Beste supermarkt voor veganistische vleesvervangers?

Welke produkten zijn al dan niet veganistisch? Zijn er alternatieven?

Moderators: Morality, Martine, Rorrim

Plaats reactie
Morality
Moderator
Leefwijze: veganist

Re: Beste supermarkt voor veganistische vleesvervangers?

Bericht door Morality »

Ik weet niet hoe goed Jumbo controleert of die producten op hun website echt veganistisch zijn.

Vandaag heb ik een omega burger op, die vond ik niet zo bijzonder (de smaak lijkt ook minder op vlees).

Martine
Moderator

Bericht door Martine »

Er zit inderdaad dierlijke D3 in dacht ik. Ik heb Jumbo er gisteren over gemaild, maar het kan zeker geen kwaad als meer mensen dat doen.
Kom eens kijken op Vegetus en Gewoon Vegan!

Brchj

Bericht door Brchj »

ik las ook dat proviand failliet is, super jammer ik vond het zo'n mooi innovatief product en erg lekker :(
Lieve Nugget! <3
Clover

Sandra
Leefwijze: flexanist

Bericht door Sandra »

Morality schreef:Deze link vind ik erg handig: https://www.jumbo.com/producten/dieetvo ... veganisten
Huh zijn Pringles Paprika dan ook vegan?

Morality
Moderator

Bericht door Morality »

Van Pringles Paprika en Pringles Naturel heb ik gezien dat er op de verpakking ook staat dat het veganistisch is.

daffypeac
Contacteer:

Bericht door daffypeac »

Janna86 schreef:Ik had de Albert Heijn gemaild over dat de linzenburgers steeds op zijn. Ik had erbij gezet dat ik het super vind dat ze veganistisch aanbod hebben, en dat dat ook steeds meer nodig zal zijn voor de groeiende groep veganisten. Maar omdat de linzenburgers populair zijn zijn ze steeds uitverkocht. Of ze de aanvoer en voorraad willen verhogen.

Ik kreeg een mail terug:

"Fijn te horen dat je zo enthousiast bent over dit assortiment wij gaan de voorraad ophogen om zodoende deze teleurstelling te voorkomen.

Vr Gr Bert van Brakel
Supermarktmanager "

Fijne service van de Appie! :-D
Doh bij mij zijn 2 appies in de buurt en ik grijp ook steeds mis, nooit gedacht aan te mailen, kan ik best eens proberen :)

Sandra

Bericht door Sandra »

Morality schreef:Van Pringles Paprika en Pringles Naturel heb ik gezien dat er op de verpakking ook staat dat het veganistisch is.
Oh wat goed, dankjewel!

Poffel

Bericht door Poffel »

Klopt het dat het vega-gehakt van de Lidl geheel plantaardig is?

Martine
Moderator

Bericht door Martine »

Poffel schreef:Klopt het dat het vega-gehakt van de Lidl geheel plantaardig is?
Ja :-D

Mogenblue
Contacteer:

Bericht door Mogenblue »

Dirk vd Broek heeft ook een goed assortiment voor vleesvervangers. Soja burgers, soja gehakt, tempeh, tofu en nog wat meer van die dingen.

Zelf gebruik ik die dingen niet meer, maar toen ik net vegetariër was heb ik de soja burgers e.d. wel veel gegeten.
Sinds kort eet ik wel tempeh. Erg gezond en zeer goedkoop. Ik heb eigenlijk maar een portie van 75 gram per dag nodig dus ik snij zo'n plak in stukken en vries het in.

Lidl heeft ook best een redelijk assortiment. Is goedkoper dan Dirk vd Broek.
-Frits
Chocola en wijn, dat is het leven van een veganist...

Martine
Moderator

Bericht door Martine »

Jammergenoeg zit er in bijna al die sojaburgers ei, waardoor ze niet vegan zijn :(

Onze Dirk heeft wel vegan gehakt, falafel en kipstukjes van Vivera. En tempeh en tofu inderdaad. Tempeh vind ik ook erg lekker, en je kunt er allerlei kanten mee op, van Indonesisch tot Italiaans.

