Groningen????

Voor alle vragen en tips over reizen en uitgaan met betrekking tot veganisme.
(geen aankondigingen voor feesten ed.!)

Moderator: Martine

Plaats reactie
bianka

Groningen????

Bericht door bianka »

Binnenkort ga ik 2 dagen naar Groningen. Waar kan ik eten? buiten Maoz en Bagels and Beans?

Misschien hebben mensen leuke (winkel)tips?
Framboos

Re: Groningen????

Bericht door Framboos »

De Maoz is dicht...

Land van Kokanje misschien? Moet je wel even bellen voor vegan eten, maar het is meestal heerlijk.
Wagamama?
indra
Leefwijze: veganist

Bericht door indra »

Framboos schreef:De Maoz is dicht...

Land van Kokanje misschien? Moet je wel even bellen voor vegan eten, maar het is meestal heerlijk.
Wagamama?
De Zevende Hemel, heeft standaard vegan op menu, (1 optie, maar kan wel voor, tussen, hoofd, na etc., ) wel even aangeven ivm garnituur (bijv. spruitjes zonder room)
http://www.zevendehemel.nl" target="_blank" target="_blank

aanrader vind ik.. ben er onlangs nog geweest. ook vegetarische, vis en vlees (deels bio) - begrijp me goed; voor evt. niet vegan tafelgenoten...
Jasmijn

Bericht door Jasmijn »

Heb je nog tips nodig, Bianca?

Waarschijnlijk ben je al in Groningen geweest, maar toch, weet nog wel wat okeë winkeltjes hiero. Echt jammer dat de Maoz dicht is, maar de 7e Hemel en Land van Kokanje zijn inderdaad wel oke. Veel natuurvoedingswinkels zijn er wel. En gezondheidswinkels, een wereldwinkel en natuurlijke stoffenwinkels. De Wiershoeck is echt een fijne plek om te zijn, maar dat is niet echt in het centrum. Wel dicht bij mij :D
indra

Bericht door indra »

Jasmijn schreef:Heb je nog tips nodig, Bianca?

Waarschijnlijk ben je al in Groningen geweest, maar toch, weet nog wel wat okeë winkeltjes hiero. Echt jammer dat de Maoz dicht is, maar de 7e Hemel en Land van Kokanje zijn inderdaad wel oke. Veel natuurvoedingswinkels zijn er wel. En gezondheidswinkels, een wereldwinkel en natuurlijke stoffenwinkels. De Wiershoeck is echt een fijne plek om te zijn, maar dat is niet echt in het centrum. Wel dicht bij mij :D
wiershoeck is idd leuk/fijn, maar Nieuwe Weg heeft ook zeker zn ding, ondanks dat t klein is...

http://www.denieuweweg.nu" target="_blank
Jasmijn

Bericht door Jasmijn »

Ja, en er werken hele aardige mensen (vrijwilligers) bij de Nieuwe Weg. Maar het leuke van de Wiershoeck vind ik dan weer dat er heel veel in deze oude boerderij zit: natuurvoedingswinkel, maar ook hennepwinkel, theeschenkerij/kruidenapotheek, acupunctuur, keramiekatelier, psycholoog, mozaiek en volgens mij ook nog een makelaar (alleen een beetje vreemde combinatie). De tuinen om de Wiershoeck vind ik ook zo mooi. Vooral zomers kun je er heerlijk vertoeven. Je kan er dan ook een bos biologische bloemen van het seizoen (per seizoen weer andere soorten bloemen) rechtstreeks uit de tuin kopen. En mooie spiegels van hergebruikte materialen.
taeka
Leefwijze: vegetarier

Bericht door taeka »

Wiershoek, is dat die boerderij in beijum
Jasmijn

Bericht door Jasmijn »

Dat klopt ja. En daar woon ik zowat om de hoek :D
taeka

Bericht door taeka »

Moet ik ook maar eens kijken, kom er vaak genoeg in de buurt, mijn moeder woont in Innersdijk verpleeghuis en als ik over Zuidwolde binnendoor rij naar Beijem, rij ik er recht opaf volgens mij.
Ik kom uit Warffum.
indra

Bericht door indra »

toen ik een tijdje in Groningen woonde wisselde ik af met biowinkels, de Wiershoeck heel fijn idd heb er ooit een hele mooie spiegel gekocht, gemaakt door een cursist, maar nu is het weer wat verder weg. Nu vrnl de Nieuwe Weg, en uit praktisch ook wel Maikel en Zdrdiep.
taeka

Bericht door taeka »

Ik ga meestal naar Maikel, omdat ik daar vlakbij werk.
Die aan de zuiderdiep, daar staat vaak een schagrijnige vrouw achter de kassa met snor.
Framboos

Bericht door Framboos »

Ik was daar vandaag en was mijn portemonnee vergeten. Ik mocht de spullen meenemen en morgen komen betalen.

