Nieuwe vivera vleesvervangers

Welke produkten zijn al dan niet veganistisch? Zijn er alternatieven?

Moderators: Morality, Martine, Rorrim

Plaats reactie
Marla
Leefwijze: veganist

Nieuwe vivera vleesvervangers

Bericht door Marla » ma aug 12, 2013 19:41

Volgende week komen er drie nieuwe producten van Vivera in de winkel, op basis van Lupine: http://www.vivera.com/producten-lupine/
Allemaal vegan als ik het goed begrijp!

AnAnAN

Re: Nieuwe vivera vleesvervangers

Bericht door AnAnAN » ma aug 12, 2013 20:18

Dat werd weer tijd! Ik ben ook erg blij dat Alpro vleesvervangers nu gewoon in de supermarkt te krijgen zijn. Toch fijn om zo'n burgertje te kunnen meegrijpen voor de BBQ terwijl de mannen hier op de vleesafdeling staan. Want voorheen had je alleen Valess (zuivel) en van die huismerk AH of jumbo dingen, altijd met ei. Ja, of los gehakt. Succes daarmee op de BBQ.

Ben dus in dat licht benieuwd naar de spiesjes. Ook fijn op de BBQ lijkt me zo.
Plantaardig eten is makkelijker dan je denkt!

jet
Moderator

Bericht door jet » ma aug 12, 2013 21:41

Mja, nu alleen nog in de supermarkt hier ipv alleen in Noord en/of Zuid Holland :)
The trouble with having an open mind, of course, is that people will insist on coming along and trying to put things in it.

fimh68

Bericht door fimh68 » ma aug 12, 2013 23:09

jet schreef:Mja, nu alleen nog in de supermarkt hier ipv alleen in Noord en/of Zuid Holland :)
Hier in Friesland is het ook huilen met de pet op. Je kunt hier in het dorp kiezen tussen fallafel (niet te bikken) spicy beanburgers of rul gehakt.

Bonnie
Contacteer:

Bericht door Bonnie » di aug 13, 2013 19:26

Leuk, goed nieuws! Het ziet er wel lekker uit, misschien een beetje vegaslagerachtig? En het lijkt me fijn als er weer meer plantaardige vleesvervangers in de supermarkt komen, want ik zie Alpro ook niet zo vaak meer.
Ergens anders op hun site staan ook nog burgers en balletjes:
http://www.vivera.com/producten/we-love-nature/

KL8

Bericht door KL8 » di aug 13, 2013 22:19

Joehoe wat fijn! Ik begin de tofu en tempeh een beetje beu te raken. Fijne overzichtelijke site ook.

Appelmoes
Contacteer:

Bericht door Appelmoes » wo aug 14, 2013 1:01

Ook graag in Limburg ja :D Ik zal de C1000 goed in de gaten houden.

Fijn dat ze weer nieuwe producten uitbrengen! :)
Science cannot say that an animal is an individual being with a unique personality. I can, and I do.

Protest ist, wenn ich sage, das und das paßt mir nicht, Widerstand ist, wenn ich dafür sorge, daß das, was mir nicht paßt, nicht länger geschieht.

Brchj

Bericht door Brchj » za sep 21, 2013 8:12

Ik heb ze laatst gekocht, de spiegjes, nuggets en stukjes.

Heb tot nu toe alleen de spiesjes geprobeerd, maar vond ze erg lekker!
Goed gekruid, dus je hoeft ze eigenlijk alleen even te bakken en klaar.

Structuur vond ik best gek, het leek namelijk op allemaal kleine mini lasagnes, het zag eruit als kleine blokjes met allemaal pasta laagjes, alsof het een stapel met pastabladeren was, en de structuur smaakte ook wel een klein beetje naar pasta vond ik. Maar ik vond het erg lekker.

Ik merkte ook, de stukjes die wat harder waren gebakken dan de anderen waren dus krokant, en er waren er een paar wat zachter, dat was ook lekker. Dus eigenlijk is het een kwestie van wat vindt je lekkerder, dus hoe hard bak je ze.

Ik had ze bij de c1000 hier speciaal besteld om een keer te proberen. De spiesjes hier waren €3,29 ofzo, niet zo goedkoop vind ik, tenminste, als je kijkt naar de hoeveelheid en wat andere burgers kosten, en de stukjes en nuggets zijn in de €2 zoiets

Absoluut het proberen waard, en ik ga er denk ik meer halen.
Vind het mooi om een soja vervanger te zien die duurzamer geproduceerd wordt, en ook nog op eigen bodem. Een initiatief dat ik moet steunen.
Lieve Nugget! <3
Clover

Martine
Moderator

Bericht door Martine » do sep 26, 2013 19:37

Ik was vandaag toevallig in de buurt van een Plus (in Duivendrecht). Er waren prijskaartjes voor de stukjes, spiesjes en nuggets, maar behalve twee pakjes nuggets was alles uitverkocht. Vanavond aten we de nuggets met een maiskolf en zoete aardappel-appel puree. De textuur van de nuggets vond ik erg lekker, knapperig van buiten, chewy van binnen. De smaak vond ik een beetje saai, maar dat was snel opgelost met een beetje sriracha saus.

Hopelijk komen ze binnenkort ook bij een supermarkt bij ons in de buurt, dan gaan we ze zeker nog vaker kopen.
Kom eens kijken op Vegetus en Gewoon Vegan!

