Gemaakt in een fabriek waar ook ... verwerkt worden

Welke produkten zijn al dan niet veganistisch? Zijn er alternatieven?

Moderators: Morality, Martine, Rorrim

Plaats reactie
Skyline
Leefwijze: veganist

Gemaakt in een fabriek waar ook ... verwerkt worden

Bericht door Skyline »

Goedenavond,

ik ben bezig met het zoeken en kopen van veganistische producten, waar ik dan bijvoorbeeld lees over Liga Fruitkick repen en Vivera Spicy Bean Burgers, wat al favoriete producten van mij waren, zie ik wel staan ergens onderin weggestopt:

gemaakt in een fabriek waar ook melk, ei, etc. verwerkt worden.

Hoe moet ik dat zien?
Zijn ze dat gewoon verplicht om te melden of betekent dat dat er wel sporen van in kunnen zitten?
Want dan zou het dus NIET veganistisch zijn.

Ik hoop dat iemand mij antwoorden kan geven :)

Alvast heel erg bedankt!
Ananas

Re: Gemaakt in een fabriek waar ook ... verwerkt worden

Bericht door Ananas »

Ze zijn dat verplicht te melden voor mensen met een heftige allergie. Je kunt het meer zien als een garantie dat het niet (met intentie) in het product zit.
Skyline

Bericht door Skyline »

Ananas schreef:Ze zijn dat verplicht te melden voor mensen met een heftige allergie. Je kunt het meer zien als een garantie dat het niet (met intentie) in het product zit.
Dank u wel voor uw snelle antwoord.

Dus als dat er op staat, maar in de ingrediëntenlijst zitten geen dierlijke ingrediënten of dierlijke e-nummers, kan ik er van uit gaan dat het product veganistisch is? :)
Appelmoes
Contacteer:

Bericht door Appelmoes »

Jazeker! Ik ken eigenlijk geen veganisten die dat vermijden, het is imo ook niet nodig. Bovendien maak je het jezelf anders wel heel moeilijk. Dat is natuurlijk geen excuus, maar in een situatie als deze denk ik zeker dat je dat mag gebruiken :)
Science cannot say that an animal is an individual being with a unique personality. I can, and I do.

Protest ist, wenn ich sage, das und das paßt mir nicht, Widerstand ist, wenn ich dafür sorge, daß das, was mir nicht paßt, nicht länger geschieht.
Renee1137

Bericht door Renee1137 »

Ja inderdaad, het is misschien niet veganistisch omdat er 0,0001% van een spoortje inzit, maar dat geldt dan ongeveer voor alles wat je eet :P Het gaat erom dat ze het er niet expres hebben ingestopt.

Je kunt er natuurlijk wel voor kiezen om bepaalde bedrijven te steunen die (uit idealistische overwegingen) 100% vegan producten maken (waar dus ook geen dierlijke sporen in de fabriek voorkomen), gewoon omdat je dat toffe en steun-waardige bedrijven vindt. :)
Be the change you wish to see in the world.

If to be feelingly alive to the sufferings of my fellow-creatures is to be a fanatic, I am one of the most incurable fanatics ever permitted to be at large. - William Wilberforce
Plaats reactie