Ijshoorntjes

Welke produkten zijn al dan niet veganistisch? Zijn er alternatieven?

Moderators: Morality, Martine, Rorrim

Plaats reactie
Appelmoes
Leefwijze: veganist
Contacteer:

Ijshoorntjes

Bericht door Appelmoes »

Shit, ik bedacht me net iets. Gisteren op de veggie fair heb ik een heerlijk Gunschnabelijsje op, met een hoorntje erbij. Weet iemand of die hoorntjes eigenlijk geschikt zijn voor veganisten? Heel stom, ik stond er gewoon even niet bij stil... :oops:
Science cannot say that an animal is an individual being with a unique personality. I can, and I do.

Protest ist, wenn ich sage, das und das paßt mir nicht, Widerstand ist, wenn ich dafür sorge, daß das, was mir nicht paßt, nicht länger geschieht.

Ananas

Re: Ijshoorntjes

Bericht door Ananas »

Nee die hoorntjes van Grunschnabel zijn niet vegan! En daar wordt niet voor gewaarschuwd. Echt erg. Schrale troost: je bent zeker niet de enige die dat hoorntje per ongeluk heeft gegeten, ik heb gister een aantal pissige vegans stoom horen afblazen.

Appelmoes
Contacteer:

Bericht door Appelmoes »

Wel godver... erg jammer weer. Van zo'n zaak verwacht je toch beter.
Science cannot say that an animal is an individual being with a unique personality. I can, and I do.

Protest ist, wenn ich sage, das und das paßt mir nicht, Widerstand ist, wenn ich dafür sorge, daß das, was mir nicht paßt, nicht länger geschieht.

Rosie

Bericht door Rosie »

Omdat er op de fair toch aardig wat vegadingen waren heb ik vandaag voor de zekerheid toevallig wel van te voren gevraagd of de hoorntjes vegan waren. De standaardhoorntjes waren dat niet, maar ze hadden ¨achter¨ gelukkig wel vegan hoorntjes. Blijft dat het wel erg jammer is dat ze niet waarschuwen :x

Mystique

Bericht door Mystique »

Als mij zoiets overkomt dan dien ik een klacht in o.i.d. Als het bedrijf nooit klachten krijgt zal het ook weinig reden hebben er extra op te letten...

AnAnAN

Bericht door AnAnAN »

Ik ben er ook geweest, en ik zei, ik wil die met chocolade maar dan de vegan.
Het meisje zei dat ze allemaal vegan waren, en ik wees op de folder naar een smaak waarbij stond dat die niet vegan was omdat er bijenwas in zit. Dat was nieuw voor haar.
Nu ik dat van het hoorntje hoor... ze mogen mensen wel even waarschuwen inderdaad, weten ze dan zelf niet dat ze met dat ijs vanzelf veel veganisten trekken, vooral op een VEGGIE fair? En ze hebben zelfs die vegan hoorntjes liggen! Waar verwachten ze dan wel vegans tegen te komen? :P Een en een is twee dacht ik toch...
Plantaardig eten is makkelijker dan je denkt!

Martine
Moderator

Bericht door Martine »

Ze zouden ook standaard vegan horentjes kunnen gebruiken toch? Ik vind het altijd zoiets vreemds als er voor vegans een beperkte oplage van iets is en dat je er dan speciaal om moet vragen. Het handige van vegan is juist dat IEDEREEN het kan eten, vegans, omnis, vegetariërs, lactose-intoleranten, mensen met ei-allergie etc.
Kom eens kijken op Vegetus en Gewoon Vegan!

Renee1137

Bericht door Renee1137 »

Ik hoorde toevallig bij de persoon die voor me stond bij het kraampje, dat ze wel vegan hoorntjes hadden maar niet standaard, dus ik heb er om gevraagd... maar wij vonden het inderdaad ook al typisch dat ze die niet standaard gebruiken. Misschien zijn ze duurder, of willen ze overstappen op vegan hoorntjes maar moeten de andere nog opgemaakt? Anyway, het lijkt me inderdaad logisch om het erbij te vermelden of met een papiertje op te hangen ofzo.

Vorige keer op Viva las Vegas zeiden ze het er bij mij wél bij, maar dat lijkt alleen zo te zijn geweest omdat Rick het er eerder die dag met hen over gehad had...

Ik ga wel even mailen naar ze.
Be the change you wish to see in the world.

