Alpro cremoso

Welke produkten zijn al dan niet veganistisch? Zijn er alternatieven?

Moderators: Morality, Martine, Rorrim

Sandra
Leefwijze: flexanist

Re: Alpro cremoso

Bericht door Sandra » zo okt 26, 2014 18:34

Hahahahahaha Framboos!!!

Is niet gek hoor, volkomen logisch, wanneer tref je nu ooit zo´n lekker kant en klaar vegan toetje :grin: :grin: :grin:

jet
Moderator
Leefwijze: veganist

Bericht door jet » za nov 01, 2014 14:47

Gisteren speciaal naar de Jumbo hier in Enschede gegaan om Cremoso te halen, en gelijk te kijken naar tante Fanny, Wilmersburgerkaas en noem het maar op.
Nou, dat had ik mezelf kunnen besparen, geen cremoso, geen Wilmersburger, tante Fanny hadden ze nog nooit van gehoord, en ook geen Alpro opkloproom :(
The trouble with having an open mind, of course, is that people will insist on coming along and trying to put things in it.

Martine
Moderator

Bericht door Martine » za nov 01, 2014 16:22

Nou ja zeg, wat stom. Bij Jumbo kunnen ze vaak wel dingen voor je bestellen als je het vraagt.
Kom eens kijken op Vegetus en Gewoon Vegan!

Truus

Bericht door Truus » za nov 01, 2014 19:08

jet schreef:geen Alpro opkloproom
M.i. mis je niets aan die Alpro opkloproom. Hij is niet lekker en het is me al tweemaal overkomen (van de vier keren dat ik 'em gebruikt heb) dat hij niet stijf wilde worden. Bovendien zit 'ie vol met chemische troep. Geef mij maar Soyatoo.

jet
Moderator

Bericht door jet » za nov 01, 2014 19:56

Helemaal eens Truus, maar Soyatoo hebben ze hier alleen bij de natuurwinkel en ook daar moet ik speciaal naartoe, en bij de natuurwinkel hebben ze dan weer andere dingen niet.
Normaal kom ik ook nooit bij deze Jumbo, want pak ik meestal degene die naast mn werk zit, maar dat is in een klein dorpje, dus ging ik er vanuit dat de Jumbo 'in de grote stad' vast meer zou hebben...... Kennelijk niet dus (de opklop Alpro en de Cremoso hadden ze in het dorpje wel, de andere dingen nog niet gecheckt).
Afijn, weer wat geleerd. :mrgreen:
The trouble with having an open mind, of course, is that people will insist on coming along and trying to put things in it.

Truus

Bericht door Truus » za nov 01, 2014 20:05

jet schreef:Helemaal eens Truus, maar Soyatoo hebben ze hier alleen bij de natuurwinkel
Ik hoop dat je de Alpro opklop vindt, want je kunt pas beoordelen wanneer je het zelf hebt geprobeerd. Wie weet vindt jij 'em juist lekker.

De cremoso heb ik nog niet gevonden.

Lisa

Bericht door Lisa » zo nov 02, 2014 9:32

Ik had hetzelfde afgelopen woensdag. Speciaal met de auto naar een jumbo gereden, de dichtstbijzijnde. Maar ze hadden alleen die alpro cremoso met appel. Wilmersburger hadden ze nog nooit van gehoord, kon het wel bestellen, dan zou het over een week komen, maar ik kom verder nooit in die plaats dus maar niet gedaan, ga volgende week toch weer op veggiedeli vestellen.

Framboos

Bericht door Framboos » zo nov 02, 2014 12:06

Ze hebben bijna bij alle jumbo's alleen maar die appel. Zouden alle inkopers denken: appeltaart is veel lekkerder dan citroentaart..?

jet
Moderator

Bericht door jet » zo nov 02, 2014 12:37

Truus: ik had de Alpro opklop gevonden (Jumbo in een klein dorpje had het wel). Vind hem niet zo lekker, maar iemand had in het recepten/kookhoekje gemeld dat ze er meestal een schep suiker doorheen deed, en ik wilde er ook nog wat koffie doorheen doen. Kijken of dat de smaak wat verbloemt :mrgreen: maar nog niet daarna getest.

Verder belde mijn moeder net 'goh wist jij dat de Jumbo tegenwoordig van die vegakaas heeft? '. Kennelijk was er in Doetinchem bij de Jumbo een aanprijzer geweest die Wilmersburger had geshowd, en ze had het voor me onthouden.
Hier hebben ze het ook niet, maar bij haar in Doetinchem dus wel!
Cremoso had ze daar nog niet gezien, dus dat heb ik haar maar even verklapt, dat ze die ook maar even moest opzoeken. Ze is niet vegan (helemaal niet zelfs), maar ze houdt wel van dat soort dingen. Bovendien is het ook eigenbelang, want als ik dan eens op bezoek kom heeft ze misschien wel beide in huis! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Truus

Bericht door Truus » zo nov 02, 2014 12:52

jet schreef:Truus: ik had de Alpro opklop gevonden ... Vind hem niet zo lekker, maar iemand had in het recepten/kookhoekje gemeld dat ze er meestal een schep suiker doorheen deed
Grappig, want ik vind zowel de Alpro als de Soyatoo te zoet. De Alpro vind ik vooral ook te vettig. Wellicht is dat hoe echte slagroom smaakt, dat weet ik dus niet.

