E-sigaretten

Welke produkten zijn al dan niet veganistisch? Zijn er alternatieven?

Moderators: Morality, Martine, Rorrim

Plaats reactie
Appelmoes
Leefwijze: veganist
Contacteer:

E-sigaretten

Bericht door Appelmoes » ma mar 10, 2014 17:11

Sinds een paar dagen ben ik van brandpeuken roken overgestapt op e-sigaretten, waar ik erg blij mee ben! Ik weet alleen niet zeker of ze nou veganistisch zijn. Bij de vloeistoffen staat 'plantaardige glycerine' op de ingrediëntenlijst, maar verder weet ik niet hoe wat er in de aroma's zit. Weet iemand hier meer over?

Aan opmerkingen als 'je kunt beter helemaal stoppen met roken' heb ik niet zoveel. ;)
Science cannot say that an animal is an individual being with a unique personality. I can, and I do.

Protest ist, wenn ich sage, das und das paßt mir nicht, Widerstand ist, wenn ich dafür sorge, daß das, was mir nicht paßt, nicht länger geschieht.

sillygirl

Re: E-sigaretten

Bericht door sillygirl » ma mar 10, 2014 17:16

Wat een geweldige stap! (y) Ik hoop dat je je goed erbij voelt!
Ik kan je niet helpen met je vraag, want ik heb geen idee van die ingrediënten maar het is sowieso 100x beter dan sigaretten, voor jou, voor je omgeving en ook qua ethiek lijkt mij...de tabaksindustrie geeft niets om mensen of dieren of milieu, het is een criminele bende gewoon. Zelfs als er hier een dierlijk aroma in zit zou dat mij geen reden lijken om weer te gaan roken (natuurlijk kan je wel andere alternatieven bekijken).

Overstand

Bericht door Overstand » di mar 11, 2014 6:04

en ik denken dat we een jonko zullen delen

stap je over op e sigaretten

Rorrim
Moderator

Bericht door Rorrim » di mar 11, 2014 11:45

Naast de ingredienten zijn dierproeven ook iets om op te letten. Veel rookwaarproducenten testen op dieren en dat zal bij die elektronische sigaretten niet anders zijn.
:govegan:

Eef

Bericht door Eef » di mar 11, 2014 12:26

sillygirl schreef:het is sowieso 100x beter dan sigaretten, voor jou, voor je omgeving en ook qua ethiek lijkt mij...de tabaksindustrie geeft niets om mensen of dieren of milieu, het is een criminele bende gewoon.
En wie zit er achter die e-sigaretten dan, wel mens- en dierlievende mensen? :wink:

En zoals Rorrim al zegt, er worden vreselijke dierproeven gedaan voor sigaretten, of dat bij elektronische sigaretten ook het geval is weet ik niet. Er staan foto's online van beagles die met een gasmasker op de hele dag worden vergast met sigarettenrook :cry: :cry:
Alsof we nog niet weten dat roken ongezond is :roll:

Dit is geen aanval op jouw hoor, Appelmoes, ik snap dat stoppen met roken niet zomaar iets is, maar het is wel goed om je ervan bewust te zijn wat voor vreselijke dierproeven er worden gedaan voor sigaretten.

En om antwoord te geven op je vraag: je zou contact op kunnen nemen met de fabrikant en vragen wat de ingredienten precies zijn (en of het op dieren is getest).

