IJs van professor Grunschnabel

Welke produkten zijn al dan niet veganistisch? Zijn er alternatieven?

Moderators: Morality, Martine, Rorrim

Plaats reactie
Framboos

IJs van professor Grunschnabel

Bericht door Framboos »

De Canelle Glorieuses is echt fantastisch! De Indian winter ook, maar de Canelle... mmmmm.

Ananas
Leefwijze: veganist

Re: IJs van professor Grunschnabel

Bericht door Ananas »

Probeer eens de appel-amandelsmaak! Reinette d'or something heet ie. zooo lekker!!

Ik had vorig jaar als goed voornemen om alle smaken Grunschnabel te proeven. Ik was ook heel erg fan van Indian Winter. In de zomer vond ik basil-lime lekker verfrissend.

Framboos

Bericht door Framboos »

Die basil lime heb ik ook mee in mijn handen gestaan, maar om de een of andere reden heb ik het idee meer waar voor mijn geld te krijgen als ik creamy ijs koop in plaats van fruity.* :roll:

O, die appel-amandel, vertel! Wat voor soort amandelsmaak is dat? Echte amandelen, amandelextract? Is het heel overpowering? Daarom liet ik m staan eigenlijk, ben bang dat je alleen maar amandel proeft.

* Ok, het is ook zo: het fijne aan die ijs vind ik, is dat ik aan een klein beetje genoeg heb en dan de pot weg kan zetten; ik eet niet maar door terwijl ik het superlekker vind.

Ananas

Bericht door Ananas »

Ah, ik vind altijd dat ik extra waar voor mijn geld krijg als ergens limoen doorheen zit :)

Die appel-amandelsmaak zitten stukjes amandel in. Het deed me een beetje aan appeltaart denken. Bij stoofpeertjes gegeten, lekker!

Het voordeel van mij bij ijs is dat ik eigenlijk niet van die kou hou en daarom al snel genoeg heb gehad :lol: ik ben ook eigenlijk ijs pas echt gaan waarderen sinds ik Grunschnabel ken.

Martine
Moderator

Bericht door Martine »

Mijn favoriete smaak is Siam Horapa Coco. Zoete Thaise kokos curry smaak. Zooo lekker!

Helaas is Zaandam nog steeds een klein zwart gat in het Grunschnabel universum. De lokale natuurwinkels verkopen het niet, er zijn geen supermarkten die het hebben en ook de lokale horeca heeft het nog niet ontdekt. Nog maar weer eens een promotierondje inzetten deze lente!
Kom eens kijken op Vegetus en Gewoon Vegan!

Ananas

Bericht door Ananas »

Het grunschnabel universum :mrgreen:

Zit er een Plus in Zaandam? Hier in Utrecht heeft 1 Plus filiaal namelijk een Grunschnabel-vriezer staan, blijkbaar kan dat. (het betreft trouwens de Plus aan de Plantage/ASW)

Martine
Moderator

Bericht door Martine »

Nee, geen Plus, Jumbo, Coop of C1000. Het is hier een AH/Deka bolwerk :mrgreen:

Ik denk dat ik bij GooodyFooods of Ekoplaza de meeste kans maak. Er is ook nog een ijswinkel met allergie-vriendelijke mission statement.

Framboos

Bericht door Framboos »

Ananas schreef:Ah, ik vind altijd dat ik extra waar voor mijn geld krijg als ergens limoen doorheen zit :)
Haha, ik las net de lijst met smaakjes nog eens door en dacht: misschien moet ik al die met limoen toch maar gaan proeven. :grin:

Framboos

Bericht door Framboos »

Martine schreef:Mijn favoriete smaak is Siam Horapa Coco. Zoete Thaise kokos curry smaak. Zooo lekker!
Ik vind de Indian Winter lekkerder.
Martine schreef:Nog maar weer eens een promotierondje inzetten deze lente!
In Groningen verkopen ze het onder andere bij een videotheek; dus daar zou je het ook eens kunnen proberen.

Luna

Bericht door Luna »

Videotheken, bestaan die nog joh? Ik dacht serieus dat dat begrip stilaan uitgestorven was in dit tijdperk van (bijna) gratis downloads en goedkope dvds.

Ik heb even rondgekeken op de site van grunschnabel ijs, en Cuijk is helaas ook zo'n zwart gat in hun universum. :P Ga toch eens polsen bij de plaatselijke biowinkel of die 't niet zien zitten verkooppunt te worden. Een groot deel van hun klanten komt er om lactosevrije of glutenvrije producten te halen, dus waarom dan geen plantaardig, gluten- en lactosevrij ijs. Ik wil 't heel graag proberen! Jullie klinken dolenthousiast. :mrgreen:

Truus

Bericht door Truus »

Luna schreef:Jullie klinken dolenthousiast.
Ik vind het ook wel lekker maar mijn verwende smaakpapillen hebben liever iets meer romig en met minder ijskristallen. Gelukkig, want anders kon ik er niet afblijven.

Luna

Bericht door Luna »

De plaatselijke natuurvoedingswinkel was erg enthousiast en ging eens e.e.a. nakijken. Ze zouden ook informeren bij hun leveranciers. Ik ben benieuwd. :)

Veggie93

Bericht door Veggie93 »

Wow de lijst met smaken klinkt echt heel apart :D Ik ga eens bij in de buurt kijken of ze het hebben...
Treat others how you would like to be treated.

indra

Bericht door indra »

ik ontdekte dat de Vegetarische Snackbar het verkoopt, en die zit praktisch om de hoek :-)

Framboos

Bericht door Framboos »

Truus schreef:Ik vind het ook wel lekker maar mijn verwende smaakpapillen hebben liever iets meer romig en met minder ijskristallen. Gelukkig, want anders kon ik er niet afblijven.
Ligt dat niet eerder aan de ijsverkoper?

Truus

Bericht door Truus »

Framboos schreef:Ligt dat niet eerder aan de ijsverkoper?
Bedoel je dat de winkel het misschien te lang buiten de diepvries heeft laten staan? Ik heb geen verschil gemerkt tussen de ene verkoper en de andere.

Ik zeg niet dat het niet lekker is, maar de prijs/genot ratio is wat mij betrefft te veel gekant naar prijs.

Framboos

Bericht door Framboos »

Dat bedoelde ik ja.

Martine
Moderator

Bericht door Martine »

Van het fruitijs vind ik de kristallen inderdaad wat aan de grote kant soms, maar in het roomijs heb ik nog nooit kristallen gehad.

Truus

Bericht door Truus »

Martine schreef:Van het fruitijs vind ik de kristallen inderdaad wat aan de grote kant soms, maar in het roomijs heb ik nog nooit kristallen gehad.
Roomijs? Van prof G?

Martine
Moderator

Bericht door Martine »

Truus schreef:
Martine schreef:Van het fruitijs vind ik de kristallen inderdaad wat aan de grote kant soms, maar in het roomijs heb ik nog nooit kristallen gehad.
Roomijs? Van prof G?
Met kokosmelk. Heerlijk!

Plaats reactie