If to be feelingly alive to the sufferings of my fellow-creatures is to be a fanatic, I am one of the most incurable fanatics ever permitted to be at large. - William Wilberforce

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Vegantastic »

Renee1137 schreef:Vorige keer op Viva las Vegas zeiden ze het er bij mij wél bij, maar dat lijkt alleen zo te zijn geweest omdat Rick het er eerder die dag met hen over gehad had...
Ja, toen hebben ze ook weer gebroken met wat afgesproken was, nl. alles vegan. Volgende keer zullen ze dubbel dubbel dubbel gecheckt worden als ze bij het VLV festival komen. Volgens mij weten ze zelf niet wat ze verkopen ;) Maar volgens mij presenteren ze ook dat hun ijs helemaal vegan is, terwijl dat niet helemaal zo is.

Renee1137

Bericht door Renee1137 »

Vegantastic schreef:Maar volgens mij presenteren ze ook dat hun ijs helemaal vegan is, terwijl dat niet helemaal zo is.
Sorry? Leg uit?

If to be feelingly alive to the sufferings of my fellow-creatures is to be a fanatic, I am one of the most incurable fanatics ever permitted to be at large. - William Wilberforce

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Vegantastic »

Renee1137 schreef:
Vegantastic schreef:Maar volgens mij presenteren ze ook dat hun ijs helemaal vegan is, terwijl dat niet helemaal zo is.
Sorry? Leg uit?
Heb al vaker gehoord dat ze blijkbaar een ijsvariant hebben met bijenwas of honing oid. Zie ook bericht hier verder boven. Zie dat ze nu ook een smaak hebben met melk trouwens...

En ze houden zich niet aan regels als ze wordt gevraagd alleen vegan producten te serveren (op VLV festival en eerder op Food for a Better World festival). En personeel weet blijkbaar steeds niet over hun eigen producten. Dus hoe betrouwbaar maakt ze dat?

AnAnAN

Bericht door AnAnAN »

Heeft iemand de flyer van de veggie fair meegenomen met alle smaken erop? Ik dus niet... Want daar stond op dat deze volgens mij: http://www.grunschnabel.nl/flavours#SalmiaCoco dus niet vegan was! Op de website weer wel! Verwarrend :shock:

Die met melk heb ik niks van vernomen.

Als positivo hoop ik dan maar dat die folder oude druk was.. en hij nu wel vegan is of zo...? Niet dat ik die smaak dan alsnog zou eten.
Vegantastic schreef:
Renee1137 schreef:
Sorry? Leg uit?
Heb al vaker gehoord dat ze blijkbaar een ijsvariant hebben met bijenwas of honing oid. Zie ook bericht hier verder boven. Zie dat ze nu ook een smaak hebben met melk trouwens...

En ze houden zich niet aan regels als ze wordt gevraagd alleen vegan producten te serveren (op VLV festival en eerder op Food for a Better World festival). En personeel weet blijkbaar steeds niet over hun eigen producten. Dus hoe betrouwbaar maakt ze dat?
Dat is inderdaad een puntje voor in elk geval het volgende festival, dat ze daar met klem op gewezen worden? Opnieuw? Zeker omdat ik dus nu begrijp dat ze het op 100% vegan festival ook niet goed hadden gedaan? Dat is gewoon erg vervelend...
Laatst gewijzigd door AnAnAN op di okt 08, 2013 8:13, 2 keer totaal gewijzigd.

AnAnAN

Bericht door AnAnAN »

weg om dubbelpost te voorkomen!

Ananas

Bericht door Ananas »

Salmiak ijs is idd niet vegan, ontdekte ik een keer nadat ik een pot had leeggegeten. En ze hebben ook nieuwe smaken gelanceerd die propvol honig zitten, queenbee oid. Sinds al dit gezeik kan ik niet zo enthousiast meer zijn over grunschnabel en co...

Bonnie
Contacteer:

Bericht door Bonnie »

Wat jammer allemaal! :( Ik was juist zo blij met Grunschnabel. En ik was zo benieuwd naar de salmiaksmaak. Hopelijk maken ze die dan snel (weer?) vegan.

Renee1137

Bericht door Renee1137 »

Volgens de site is ie wel vegan... maar blijkbaar dus niet zo duidelijk allemaal :(

Ramona

Bericht door Ramona »

eerst lag da tbij mij bij de Jumbo, maar ze hebben het niet meer. Ik heb het nog nooit geproefd eerlijk gezegd, al die smaken klinken een beetje apart..Jammer dat ze niet duidelijk zijn over wat wel en niet vegan is.

Plaats reactie