sillygirl

Bericht door sillygirl » di mar 11, 2014 13:11

Eef schreef:
sillygirl schreef:het is sowieso 100x beter dan sigaretten, voor jou, voor je omgeving en ook qua ethiek lijkt mij...de tabaksindustrie geeft niets om mensen of dieren of milieu, het is een criminele bende gewoon.
En wie zit er achter die e-sigaretten dan, wel mens- en dierlievende mensen? :wink:
Niet de tabaksindustrie hoop ik. Maar ook als dat wel zo is, denk ik toch dat de e-sigaret beter is. Vegan producten bij H&M kopen is immers ook nog steeds beter dan leer bij H&M kopen, ook al steun je dan hetzelfde bedrijf.
Gezien de geschiedenis ervan denk ik dat je bij de tabaksproductie niet op enige vorm van fair trade of milieuvriendelijke landbouw hoeft te rekenen. Ook zitten er per definitie nog veel meer toevoegingen en smaakstoffen etc. in tabak, wat al lang bekend is maar toch nog toegestaan. Ik zou dan liever een als medicijn ontwikkelde vervanging gebruiken. Na wat lezen heb ik begrepen dat de e-sigaret misschien maar twijfelachtig in die categorie valt omdat het ook als genotsmiddel wordt verkocht en geadverteerd, dus tja. Dan is het dubieuzer dan ik dacht. Andere middelen zijn sowieso handiger om de concrete gewoonte & het af/aan aspect van de verslaving te doorbreken.

Maar ik ga niemand veroordelen die vastzit aan een verslaving, ik heb het ook meegemaakt en het heeft zoveel pogingen, falen, opnieuw proberen, etc. gekost. Ben erg blij dat ik niet meer rook en mis het ook bijna nooit (eens per jaar misschien als ik iets op tv zie ofzo dat het wel erg verheerlijkt), ik gun dat iedereen, maar zal niet oordelen als het (nog) niet lukt. De gedachte dat niet-roken niet alleen maar iets negatiefs is (iets niet doen, iets niet mogen) maar ook iets positiefs ('ik kies ervoor geen geld te geven aan deze industrie, 'ik geef dat geld uit aan dingen die ik ondersteun', 'ik geniet van frisse lucht') heeft mij wel heel erg geholpen bij het stoppen. :) Als vegan heb je zeker extra redenen voor op dat lijstje maar toch, verslaving is een strijd. En elke keer dat iemand dit erkent en probeert er vanaf te komen (ipv in ontkenning te gaan 'ik vind het gewoon lekker' of helemaal passief te blijven 'ik kan nu eenmaal nooit stoppen' oid), juich ik dat toe en vind ik het een hele goede stap! (y)

sillygirl

Bericht door sillygirl » di mar 11, 2014 13:31

Misschien kun je wel verschillende merken proberen. Als ik even google kom ik wel tegen dat sommige organic zijn enz., wie weet is er eentje dierproefvrij...

Appelmoes
Contacteer:

Bericht door Appelmoes » di mar 11, 2014 13:45

Dierproeven voor sigaretten ben ik me inderdaad van bewust :( was ook een grote motivatie om ermee te stoppen. Voor zover ik gelezen heb, zijn e-sigaretten niet op dieren getest. De EU wil ze als medicijn klasseren - beetje een vuil spelletje, komt doordat de tabaksindustrie veel geld opbrengt. Als dat doorgaat, worden ze dus wel getest. Dat voorstel is tot nu toe overal van tafel geveegd, dus ik hoop dat het er niet doorheen komt.

De fabrikant mailen is een goede, wat stom dat ik daar niet aan gedacht heb! Ik ga het meteen doen.

Overstand, we kunnen de e-sigaret ook vullen met vloeibare thc... :P
Science cannot say that an animal is an individual being with a unique personality. I can, and I do.

Protest ist, wenn ich sage, das und das paßt mir nicht, Widerstand ist, wenn ich dafür sorge, daß das, was mir nicht paßt, nicht länger geschieht.

Eef

Bericht door Eef » wo mar 12, 2014 12:25

Appelmoes schreef: De fabrikant mailen is een goede, wat stom dat ik daar niet aan gedacht heb! Ik ga het meteen doen.
:grin:

En ik veroordeel niemand hoor, ik snap dat het een strijd is.

