Albert Heijn brood

Welke produkten zijn al dan niet veganistisch? Zijn er alternatieven?

Moderators: Morality, Martine, Rorrim

Plaats reactie
jackiehhh
Leefwijze: veganist

Albert Heijn brood

Bericht door jackiehhh » za jan 10, 2015 11:30

Ik stuurde Albert Heijn een mailtje over het brood dat ik altijd eet, of de E-nummers dierlijk zijn of niet. En dit kreeg ik als reactie!

Hartelijk dank voor uw bericht van 04-01-2015.
De emulgatoren en/of E-nummers in al het brood verkrijgbaar op de broodafdeling van Albert Heijn zijn vrij van dierlijke bestanddelen.
Dit geldt voor al het grootbrood, kleinbrood en thuisafbakbrood. Tevens geldt dit voor Bluebandbrood en Becelbrood.
Het geldt uitdrukkelijk NIET voor zoete brood- en banketproducten op de bakkerijafdeling zoals donuts, croissants, koffiebroodjes en dergelijke. Ook vleeshoudende bakkerijproducten zoals frikandelbroodjes, ragoutbroodjes en saucijzenbroodjes bevatten vanzelfsprekend dierlijke bestanddelen.
Ik vertrouw erop u hierbij voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
Daphne Peereboom
Albert Heijn Klantenservice

Volledig en hartstikke duidelijk, vind ik. Misschien wisten sommigen dit al maar vond het goed nieuws, haha. Maakt het voor mn vader ook wat makkelijker met boodschappen doen :roll:
I'm limitless

Martine
Moderator

Re: Albert Heijn brood

Bericht door Martine » za jan 10, 2015 14:33

Ik wist het al, maar het is inderdaad erg fijn! Steeds meer supermarkten garanderen dat ze plantaardige e-nummers gebruiken in het brood, Dirk en Deka bijvoorbeeld ook.
Kom eens kijken op Vegetus en Gewoon Vegan!

Moniek

Bericht door Moniek » zo jan 11, 2015 13:55

Oh, dat wist ik nog niet! Handig en fijn :-D

Luna

Bericht door Luna » ma jan 12, 2015 17:15

Toch super dit! Ik koop tegenwoordig vaak "liefde en passiebrood" van AH. Alleen water, graan, gist en zout. En liefde en passie. :grin:

Ing

Bericht door Ing » do jan 15, 2015 23:44

Luna schreef:Toch super dit! Ik koop tegenwoordig vaak "liefde en passiebrood" van AH. Alleen water, graan, gist en zout. En liefde en passie. :grin:
Laat die nu net volgende week in de hamster-bonus zijn

Bonnie
Contacteer:

Bericht door Bonnie » di jan 20, 2015 17:46

Ik ben bang dat er in die broden met Liefde en Passie toch meer ingrediënten zitten dan de verpakking suggereert (al heb ik die al een poos niet bekeken) - zie o.a. dit soort berichten: https://www.facebook.com/foodwatchNL/po ... 4084192900. Zo te zien zitten er alsnog wel vegan broden bij, maar waarom kan de verpakking niet gewoon weergeven wat er in zit? (Misschien omdat mensen graag brood willen dat heel eenvoudig en gezond klinkt maar toch langer houdbaar is en smaakt zoals al het andere brood, maar pff.)
Wel een fijn bericht van de AH! ^^

Assie
Contacteer:

Bericht door Assie » wo jan 21, 2015 13:35

Ja jammer dat er kleurstoffen e.d. in zitten.

Maar Boule Beurre lijkt me toch duidelijk (letterlijk: bol boter).

Ik eet nu een maand alleen speltbrood en neem wel eens Liefde en Passie spelt mee. Eerlijk gezegd vind ik het slappe hap, vult totaal niet. Laatst kocht ik voor mijn vriend een meergranen en daar stond wel een hele lijst op het etiket.

Luna

Bericht door Luna » za jan 24, 2015 11:29

Ing schreef:
Luna schreef:Toch super dit! Ik koop tegenwoordig vaak "liefde en passiebrood" van AH. Alleen water, graan, gist en zout. En liefde en passie. :grin:
Laat die nu net volgende week in de hamster-bonus zijn
Jep, gisteren twee broden ingeslagen. :mrgreen: Ik vind ze echt erg lekker.
Bonnie schreef:Ik ben bang dat er in die broden met Liefde en Passie toch meer ingrediënten zitten dan de verpakking suggereert (al heb ik die al een poos niet bekeken) - zie o.a. dit soort berichten: https://www.facebook.com/foodwatchNL/po ... 4084192900. Zo te zien zitten er alsnog wel vegan broden bij, maar waarom kan de verpakking niet gewoon weergeven wat er in zit? (Misschien omdat mensen graag brood willen dat heel eenvoudig en gezond klinkt maar toch langer houdbaar is en smaakt zoals al het andere brood, maar pff.)
Wel een fijn bericht van de AH! ^^
Er zit wel een stickertje op de broden waar op staat wat er in zit. Weet niet of dat pas sinds kort is, maar nu in ieder geval wel. Ben er zo achtergekomen dat het speltbrood wat ik gisteren kocht echt alleen maar spelt bevat en geen andere granen, terwijl het speltbrood wat ik eerst kocht naast spelt ook tarwe en haver bevat. Maar ik ben nog niet tegengekomen dat er bewaarmiddelen of zo inzitten.

Plaats reactie