De yoghurt van Alpro vind ik ook te zoet, dus ik stel me voor dat mijn mening over de Cremoso hetzelfde zal zijn. Vandaar dat ik mijn filiaalmanagers er nog niet mee heb lastig gevallen.

Framboos

Bericht door Framboos » zo nov 02, 2014 13:47

Truus schreef:
jet schreef:Truus: ik had de Alpro opklop gevonden ... Vind hem niet zo lekker, maar iemand had in het recepten/kookhoekje gemeld dat ze er meestal een schep suiker doorheen deed
Grappig, want ik vind zowel de Alpro als de Soyatoo te zoet. De Alpro vind ik vooral ook te vettig. Wellicht is dat hoe echte slagroom smaakt, dat weet ik dus niet.

De yoghurt van Alpro vind ik ook te zoet, dus ik stel me voor dat mijn mening over de Cremoso hetzelfde zal zijn. Vandaar dat ik mijn filiaalmanagers er nog niet mee heb lastig gevallen.
O ik vind de soyatoo juist heel erg vettig (wel lekker, daar niet van).

Truus

Bericht door Truus » zo nov 02, 2014 14:27

Framboos schreef:O ik vind de soyatoo juist heel erg vettig
Iets dat op slagroom moet lijken is natuurlijk vettig.

Op de verpakking van de Soyatoo staat dat het vetgehalte is 11.1% terwijl op de verpakking van de Alpro staat 25,5%. Verder zie ik op de ingrediëntenlijsten geen grote verschillen die een verschil van smaak zouden kunnen verklaren.

Geen van beiden passen in een 'gezond' dieet.

Framboos

Bericht door Framboos » zo nov 02, 2014 18:20

Ik zei niet: die is veel vetter, ik zei die vind ik... Over smaak valt niet te twisten. :grin:

Truus

Bericht door Truus » zo nov 02, 2014 18:29

Framboos schreef:Over smaak valt niet te twisten.
Mee eens, en zelf ervaar ik ook wel eens dat mijn smaak-ervaring niet overeen komt met wat lijken op feiten.

Stipp
Leefwijze: flexanist

Bericht door Stipp » zo nov 02, 2014 19:33

Ik heb de appel daarstraks gekocht als toetje voor vanavond, straks even proeven.
Groetjes Suzanne

Luna

Bericht door Luna » do nov 06, 2014 19:10

Het zal vast aan mij liggen maar ik vind de cremoso appeltaart niet zo geslaagd. Ik proef geen appel, wel kaneel en iets vreemd zoet wat ik niet thuis kan brengen. In ieder geval geen appeltaart. Toch de citroentaart ergens opsnorren en proberen.

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Vegantastic » za nov 08, 2014 14:32

Luna schreef:Het zal vast aan mij liggen maar ik vind de cremoso appeltaart niet zo geslaagd. Ik proef geen appel, wel kaneel en iets vreemd zoet wat ik niet thuis kan brengen. In ieder geval geen appeltaart. Toch de citroentaart ergens opsnorren en proberen.
Het is apfelstrudel, geen appeltaart. Dus mss verwacht je wat anders qua smaak?

Luna

Bericht door Luna » zo nov 09, 2014 10:06

Vegantastic schreef:Het is apfelstrudel, geen appeltaart. Dus mss verwacht je wat anders qua smaak?
Ik ken het verschil niet zo tussen apfelstrudel en appeltaart. :P Mijn grootste teleurstelling was dat ik geen appel proefde, en die lijkt me in allebei te moeten zitten.

Ik heb 't nagevraagd bij mijn jumbo, en daar zeiden ze dat de citroentaart variant meer een product was voor de zomer. Waarschijnlijk hadden ze 'm daarom niet. Klinkt logisch... Hij zou 't navragen dus ik hoor snel meer als het goed is.

Framboos

Bericht door Framboos » zo nov 09, 2014 11:05

Hm, appeltaart/strudel-smaakjes smaken eigenlijk nooit echt naar appel, toch?
Ik vind de cremoso apfelstrudel ook niet geweldig trouwens. Wel aardig, maar niet meer dan dat. Jammer dus voor mij dat ik overal die zie ipv de citroentaart.

Ken je de groene appel van... Sojade is het toch? Of was het nou Provamel?

Luna

Bericht door Luna » zo nov 23, 2014 12:01

Sorry voor de late reactie! Provamel en sojade ken ik allebei niet. Een van de twee heb ik volgens mij hier bij de biowinkel wel eens gezien. Zal eens rondkijken, dank voor de tip!
Martine schreef:Nou ja zeg, wat stom. Bij Jumbo kunnen ze vaak wel dingen voor je bestellen als je het vraagt.
Ik heb bij mijn Jumbo gevraagd of ze Wilmersburger en Punselies konden bestellen. Ze zouden mailen. Nou twee weken geleden en ik heb nog niets gehoord. :(

Plaats reactie