Chocolade

Welke produkten zijn al dan niet veganistisch? Zijn er alternatieven?

Moderators: Morality, Martine, Rorrim

Plaats reactie
Martine
Moderator

Re: Chocolade

Bericht door Martine »

Jaaa, die Vego repen zijn goddelijk lekker. Wij kopen ze in Amsterdam bij Vegabond. Ook fijn dat ze nu fair trade zijn.
Kom eens kijken op Vegetus en Gewoon Vegan!
Dani
Leefwijze: veganist
Contacteer:

Bericht door Dani »

Martine schreef:Jaaa, die Vego repen zijn goddelijk lekker. Wij kopen ze in Amsterdam bij Vegabond. Ook fijn dat ze nu fair trade zijn.
Oh goed om te weten. Misschien dat ik daar morgen ook nog even langs ga. Maar misschien zijn ze ook wel te vinden op het festival zelf.
Plantaardigheidjes , een vegan receptenblog, nu ook op facebook.
Assie
Contacteer:

Bericht door Assie »

Hmm, choco met hele hazelnoten is echt mijn favoriet.
Raynak

Bericht door Raynak »

Assie schreef:Hmm, choco met hele hazelnoten is echt mijn favoriet.
Die heb je niet in NL toch, of wel? Ik heb het iig nog nooit ergens gezien :(
Assie
Contacteer:

Bericht door Assie »

Geen idee, ik woon in Frankrijk :wink:

Edit: een paar jaar geleden bij Aldi NL wel.
Raynak

Bericht door Raynak »

Assie schreef:Geen idee, ik woon in Frankrijk :wink:

Edit: een paar jaar geleden bij Aldi NL wel.
Haha, nee precies, dat bedoelde ik inderdaad, dat ik al dacht dat je die vast ergens in Frankrijk haalde :)

Maar dan ga ik nog eens bij Aldi kijken, wie weet...
sillygirl

Bericht door sillygirl »

ik vind het juist zo vaak tegenvallen omdat er dan ranzige noten in zitten. Maar goed, je kunt het op zich ook wel zelf maken door chocola te smelten, noten erin te leggen en het weer hard te laten worden. :)
Raynak

Bericht door Raynak »

Heb ik ook al meerdere keren gedaan, zelf 'gevulde' chocola maken, beviel goed idd :)
Maar ik ben ook wel eens aartslui en dan is gewoon alleen maar een verpakking openscheuren ook wel eens lekker :mrgreen:
Ananas

Bericht door Ananas »

Vego chocola is echt :heart: :heart:
Framboos

Bericht door Framboos »

Assie schreef:Ja, in NL is het makkelijk te vinden. Hier in Frankrijk nog niet, het boterland :wink:
Nee, dat snap ik, ik bedoelde ook juist: in Frankrijk.*

De Carrefour heeft pure chocolades van het eigen merk die vegan zijn (iig die met zeezout en mint). Lindt noir extra fondant is ook vegan. De noir chocolate chips van Vahiné (dat merk waar bijna alle bakspullen van zijn) zijn ook vegan. (Die kunnen we in Nederland niet in de supermarkt krijgen..!)

Maar die zijn volgens mij allemaal niet ook fairtrade oid. Dus dan moet je maar op zoek naar een van de lekkerste chocolades die ik ooit at: Jardin Bio' Noir fleur de sel.

* Overigens leef ik met je mee. Waaarom al die boter overal in? En dan die selectie aan vegan spullen. Bjorg heeft gewoon geen vegan koekjes en al die burgers niet in het koelvak zijn gewoon echt niet lekker. Die van Sojasun vond ik wel lekker, maar die kan ik de afgelopen twee jaar niet meer vinden.
Assie
Contacteer:

Bericht door Assie »

Sommige burgers van Bjorg gaan wel, ze hebben wat nieuwe. Ik heb die op voorraad voor als mijn schoonouders er zijn en mijn schoonmoeder roept: over 5 minuten eten, en neem even wat voor jezelf mee.
Ik doe er meestal snel wat tomaten en kruiden bij.
Hun tofu vind ik wel lekker. Ik heb laatst bij Lidl koekjes gekocht die vegan waren! Helaas tijdelijk maar het waren dikke Amerikaanse koeken met havermout en cranberry. Best lekker voor iets gekochts :mrgreen:

Ik zal even kijken waar Carrefour is, ik kom meestal bij Leclerc, de dichtsbijzijnde beschaafde winkel met lichtgewicht karretjes ipv verroeste zware oude exemplaren :roll:

Bakspullen? Dat merk Vahiné ken ik nog niet, maar ik bak dan ook met bloem, suiker etc en weet niet zo goed wat je dan met bakspullen bedoeld.
Framboos

Bericht door Framboos »

Sommige gaan inderdaad wel, maar dat ik het echt een treat vind zoals de kipstukjes van de vegaslager..? (Nou noem ik gelijk even het allerlekkerste haha.)
De tofu was inderdaad wel prima. Grappig, zo'n andere structuur dan de tofu in Nederland.
Misschien hebben ze die Lindt bij de Leclerc ook wel?
Daar bij de bloem en suiker - waar de extracten enzo staan. Daar hangen ook allemaal spullen van Vahiné met bakpoeder, amandelschaafsel, dat soort dingen. Daar hangen ook chocolate chips bij.
http://www.vahine.fr/nos-produits.html
Assie
Contacteer:

Bericht door Assie »

Ik zal eens kijken naar Vahine, thanks. Bij Leclerc hebben ze een heel schap met Lindt maar ik heb daar geen vegan kunnen vinden. Of er zat vulling in die ik obv toevoegingen die ik niet wil eten afkeurde, dat kan ook.

Ehm, kipstukjes en vegaslager. Dan heb je aan mij een verkeerde. Ik heb nooit vlees gegeten en er een afkeer tegen. Ik heb ook geen enkele behoefte iets te proeven wat erop lijkt. Dus ken die niet en denk ook niet dat ik ze gauw zou kopen.
Plaats reactie