HANDIG en een beetje leuk...

Welke produkten zijn al dan niet veganistisch? Zijn er alternatieven?

Moderators: Morality, Martine, Rorrim

Plaats reactie
Sandra
Leefwijze: flexanist

Re: HANDIG en een beetje leuk...

Bericht door Sandra »

Assie schreef:Ik heb mijn Philips 3 in 1 keukenmachine gemaakt en wel (en vies :x ) terug, morgen een lekker sapje uit de sapcentrifuge. Ik heb nu een serieus waar-laat-ik-al-die-apparaten-probleem.
Hahaha herkenbaar!! Ik kocht eerder deze week van die cup vormen bij Xenos (gebruik 1 cup bloem, 1/2 cup ....) en heb al zoiets van waar laat ik die nu weer..... lades zitten vol hahaha.
Wel stoer trouwens dat je je keukenmachine gemaakt hebt!
Assie
Leefwijze: veganist
Contacteer:

Bericht door Assie »

Nee een bedrijf in dienst van Philips heeft het kapotte plastic vervangen en een printplaat vernieuwd :P

Maar omdat ik zolang niets hoorde, heb ik de blender en deegkneder ook al staan, daar kan ik niet zonder :D
Sandra

Bericht door Sandra »

Assie schreef:Nee een bedrijf in dienst van Philips heeft het kapotte plastic vervangen en een printplaat vernieuwd :P

Maar omdat ik zolang niets hoorde, heb ik de blender en deegkneder ook al staan, daar kan ik niet zonder :D
Oh hahahaha!!!

===================================================================

Afgelopen weekend heeft mijn contactgrill de geest gegeven. Nu ben ik aan het twijfelen of ik wel of niet een nieuwe contactgrill ga aanschaffen. Ik twijfel omdat ik eigenlijk nog geen vegetarische burgers etc. heb gebakken op de grill (ik gebruikte het vnl. om tosti's op te maken).
Gebruiken jullie de grill voor bonenburgers etc, gaat dat lekker daarop?

Thanks!
Truus

Bericht door Truus »

Sandra schreef: Gebruiken jullie de grill voor bonenburgers etc, gaat dat lekker daarop?
Ik gebrijk een soort tosti/wafel ijzer met platen voor burgers. Zo gebruik ik ook nauwelijks vet.
Ananas

Bericht door Ananas »

Ik heb zelf een combi ding met meerder inzetijzers: voor poffertjes, wafels, grillplaten en voorgevormde tosti platen. Ik zou niet meer zonder willen, al was het maar vanwege de wafels :) tosti's maak ik graag op de grillplaat. Heb echter nog nooit geprobeerd burgers hierin te bereiden.
Truus

Bericht door Truus »

Ananas schreef:Heb echter nog nooit geprobeerd burgers hierin te bereiden.
Heb je dan wel burgerplaten?
Assie
Contacteer:

Bericht door Assie »

Ik bak burgers of in de koekenpan of in de (gas)oven. Die laatste ga ik zo missen trouwens...

Ik heb wel een tosti apparaat maar die ga ik niet meeverhuizen, gebruik het nooit.
vegamike

Bericht door vegamike »

Ooh ja, de gasoven ik mis em nog steeds. Het tosti apparaat wel weer herontdekt, appeltosti of tosti met pindakaas en sambal hmmm.
Sandra

Bericht door Sandra »

Truus schreef:Ik gebruik een soort tosti/wafel ijzer met platen voor burgers. Zo gebruik ik ook nauwelijks vet.
Thanks!
ARTHUR schreef:In een grillpan kan het ook, dan heb je juist geen vet nodig, laat vanzelf weer los. Ik vind het idealer én lekkerder dan een contactgrill. Maar ik maak tosti’s ook in een koekenpan...
Echt?? Weer wat geleerd, ik vroeg mij al af wat het voordeel van een grill pan was. Ik heb vorige week een kadobon gewonnen, binnenkort maar eens een kookwinkel in, thanks!
Ananas schreef:Ik heb zelf een combi ding met meerder inzetijzers: voor poffertjes, wafels, grillplaten en voorgevormde tosti platen. Ik zou niet meer zonder willen, al was het maar vanwege de wafels :) tosti's maak ik graag op de grillplaat. Heb echter nog nooit geprobeerd burgers hierin te bereiden.
*insert kwijlende smiley* <-- WAFELS?! Klinkt goed!
Assie schreef:Ik bak burgers of in de koekenpan of in de (gas)oven. Die laatste ga ik zo missen trouwens...

Ik heb wel een tosti apparaat maar die ga ik niet meeverhuizen, gebruik het nooit.
Duh nooit aan gedacht om het in de oven te bereiden, ga ik een keer proberen, thanks!! Balen dat je je oven niet mee kan nemen :( Kun je er wel een elektrisch oventje gebruiken?
Assie
Contacteer:

Bericht door Assie »

Er zit een inbouw combi magnetron/hetelucht in mijn eigen keuken daar en er is nog een horecakeuken waar een gasfornuis staat, maar dat gaat op gasflessen (is geen gasaansluiting).