Edit: ok, ik wilde er eerst niets van zeggen, maar it still bugs me. Moet die laatste toevoeging echt per se op internet staan?
Rick
Site Admin

Bericht door Rick »

Framboos schreef:Edit: ok, ik wilde er eerst niets van zeggen, maar it still bugs me. Moet die laatste toevoeging echt per se op internet staan?
Ik had hetzelfde.
Ik heb wel het idee dat ik weet wie ze bedoeld. Die vrouw komt misschien niet altijd allervrolijkst over, ze is wel altijd erg behulpzaam.
taeka

Bericht door taeka »

Ja, sorry, dat had ik ook niet moeten zeggen, het is ook niet eerlijk tegenover haar, want ik ken haar verder ook niet.
Dit noemt men dus oordelen over iemand die je niet kent, stom, stom, stom. :oops:
Marla

Bericht door Marla »

Wel apart, een kassa met haargroei.

Taeka je kan het altijd nog weghalen heh, die post :)
Framboos

Bericht door Framboos »

Marla schreef:Wel apart, een kassa met haargroei.
:schater:
Taeka je kan het altijd nog weghalen heh, die post :)
Ja, dan kan ik ook zo mijn post weghalen.
taeka

Bericht door taeka »

Nee, ik haal mijn post niet weg.
Ik heb een stomme opmerking gemaakt en dan moet ik er ook maar voor staan en niet gauw wegmoffelen.
Heb er zelf een hekel aan dat mensen je beoordelen op hoe je er uit ziet of hoe je doet en dan doe je het toch ook zelf en daar baal ik van.
Vind het juist goed dat jullie mij daarop aanspreken, want dan ben je even weer terug op aarde.
Betrap mezelf wel vaker op rottige opmerkingen, maar dat ligt natuurlijk aan mijn opvoeding, ha,ha.
Maar waar blijft de grote natuurvoedingswinkel in Groningen ?
Heb in Munster duitsland een hele mooie grote winkel op dit gebied gezien.
Rick
Site Admin

Bericht door Rick »

Die in Groningen is toch best groot? En als je die op het zuiderdiep opteld bij de Maikel, dan heb je zo'n beetje alle producten wel. En anders wil een van de twee het vast wel voor je bestellen.
Wat ik ook super vond in Groningen (en wat ik nu mis in Hilversum) is de biologische marktkraam. dinsdag, vrijdag en zaterdag kan je bijna alle soorten biologische groenten daar kopen. En niet duur over het algemeen.
Framboos

Bericht door Framboos »

taeka schreef:Nee, ik haal mijn post niet weg.
Ik heb een stomme opmerking gemaakt en dan moet ik er ook maar voor staan en niet gauw wegmoffelen.
Heb er zelf een hekel aan dat mensen je beoordelen op hoe je er uit ziet of hoe je doet en dan doe je het toch ook zelf en daar baal ik van.
Vind het juist goed dat jullie mij daarop aanspreken, want dan ben je even weer terug op aarde.
Betrap mezelf wel vaker op rottige opmerkingen, maar dat ligt natuurlijk aan mijn opvoeding, ha,ha.
Het gaat er mij niet om of je het wegmoffelt of niet, het gaat er mij meer om dat het op internet staat voor iedereen te lezen. Stel dat die vrouw hier een keer komt en dat leest?
Jasmijn

Bericht door Jasmijn »

Och Taeka, iedereen zegt wel eens iets waar zhij later spijt van krijgt.
Ik had er eigenlijk niet zo'n last van, want ik vat een snor niet op als iets negatiefs. Het ging er om dat jij haar chagrijnig vindt (overkomen), dan is die snor wel handig om aan te geven welke vrouw je precies bedoelt.

Ik vind de mensen aan het Zuiderdiep ook niet zo klantvriendelijk. Ik kon een keer niet bij de yofu en stond daar met m'n volle tas met boeken in die winkel. Ik had ook last van mijn been en dat was op zich best te zien aan hoe ik liep. Dus ik vriendelijk aan zo'n medewerkster (met of zonder snor) vragen of zij het misschien voor mij wilde pakken. Toen snauwde ze dat daar (5 meter verderop) altijd een krukje staat en dat ik het dus zelf wel kon pakken. Het kwam mijn been en humeur niet ten goede.
Een andere keer vroeg ik of ik misschien een gratis magazine (de Change) mocht neerleggen in de winkel. Toen was het ook meteen een akelig nee, zonder eerst vriendelijk te vragen wat het dan wel voor blad was ofzo. Gewoon niet echt vriendelijk.
Plaats reactie