Engeland - Leeds

Voor alle vragen en tips over reizen en uitgaan met betrekking tot veganisme.
(geen aankondigingen voor feesten ed.!)

Moderator: Martine

Plaats reactie
Anna

Engeland - Leeds

Bericht door Anna »

Wij vertrekken over een week naar een dorpje in de buurt van Leeds. In dat dorpje zit een kleine natuurwinkel, maar ik denk dat we voor de meeste boodschappen aangewezen zijn op grote supermarkten in Leeds, zoals Sainsburys ed.Heeft iemand tips over dingen die je in die supermarkten kan kopen, of leuke aanbevelingen over Leeds, zoals resturants? Alvast bedankt!
Bonnie
Contacteer:

Re: Engeland - Leeds

Bericht door Bonnie »

Ooeeh, leuk. Ik ben er nooit geweest, maar er zitten volgens mij wel wat leuke plekjes :-D

Hansas is een vegetarisch restaurant, ziet er wel goed uit vind ik :-) (ik zie 'vegan desserts' staan...)

Er is ook een vegetarisch café genaamd Roots and Fruits. Ik kan geen website van ze vinden, maar wel twee foto's van het café hier en hier.

Ik vind ook een winkel genaamd Out of This World (foto), dus dat is naast de natuurwinkel in dat dorpje zelf misschien wel leuk...

Dit is een 'community center' waar blijkbaar ook een vegan café is. Het lijkt er wel op dat het alleen voor leden is, maar het café niet, denk ik?

Op HappyCow staan ook nog een paar namen van restaurants/winkels die misschien wat zijn, zoals Little Tokyo (alleen hun website lijkt niet te werken), een indiaas snoepwinkeltje (?) en nog wat winkels - hoop dat je er iets aan hebt!

Het ziet er in ieder geval wel naar uit dat er genoeg vegan eten is te vinden... heel veel plezier daar! :-D
Anna

Bericht door Anna »

wow, dat ziet er allemaal super uit! ik heb al helemaal zin om te gaan, ik had al gehoopt op een paar lekkere indiase restaurants :hungry:. dank je wel voor alle links bonnie :D
jet
Moderator
Leefwijze: veganist

Bericht door jet »

De britse supermarkten zijn trouwens verplicht om artikelen te voeren waar alle allergie-informatie uitgebreid op staat. Sainsbury's in bijvoorbeeld Canterbury was helemaal niet supergroot (wel groter dan wat ik hier aan supermarktjes ken), maar had wel heel veel ook eigen merk producten met goede beschrijvingen op het etiket. Echt relaxed.
Ik heb dan ook een stapel blikjes en potjes meegezeuld vanuit Engeland 2 jaar geleden toen we er waren op studiereis, omdat ik het daar goedkoper vond en handiger vond zoeken dan hier bij de Natuurwinkel of de super :mrgreen:
The trouble with having an open mind, of course, is that people will insist on coming along and trying to put things in it.
Anna

Bericht door Anna »

jij ook bedankt jet!
Anna

Bericht door Anna »

zowel leeds als ilkley waren erg leuk. out of this world was echt een superwinkel, heel veel vega broodjes en taart, allemaal vers gemaakt. in ilkley was een tesco waar ze veel bio groenten en fruit hadden en genoeg soja producten. we hebben er helaas geen burgers oid kunnen vinden, alleen tofu. maar niet geklaagd, want in het stadje was ook een vegetarisch cafeetje waar ze veel vega-opties hadden, including full english breakfast, yum! zo leuk om gewoon sojamelk bij je koffie te krijgen :D
jet
Moderator
Leefwijze: veganist

Bericht door jet »

*jaloers*

:mrgreen: :mrgreen:

ik wil ook weer naar GB! fantastisch land....
The trouble with having an open mind, of course, is that people will insist on coming along and trying to put things in it.
Bonnie
Contacteer:

Bericht door Bonnie »

Oh wow. *ook jaloers*
Mooi dat het zo leuk was!:D
Plaats reactie