Avondeten meenemen, tips

Welke produkten zijn al dan niet veganistisch? Zijn er alternatieven?

Moderators: Morality, Martine, Rorrim

Plaats reactie
Renee1137
Leefwijze: veganist

Avondeten meenemen, tips

Bericht door Renee1137 » wo apr 02, 2014 15:39

Hallo allemaal,

Ik ben doorgaans perfect in staat om een avondmaal te koken waar zelfs de gemiddelde omnivoor onder de indruk van is. Maar nu ga ik naar een familiefeest en heb ik in overleg besloten zelf eten mee te nemen (mijn tante is niet erg bekend met veganisme en ik heb geen zin om me er zorgen over te maken). Maar nu vraag ik mij af; wat neem ik mee? Want ik wil geen maaltijdsalade meenemen deze keer! Harstikke lekker hoor, maar ik wil niet de indruk geven dat veganisten alleen maar salades eten :P

Ik ben dus op zoek naar iets wat a) vooraf te maken is, b) makkelijk mee te nemen is (op de fiets), en c) aldaar gemakkelijk en snel opgewarmd dan wel afgebakken kan worden.

Hebben jullie toevallig nog ideeën/ervaring? Iets met couscous misschien en een bakje zooi om op te bakken en daar doorheen te gooien? Toch deels salade?
Be the change you wish to see in the world.

If to be feelingly alive to the sufferings of my fellow-creatures is to be a fanatic, I am one of the most incurable fanatics ever permitted to be at large. - William Wilberforce

Martine
Moderator

Re: Avondeten meenemen, tips

Bericht door Martine » wo apr 02, 2014 16:10

Als je een kleine ovenschaal hebt en daar de oven mag gebruiken zou je een lasagne of shepherds pie mee kunnen nemen. Dat ziet er heel fancy uit en omdat het is een schaal zit is het relatief makkelijk mee te nemen (als je een tas hebt waar de schaal plat in kan staan tenminste).

Edit: als je een ovenschotel geen goed idee vindt zou ik voor een goed gevulde stoofschotel gaan.
Kom eens kijken op Vegetus en Gewoon Vegan!

Ananas

Bericht door Ananas » wo apr 02, 2014 18:00

Ik geloof dat vrijwel alles wat ik eet wel aan deze normen voldoet :p curry (zowel Indiaas als Thais), pasta (bv met romige citroen-basilicumsaus op basis van cashewnoten), Mexicaanse stoofpot of gebakken paprika/ui/champignons/vivera of proviand stukjes en dan wraps & knoflooksaus?

Of iets als een quinoasalade met pistachenoten, zongedroogde tomaat, munt, peterselie en geroosterde groenten erbij? evt kikkererwten oid.

sillygirl

Bericht door sillygirl » wo apr 02, 2014 18:24

bijna alles wat wij eten maken we ook voor 2 dagen. in het topic over 7 gerechten had ik net een lijstje gepost (niet dat het heel bijzonder is ofzo,maar wel veelzijdig qua 'keuken', mexicaans, italiaans etc.) Als je een magnetron hebt of een pan of anders de oven om het in op te warmen is het allemaal vrij makkelijk :)

Stipp
Leefwijze: flexanist

Bericht door Stipp » wo apr 02, 2014 19:44

Wat heb je op de locatie tot je beschikking? Een oven, magnetron of een gasfornuis? Zou natuurlijk mooi zijn als je iets kan maken waarvan anderen kunnen proeven zodat ze zien hoe heerlijk je vegan kan eten.
Groetjes Suzanne

Bonnie
Contacteer:

Bericht door Bonnie » wo apr 02, 2014 19:57

Misschien iets daar aansluit bij wat de rest van de familie eet? Je kan inderdaad bijna alles wel opwarmen, maakt het moeilijk om te kiezen!

Plaats reactie