Bij Lidl is alleen het gehakt vegan, en de falafel die ze alleen bij bepaalde themaweken hebben. Ik haal bij Lidl wel graag diepvriesfruit, sojamelk en hummus.

Mogenblue
Contacteer:

Bericht door Mogenblue »

Sojamelk en hummus maak ik zelf. Is goedkoper. Vooral de zelfgemaakte sojamelk is veel goedkoper en ook veel gezonder. Ik ga binnenkort een topic plaatsen in dit subforum over een sojamelk machine. Mijn eigen gemaakte sojamelk kost me nl. maar 35 cent per liter... :idea:
-Frits

Martine
Moderator

Bericht door Martine »

Ja, zelf sojamelk (en tofu!) maken doe ik ook wel eens, maar ik ben vaak toch ook wel blij dat ik gewoon een pak uit de winkel kan halen :-D Bovendien zijn die pakken verrijkt met calcium, wat ik erg handig vindt. Dat kun je in principe met zelgemaakte sojamelk ook doen natuurlijk, maar ik ben graag een beetje lui.

Mogenblue
Contacteer:

Bericht door Mogenblue »

Ja, dat is waar. Daarom moest ik best wel een drempel over om het zelf te gaan maken. Ik slik nu tabletten voor B12 en calcium. Calcium is daardoor trouwens veel beter te doseren. Ik heb gemerkt dat ik door de jaren heen een calcium tekort had opgebouwd. Met die sojamelk loste dat ook niet op. Pas toen ik tabletten ging slikken kon ik veel beter doseren, gewoon een tabletje meer of minder. Daardoor kon ik pas echt mijn calcium tekort aanpakken.

Dat tekort uitte zich in krakende gewrichten bij het opstaan 's morgens en ook stramme gewrichten. Als ik bijvoorbeeld in bed lag kon ik mijn ellebogen niet zo buigen als ik wilde. Daardoor werd ik dus beperkt in mijn bewegingsvrijheid.
Dat is nu allemaal opgelost. Ik kan nu net zo opgekruld in bed liggen als ik wil. Nergens last meer van.

Is wel een beetje off topic, maar ja...

:roll:
-Frits

Brent

Bericht door Brent »

Groene groenten, noten, zaden en fruit geven op een plantaardig dieet meer dan genoeg calcium.
We zijn gehersenspoeld met allerlei waanideeen over calciumtekorten, ijzertekorten, eiwittekorten of vitaminetekorten.
http://www.incrediblesmoothies.com/raw- ... food-diet/
xxx graan- en aardappelvrije suikervrije lookvrije paddestoelvrije fermentvrije peulvruchtvrije alcoholvrije plantenetert xxx

Mogenblue
Contacteer:

Bericht door Mogenblue »

Nou, ik zou het wel eens zonder calcium tabletten kunnen proberen. Sinds een jaar bak ik zelf mijn brood en ik voelde me duidelijk sterker worden toen ik daarmee was begonnen.
Eens kijken of ik weer last krijg van stramme gewrichten bijvoorbeeld.

B12 is een iets ander verhaal. Ik lees bijna overal dat je B12 alleen in dierlijk voedsel tegenkomt en dat je op een plantaardig dieet daarom altijd op B12 moet letten. Hetzij via verrijkte sojamelk innemen of zo, hetzij via tabletten. Maar onlangs heb ik op een Engelstalig forum gelezen dat je lichaam prima in staat is om zelf B12 aan te maken. Nou heb ik niet zoveel zin om daarmee te gaan experimenteren want een B12 tekort ontstaat vrij geleidelijk en broodje aap verhalen kom je wel vaker tegen op internet.

Dus wat is wijsheid Brent?
-Frits

Plaats reactie