Nieuwe vleesvervanger

Welke produkten zijn al dan niet veganistisch? Zijn er alternatieven?

Moderators: Morality, Martine, Rorrim

Plaats reactie
Luna

Re: Nieuwe vleesvervanger

Bericht door Luna » di dec 10, 2013 19:02

Vandaag de lupine shoarma gebakken. Ik vind 'm lekker! Goede bite, bakt makkelijk en is niet te gekruid. Volgende keer doe ik er zelf nog wat kruiden bij... Ik heb 't in een pitabroodje gegeten met sla en worteltjes. En knoflooksaus natuurlijk. :mrgreen: Voor herhaling vatbaar!

jet
Moderator
Leefwijze: veganist

Bericht door jet » wo dec 18, 2013 22:45

Ik heb ook shoarmareepjes gekocht van lupine bij de Jumbo.
Welke knoflooksaus gebruiken jullie? Maak je hem zelf?
The trouble with having an open mind, of course, is that people will insist on coming along and trying to put things in it.

Mystique

Bericht door Mystique » wo dec 18, 2013 23:26

Ik heb 'm, toevallig, ook gister bij de aardappeltjes en sla gedaan. Ik had geen mayo in huis, dus ik kon geen knoflooksaus maken. Ik maak knoflooksaus altijd van mayo, knoflook en bieslook. Soms wat yoghurt erbij, als ik het in huis heb, maar ik vind 'm prima smaken zo. :)

Brchj

Bericht door Brchj » do dec 19, 2013 9:46

Klinkt goed, vraag me af wanneer ze bij andere supermarkten komen..
Lieve Nugget! <3
Clover

Ramona

Bericht door Ramona » vr dec 20, 2013 14:01

Hier liggen die nog niet (amsterdam), die shoarma.

Ik koop vaak aioli van de Hema, die is vegan, dan gebruik ik dat als knoflooksaus (maar is natuurlijk niet helemaal hetzelfde)

Luna

Bericht door Luna » vr dec 20, 2013 14:34

jet schreef:Ik heb ook shoarmareepjes gekocht van lupine bij de Jumbo.
Welke knoflooksaus gebruiken jullie? Maak je hem zelf?
Ik maak 'm zelf ja. Mayo en knoflook. En soms wat bieslook. Smullen!

Skyline

Bericht door Skyline » zo jan 05, 2014 18:57

Dit topic ging over een andere vleesvervanger, maar dit leek mij wel een geschikt topic.

Bij de Albert Heijn zag ik van de week 2 nieuwe producten liggen in het vleesvervanger schap, uit mijn hoofd heette het: vega rundvlees reepjes, vega ham reepjes, of iets wat daarop lijkt in ieder geval. Een soort vervanger van rundvlees en ham. Was 2,39 per bakje en waren volgens mij vegan (ik had mijn bril niet op).

Iemand die dit kan bevestigen of er iets meer over weet te vertellen? Of ze ook echt vegan zijn en natuurlijk, of ze ook lekker zijn :D Ik hoor het graag!

Martine
Moderator

Bericht door Martine » zo jan 05, 2014 20:35

Skyline schreef:Dit topic ging over een andere vleesvervanger, maar dit leek mij wel een geschikt topic.
Hihi, dit topic ging oorspronkelijk precies over het product die jij hebt gezien bij AH. Vleesvervangers van Proviand (die naam staat heel klein op de verpakking), gemaakt van erwteneiwit en groente, in de smaken kip, varken, rund. Ze zijn inderdaad vegan. :)

Over de smaak zijn de meningen verdeeld. Sommige mensen vinden ze heel lekker, ik vind ze wel okay, maar ik ben geen enorme fan.
Kom eens kijken op Vegetus en Gewoon Vegan!

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Vegantastic » zo jan 05, 2014 20:53

lol :D

Maar uh net die 'spekjes' in de erwtensoep, prima!

Mystique

Bericht door Mystique » zo jan 05, 2014 22:05

Grinnik...

Yep.. Ze zijn lekker. Erg lekker. Vind ik tenminste... :grin:

Brchj

Bericht door Brchj » ma jan 06, 2014 14:20

Het is mij laatst pas goed gelukt om die proviand reepjes goed te bakken. Ik ben met veel vega producten gewend dat ze alleen warm hoeven te worden, en maar kort hoeven te bakken, maar als ik een pan met roerbak heb kan ik echt niet die proviand dingen er nog doorheen gooien want die worden nooit meer lekker krokant. Heb ze laatst heel lang gebakken, redelijk droog en toen waren ze al lekkerder. Maar ik vind toch de smaak tegenvallen! Maar ik blijf ze wel kopen (aanbieding of 35%) omdat het gewoon handig spul is. En mijn vriend vindt de spekstukjes heel lekker, laatst door de wraps gedaan en hij was super super blij met het eten haha, kwam voornamelijk door die rooksmaak :roll:

Maar heb laatst ook de vivera shoarma geprobeerd, ik vind lupine wel lekker maar dit is niet mijn faav. Gewoon kruidig, maar kleine schiltertjes, dus als je ze hard bakt houdt je niet veel over. Ik ben meer fan van de stukjes en spiesjes, die zijn ook al goed op smaak gebracht en vind ik qua grootte ook wat fijner.
Lieve Nugget! <3
Clover

sillygirl

Bericht door sillygirl » ma jan 06, 2014 15:23

ik vond die lupine shoarma wel lekker, maar had het ook maar heel zacht gebakken (hoewe ik nog steeds de oude van vivera mis, die werd bij mij altijd taai maar was wel een lekkerdere smaak vond ik. vooral als 'spek' bij rode bietjesstamppot :-)) Ik was verbaasd hoeveel proteine erin zat, dat verklaarde wel dat we het met zijn tweeën niet opkregen, het was echt heel vullend. :) Gelukkig maar want het leek me aanvankelijk een erg klein doosje (voor die prijs).

Proviand moeten we nog proberen. :)

Mystique

Bericht door Mystique » ma jan 06, 2014 17:05

Ik heb o.a. die lupine shoarma met Kerst op de bakplaat gebruikt. Van die mini shoarmabroodjes erbij en zelfgemaakte knoflooksaus. Zoooo lekker!

Maar inderdaad, ik vind die kleine schilfertjes ook wat minder...

Martine
Moderator

Bericht door Martine » ma jan 06, 2014 17:24

Het lijkt wel of ze die shoarma maken van overgebleven restjes en mislukte stukjes. Zou op zich prima zijn als er daardoor minder weggegooid wordt, maar het ziet er niet zo aantrekkelijk uit vind ik. Gelukkig zie je dat niet als het in een pitabroodje zit. Het zou ook wel wat minder duur mogen zijn wat mij betreft...
Kom eens kijken op Vegetus en Gewoon Vegan!

Plaats reactie