebben.

De watermeloencurry was oorspronkelijk met paneer en dat liet de kok niet zomaar weg maar verving het door extra cashewnootjes. Zoiets vind ik nou netjes. :)

Ik kom niet vaak in Arnhem maar hoop dat de gelegenheid zich toch snel weer eens voordoet..! :)
.....................................................
Kom eens langs op Graasland!

Plaats reactie