Nieuwe vleesvervanger

Welke produkten zijn al dan niet veganistisch? Zijn er alternatieven?

Moderators: Morality, Martine, Rorrim

Plaats reactie
Dani
Leefwijze: veganist
Contacteer:

Re: Nieuwe vleesvervanger

Bericht door Dani » do okt 24, 2013 19:53

En? Hoe smaakte het?
Plantaardigheidjes , een vegan receptenblog, nu ook op facebook.

Martine
Moderator

Bericht door Martine » do okt 24, 2013 20:32

Onze AH heeft ze ook! Morgen probeer ik denk ik de roerbakreepjes met broccoli, sesamzaadjes en een Aziatische sausje.
Kom eens kijken op Vegetus en Gewoon Vegan!

Mystique

Bericht door Mystique » do okt 24, 2013 20:54

Dani schreef:En? Hoe smaakte het?
Echt super lekker man! Alleen probeerde ik een stukje met zo min mogelijk saus te proeven en die vond ik was smakeloos. Toch maar nog eens proberen gewoon even apart goed krokant te bakken en dan te proeven.

Had ik al verteld hoe geweldig ik het vind dat ze niet van soja zijn gemaakt? :mrgreen:

Dani
Contacteer:

Bericht door Dani » do okt 24, 2013 21:10

Ik ben sowieso erg blij dat AH nu wat meer plantaardige variatie heeft :D
En dat het ook nog eens van Hollandse groente is gemaakt is helemaal super.

Ik heb ook de spekjes en de kipstukjes. Ik denk dat ik de kipstukjes in een pita ga doen en lekker kruiden.
Spekjes weet ik nog niet. Misschien datgene wat ik vroeger altijd maakte: krieltjes, andijvie en spekjes.

JudithK
Contacteer:

Bericht door JudithK » vr okt 25, 2013 7:52

Ik heb ze ook alle drie gehaald. De spekjes hebben we met spruitjes, aardappelen en jus gegeten. Was erg lekker! Binnenkort weer eens stamppot met spekjes maken.
De "rund" reepjes hebben we gisteren in een wrap met gebakken champignons en ui, tomaten en komkommer gegeten. Was ook een groot succes! Het is wel het lekkerst als je de stukjes in een aparte pan krokant bakt.

Fijn hoor om steeds meer vegan keuze te hebben in de supermarkten. Maakt het ook makkelijker als we bij anderen gaan eten om te kunnen zeggen wat ze kunnen kopen.
Trotse moeder van Meilan, Yaël en Leia!

Mystique

Bericht door Mystique » vr okt 25, 2013 23:09

Voor de eerste keer Pasta Carbonara gegeten. Lekker man!
Alleen vind ik het wel wat simpel, met zo weinig ingrediënten en geen groenten. Ik ben pas gaan koken/eten na het sporten, dus zat pas rond 23.30 uur aan tafel, anders had ik er nog wel een salade naast gemaakt, maar daar was ik dus iets te moe voor.

Maar echt super lekker dus!

Recept:
Pasta naar keuze (ik heb voor mijzelf spaghetti gebruikt) koken
Spekblokjes bakken
Zo'n 120 ml room toevoegen
1 flinke t.l. the Vegg mengen met 1/4 cup water en toevoegen

Pasta en spekblokjes door elkaar gooien en dan Parmesan erover gooien.

Dani
Contacteer:

Bericht door Dani » za okt 26, 2013 0:14

Ik heb vandaag de spekblokjes in een caesar salade gebruikt. Salade was erg lekker, maar de spekjes mogen wat zouter en rijker aan smaak zijn naar mijn idee. Wat ik over heb gebruik ik morgen bij mijn scrambled tofu.

De kipstukjes heb ik met kruiden gebakken en in een pita broodje met sla gegeten en knoflooksaus. De stukjes werden wel wat taaier toen het afkoelde, maar de structuur was in eerste instantie prima.

Martine
Moderator

Bericht door Martine » za okt 26, 2013 7:28

Ik heb gisteravond de rundreepjes gemaakt met daarbij gestoofde broccoli en boerenkool met Italiaanse kruiden en zongedroogde tomaatjes. Dat was best okay, maar de rundreepjes hebben een vrij sterke nootmuskaat smaak en dat vond ik niet zo goed bij dit gerecht passen. Volgende keer doe ik er meer Hollandse kost bij zoals rode kool met appel ofzo.

Ik vond ze ook een beetje taai. Misschien had ik ze in meer olie moeten bakken. Ik denk dat ik ze ook wat kleiner snijd of in stukjes scheur, want ik vond ze nu aan de grote kant, vooral omdat ze dus een beetje taai waren.
Kom eens kijken op Vegetus en Gewoon Vegan!

MBVegan31

Bericht door MBVegan31 » za okt 26, 2013 11:51

Mystique schreef:Ik vind het echt grootse stierenpoep wat je zegt, Arno.
:mrgreen: ik ook :mrgreen:

Ik vind dit soort dingen juist geweldig! Zo kan ik mijn vriend dingen laten proeven en eten en hoeft hij niet meer iedere dag vlees!!
Er moeten juist meer fantastische net alsof-vervangers komen!!

