chloor

Welke produkten zijn al dan niet veganistisch? Zijn er alternatieven?

Moderators: Morality, Martine, Rorrim

Plaats reactie
Billy20
Leefwijze: part-time veganist

chloor

Bericht door Billy20 »

Ik gebruik af en toe chloor in de douche om de kitlaag en op de voegen wit te houden. Weet iemand daar ook een milieuvriendelijker alternatief voor?

Lisa
Leefwijze: veganist

Re: chloor

Bericht door Lisa »

Schoonmaakazijn gebruik ik. Al weet ik eigenlijk niet of dat milieuvriendelijk is.
Je kunt ook baking soda gebruiken dacht ik, maar dan moet je het een tijd laten intrekken, of nu twijfel ik of dat wel voor voegen was en niet voor kalkaanslag. :lol:

Anyway, compleet nutteloze post van mij dus.

Mystique

Bericht door Mystique »

Ik gebruik ook schoonmaakazijn en soda, maar ik ben bang ook weer terug te moeten naar chloor, omdat ik het toch niet helemaal 'schoon' krijg met de wat minder chemische kuttroep. :?

Sandra
Leefwijze: flexanist

Bericht door Sandra »

Een stevige tandenborstel en groene zeep (uit zo'n pot) en wat geduld tijdens het schoonmaken. Daarnaast dagelijks na het douchen de tegels "droog" trekken met een raamtrekker zodat er minder kans is op het ophopen van vuiligheid (zeepresten etc).

Billy20
Leefwijze: part-time veganist

Bericht door Billy20 »

Doucheraam staat altijd open en we gebruiken een trekker maar in de hoekjes van de kitlaag komen toch schimmelpikkels. Werkt azijn echt? Van groene zeep kan ik me niet voorstellen dat het werkt. Een stevige tandenborstel kan ik wel op de voegen gebruiken maar op de kitlaag niet want dan poets ik de kitlaag stuk.

Marianne

Bericht door Marianne »

De kit regelmatig vervangen? Bijvoorbeeld hiermee: https://www.bison.nl/static/products/as ... 3470_2.pdf
Met een natte vinger goed gladstrijken, de badkamer goed ventileren en de kit na het douchen droogmaken met een handdoek.
Want zelfs met chloor krijg je niet alles weg.

Plaats reactie