Ramona

Bericht door Ramona » do sep 26, 2013 21:04

Martine misschien omdat ze in de aanbieding zijn bij Plus, dat ze daarom uitverkocht waren. Hebben ze bij de Plus niet zoiets dat je dan eenbon krijgt en het later alsnog voor de prijs van de aanbieding kan halen? Het is nu 2 euro per pakje namelijk, scheelt toch weer.

Ik heb vandaagde spiesjes in de oven gemaakt, dat was niet zo'n succes vond ik, werd keihard knapperig, terwijlze in de pan toch op een andere manier knapperig werden.

Martine
Moderator

Bericht door Martine » do sep 26, 2013 21:37

Ja dat zou goed kunnen door die aanbieding. Ze waren nu bijna een euro goedkoper. Voorlopig kom ik waarschijnlijk niet opnieuw in Duivendrecht, dus ik moet het nu weer zonder Plus doen. Hopelijk kan ik ze binnenkort gewoon bij de Dirk hier in de buurt kopen. We eten misschien één keer in de week zo'n vleesvervanger uit een bakje, dus ik vind het niet zo erg om dan de volle prijs te betalen (al zijn we zeker niet vies van aanbiedingen).

Het zou vooral handig zijn voor de (schoon)familie als er bij hun supermarkt wat meer variatie in vegan vleesvervangers komt, want soms vinden ze het toch best moeilijk om te verzinnen wat ze voor ons moeten koken. Ze zijn heel lief en ik heb ze een map met makkelijke recepten gegeven, maar de oma van mijn partner wil graag gewoon rijst of aardappelen, groente en een vleesvervanger kunnen klaarmaken.
Kom eens kijken op Vegetus en Gewoon Vegan!

Brent
Leefwijze: flexanist

Bericht door Brent » vr sep 27, 2013 10:16

Marla schreef:Volgende week komen er drie nieuwe producten van Vivera in de winkel, op basis van Lupine: http://www.vivera.com/producten-lupine/
Allemaal vegan als ik het goed begrijp!
Jammer, met look of suiker, dus voor mij niet haalbaar als alternatief.
Dan hou ik het maar bij de avocado en de chia.
xxx graan- en aardappelvrije suikervrije lookvrije paddestoelvrije fermentvrije peulvruchtvrije alcoholvrije plantenetert xxx

JudithK
Contacteer:

Bericht door JudithK » ma sep 30, 2013 8:39

Mijn moeder belde gisteren dat ze bij C1000 is en dat daar alle spiesjes de datum van vandaag hebben en zijn afgeprijsd voor 69 cent. Of we daar interesse in hebben. Dus nu 15 bakjes in de vriezer :)
Trotse moeder van Meilan, Yaël en Leia!

Brchj

Bericht door Brchj » di okt 01, 2013 11:54

JudithK schreef:Mijn moeder belde gisteren dat ze bij C1000 is en dat daar alle spiesjes de datum van vandaag hebben en zijn afgeprijsd voor 69 cent. Of we daar interesse in hebben. Dus nu 15 bakjes in de vriezer :)
Wow dat is geluk! Super goedkoop zeg..

Hier zijn ze niet standaard in het assortiment, moet ze dus steeds bestellen -.-
Lieve Nugget! <3
Clover

vegamike

Bericht door vegamike » wo okt 09, 2013 8:47

Nieuwe structuur, maar niet vervelend. Vind vooral de stukjes en spiesjes erg lekker. De balletjes helaas nog niet gezien hier.

Johannetje

Bericht door Johannetje » wo okt 09, 2013 14:59

Bij Vomar zijn alle Vivera vleesvervangers deze week voor maar 1,99.
Heb de spiesjes gekocht, nog niet geproefd.

Skyline

Bericht door Skyline » do okt 10, 2013 16:36

Ik heb gister bij de vomar de stukjes gekocht (waren in de aanbieding), ik vond ze er heel erg raar uitzien, soort opgebouwde bruine laagjes, dat vond ik er maar raar en onsmakelijk uitzien, vervolgens heb ik ze gebakken op hoog vuur, en ze zijn heerlijk. Ze zijn goed gekruid, hebben heel veel smaak, de textuur is echt fijn, je eet lekker krokant gebakken stukjes, maar wel met een goede malse kern. Helemaal niet droog ofzo. Vond ze echt heel erg lekker, alleen wat ik geloof ik zag, is dat als ze niet in de bonus zijn, ze wel heel duur zijn!
Weet iemand of ze ook in te vriezen zijn? Dan koop ik er een paar nu ze in de bonus zijn.

Ze zijn echt heel lekker op hoog vuur gebakken met wat chilisaus als dip, echt een aanrader!

MBVegan31

Bericht door MBVegan31 » do okt 10, 2013 19:31

Ik heb de spiesjes gebakken, ik vond ze erg lekker! De nuggets liggen nog in de vriezer, die heb ik nog niet geproefd en de stukjes heb ik nog niet zien liggen in de winkel...

Johannetje

Bericht door Johannetje » zo okt 13, 2013 15:48

Heb de spiesjes gegeten en vond ze ook heel lekker! Zou dat wel vaker willen kopen maar ze zijn inderdaad wel duur.
Ja Skyline, het staat op de verpakking dat je ze kan invriezen.

Mystique

Bericht door Mystique » zo okt 13, 2013 15:53

MBVegan31 schreef:Ik heb de spiesjes gebakken, ik vond ze erg lekker! De nuggets liggen nog in de vriezer, die heb ik nog niet geproefd en de stukjes heb ik nog niet zien liggen in de winkel...
Wel waar gekkie, alleen kocht ik ze toen. :P

Plaats reactie