En dan een paar hele goede totaal niet lijkend op-vervangers voor mezelf, want ik vind het vooral bij de aardappels door de week fijn om een vervanger op mijn bord te hebben... altijd gehad al vanaf mijn 14e toen ik vegetariër werd..

Ik heb overigens nu de spekjes in de koelkast liggen! Zeer benieuwd!

avossy

Bericht door avossy » zo okt 27, 2013 9:41

Ik zou ze ook graag willen proberen maar ik kan ze hier bij de AH helaas niet vinden!

Rosie

Bericht door Rosie » zo okt 27, 2013 12:24

Inmiddels bij steeds meer AH's gevonden, maar ze gaan erg hard, dus ook vaak lege schappen. Ik heb de blokjes/spekjes (zelfde als van vegaslager) en de "biefreepjes" geprobeerd. Tot op heden de beste resultaten met apart bakken en dan ergens overheen (in ieder geval niet lang meesudderen), anders verliezen ze snel hun bite.

Gisteren onverwacht toch even heel snel thuis gegeten waar we niet op gerekend hadden (en er bijna niets in huis was). Reepjes gebakken, hot ketchup en gembersiroop erbij en een handje spinazie geserveerd met zilvervliesrijst uit de magnetron. was een geslaagd samenraapsel en in vijf minuten klaar :-)

JudithK
Contacteer:

Bericht door JudithK » zo okt 27, 2013 16:11

In de twee AH's in de buurt hebben ze allemaal de datum van 30-10. Ben benieuwd of ze overmorgen allemaal afgeprijsd gaan zijn.

Brchj

Bericht door Brchj » ma okt 28, 2013 13:17

Ik heb laatst de nieuwe diepvries vegan kipstukjes van de Aldi gegeten (Meatfreedays), en die waren echt lekker! Op basis van soja (bio en gmo vrij), goed gekruid, en gewoon echt lekker smaakvol, viel me 100% mee. En zelfs mijn (carnivoor) vriend vond ze erg eetbaar en op kip lijken.

Heb nog steeds de Proviand dingen niet geprobeerd, komende dagen.. Maar aan jullie reacties te zien zijn ze lekker :D
Lieve Nugget! <3
Clover

Luna

Bericht door Luna » do okt 31, 2013 18:09

Dani schreef:Ik heb altijd erg van de smaak en bite van vlees gehouden. Vanuit overtuiging ben ik gestopt, niet omdat ik het vies vond. Dit vind ik een mooie toevoeging en extra motivitie (niet dat ik die nodig had, maar misschien andere wel) om door te gaan met juist niet terug grijpen naar vlees.
Volledig met je eens Dani! Ik was, zeker in het begin van mijn vegetariër-zijn, ontzettend blij dat er zoveel vervangers op de markt zijn. Als je dagelijks vlees of vis op je bord gewend bent, is het echt even omschakelen. Dan is het handig als je die lege plek op je bord gewoon kan opvullen met iets anders. Als dat ook nog een beetje lijkt op vlees, qua smaak en bite, helpt dat enorm. Ik werd (en word nog steeds) bijvoorbeeld echt blij van de kipstukjes van de vegetarische slager. (y)

Al eet ik inmiddels veel minder vleesvervangers, deze nieuwe ga ik zeker zoeken bij een volgend bezoek aan AH! Als ik jullie reacties zo lees, mag ik dan concluderen dat ze te vergelijken zijn met de kipstukjes en spekjes van de vegaslager? Die vind ik persoonlijk errug lekker namelijk. :mrgreen:

marjan

Bericht door marjan » do okt 31, 2013 19:56

JudithK schreef:In de twee AH's in de buurt hebben ze allemaal de datum van 30-10. Ben benieuwd of ze overmorgen allemaal afgeprijsd gaan zijn.
En?

JudithK
Contacteer:

Bericht door JudithK » vr nov 01, 2013 9:38

Geen boodschappen meer gedaan...

vegamike

Bericht door vegamike » vr nov 01, 2013 15:47

Hmmmmm bloemkool/aardappelschotel met proviand spekblokjes en willemsburger kaas gemaakt. Wat een luxe! Love vegan zijn :D

Dani
Contacteer:

Bericht door Dani » vr nov 01, 2013 23:40

Dani schreef:Ik heb vandaag de spekblokjes in een caesar salade gebruikt. Salade was erg lekker, maar de spekjes mogen wat zouter en rijker aan smaak zijn naar mijn idee.
*hier* het recept voor de mensen die erin geïnteresseerd zijn :wink:

Mystique

Bericht door Mystique » za nov 02, 2013 17:54

Indeed... Het zijn meer hamblokjes. Erg lekker met No Muh melty samen in een croissant! :D

Moniek

Bericht door Moniek » di nov 05, 2013 16:39

De AH bij mij in de stad is bezig met een grote verbouwing. Volgende week gaat hij weer open en dan ga ik eens op zoek naar deze nieuwe vleesvervangers :)

Plaats reactie