Overstand

Bericht door Overstand » wo mar 12, 2014 12:44

Appelmoes schreef:Overstand, we kunnen de e-sigaret ook vullen met vloeibare thc... :P
hahha :D yeah les do that

en dan zodra we buiten de mensen zijn die snuffelen, draai ik wel een blunt zoals vroeger met puur (liefst sterke bio) wiet en dan niet van die nieuwe smaakblunt papieren :S maar oldskool shit eromheen.

oh man ik moet niet weer slippen, gister zat ik na werk in de trein helemaal fuckedup 2pac - me and my girlfriend te luisteren waarin hij zingt over zijn glock! haha

Overstand

Bericht door Overstand » wo mar 12, 2014 22:33

sorry voor me reactie van hierboven. Dit geeft een verkeerd beeld van me.

Ik ben sinds lange tijd nuchter geweest, straight edge, maar sinds maand of 2, zeker de afgelopen 4 weken heb ik op 4/5 gelegenheden j's gerookt.

Hoe zeer ik graag met jou een j zou willen delen, het is beter als we gewoon een stukje gaan wandelen.

Ik weet niet precies wat de reden is dat je op e-sigaretten bent overgestapt. Dat het je bevalt, is goed om te horen. Good luck with that!

gr.

Appelmoes
Contacteer:

Bericht door Appelmoes » vr mar 14, 2014 14:26

De reden: stukken beter voor de gezondheid en ik hoef me geen zorgen meer te maken of de omgeving er last van hebben (daar zat ik vaak wel mee als roker). Dat het ook goedkoper is, is vooral mooi meegenomen :)

In de aroma's zitten dus gewoon e-nummers. Sommige daarvan zouden dus dierlijk kunnen zijn. Ik wacht nog op antwoord van de fabrikant.

Appelmoes
Contacteer:

Bericht door Appelmoes » vr mar 14, 2014 19:03

Goed nieuws :D
What are Flavor Drops?
Capella Flavor Drops are a highly concentrated flavoring without any sweeteners(except for our Water Flavors which contain Natural Stevia), fats, calories, or sodium. Due to the concentration level of our drops, we avoid adding any preservatives or stabilizers. Unlike syrups which need to add these due to the level of water in their products, the more water you add to your product, the more you need to preserve it from mold growth. Flavor Drops avoids this step by giving you the true flavoring, and avoiding the dilution step altogether, hence Flavor Drops does not contain Potassium Sorbate or any preservative.

All Flavor Drops are CORN and PEANUT derivative free!
Capella Flavors is the first company to release a flavoring product where we leave the sweetening to you. When we say no sweeteners we mean no sweeteners both natural or artificial. The only products of ours which do contain sweeteners are our Water Flavors.
NO Sugar - NO Sweet-N-Low - NO Splenda - NO Saccharine - NO Aspartame - NO Caffeine - NO Sodium
By leaving the sweetening to you, simply prepare your beverage as you like, if you enjoy sugar or any sweetener, go ahead and add it. Then add your Flavor Drops.

Flavor Drops are also " Gluten-Free " for our diet conscious customers.
Flavor Drops are "Vegan Friendly", they contain NO Animal products of any kind.

What is 'just the flavoring' ?
By using a product such as Flavor Drops, you can now add flavor without sweetener.
The benefit is you can flavor any "Pre-sweetened" or "Un-sweetened" beverage without adding additional sweetness. Adding flavor has never been so easy and comes without fats or calories.

At Capella Flavor Drops Inc. our flavor drops are also HCG Diet friendly. Many HCG Dieters and HCG Diet websites sell our products. We are able to broaden the variety of food and beverages choices for those who are restricted by certain diets for medical or other reasons. Our gluten and sugar free flavorings are perfect for Vegans who are on a limited animal friendly diet, and diabetics who must keep an active eye on their sugar intake. Our flavor drops make great drinks for diabetics too!
Dit geldt dus voor de aroma's van Capella. Andere merken kunnen weer anders zijn :)

Luna

Bericht door Luna » zo mar 16, 2014 11:53

Fijn om te horen Appelmoes! Ik heb geen verstand van(e)-sigaretten, maar ik vind het supertof dat je wil stoppen met roken. Ik duim voor je. :)

Eef

Bericht door Eef » ma mar 17, 2014 18:07

Dat is goed nieuws Appelmoes :D

Plaats reactie