Er gaat niets boven mijn lieve Smegje :)
Assie
Contacteer:

Bericht door Assie »

Mooie schaal! En jammie die balsamico.

Ik merk weer dat ik bijzonder weinig zonder mijn apparaten kan. Wilde broodbakken, was de batterij van de weegschaal ineens op.
jojo

Bericht door jojo »

Ik heb een glazen litermaat gekregen die je au bain marie heeel heet kunt verhitten!!!!! JEUH!!! (ik had er één van een halve liter, maar ik maak ieder jaar altijd een hele bubs smeerwortelzalf voor een nog meer bubs mensen die het goed kunnen gebruiken en die maat was dus veuls te klein....) Jojo blij!!!!!!! :)
Sandra

Bericht door Sandra »

Assie schreef:Er zit een inbouw combi magnetron/hetelucht in mijn eigen keuken daar en er is nog een horecakeuken waar een gasfornuis staat, maar dat gaat op gasflessen (is geen gasaansluiting).

Er gaat niets boven mijn lieve Smegje :)
Jammer!!!
ARTHUR schreef:En Sandra? Al een grillpan? :grin:
Nog niet helaas, ik ga deze week shoppen voor de grillpan, kadobon kwam gisteren pas binnen, can't wait!

Wat een superleuke kado's heb je van Sinterklaas gehad!!

Oh wat een leuk kado Jojo en handig!!!

Ik heb 2 epubs gehad van Sinterklaas voor mijn geliefde Kobo: Toen ik je zag van Isa Hoes (bijna uit, kan het haast niet wegleggen) en het nieuwste boek van Saskia Noort (Debet).
Brchj

Bericht door Brchj »

Wauw mooie schaal hoor!

Ik wil graag een vijzel, om kruiden en dergelijke mee te stampen (gember bijvoorbeeld vind ik echt drama anders)

Ennnnn ik heb een kiemapparaat voor mezelf gekocht (marktplaats). Oke, apparaat is een groot woord, maar dit is hem, de Biosnacky:

http://t3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9 ... kWegPeeOaw

Nu kan ik gaan experimenteren met kiemen, heel gezond dus hoop dat ik het kan haha :mrgreen:
Lieve Nugget! <3
Clover
Sandra

Bericht door Sandra »

Oh die ziet er tof uit!!! Ik heb een simpele versie en gebruik hem vaak, heerlijk die kiemen (tauge is mijn favoriet)! Succes Brchj!
Arjan
Leefwijze: pescotarier

Bericht door Arjan »

Brchj schreef:Wauw mooie schaal hoor!

Ik wil graag een vijzel, om kruiden en dergelijke mee te stampen (gember bijvoorbeeld vind ik echt drama anders)

Ennnnn ik heb een kiemapparaat voor mezelf gekocht (marktplaats). Oke, apparaat is een groot woord, maar dit is hem, de Biosnacky:

http://t3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9 ... kWegPeeOaw

Nu kan ik gaan experimenteren met kiemen, heel gezond dus hoop dat ik het kan haha :mrgreen:
Wauw dat ziet er nice uit !! Zat alweer te doem denken van zal wel weer veel kosten maar die is nog te doen.
Kan je een korte review geven hoe practisch dat ding blijkt in gebruik?

Als er mensen entheusiast over zijn ga ik er na mijn paddo bestralings projectje wel aan.
Was laatst naar de kringloop voor een vijzel voor mijn vlas zaad, ga ik naar de kassa om te vragen die ik iemand voor me de enige afrekenen, LOL. Komt nog wel een keer :)

Succes en hoop dat het lukt/bevalt.

Greetz, Arjan.
Mystique

Bericht door Mystique »

Arjan schreef: Was laatst naar de kringloop voor een vijzel voor mijn vlas zaad, ga ik naar de kassa om te vragen die ik iemand voor me de enige afrekenen, LOL.
Euhhhh... Wat? :|
Mystique

Bericht door Mystique »

Oh 'die' moet 'zie' zijn. Blijft het alsnog een niet zo'n geweldig lopende en daardoor duidelijke zin, but you can blame me for being a teacher. :P
Arjan

Bericht door Arjan »

Ohh ja lol. ^^ Die = zie zie ik :)

Maar spelling heb ik echt pijnlijk bizarre blind spots in.
2 weken geleden kom ik er achter dat ik al vele vele jaren geen than (engels) getyped had maar altijd then ervoor in de plaats gebruikte. Ik probeer er op te letten zolang ik het zie, maar het verdwijnt ook weer uit mijn observatie en word bijna onmogelijk om te te corrigeren wat je niet ziet. Zinsbouw heb ik ook vaker gehoord typisch ADHD. Vaak als ik iets later een stukje weer even check vallen me dan wel wat dingen op en probeer ik te corrigeren wat me opvalt, zelfs dan ontgaat me nog heel veel, maar ik probeer het wel, vaak wel 5 x , grote lap in katten topic een veelvoud ervan. Ergens een kolossale verspilling van energie ook, ik ben van de mening dat je je energie het best focussed op dingen waar je goed in bent en plezier in hebt wat het ook mag zijn ^^.

Soms vind ik het ook helemaal niet erg om expres wat in elkaar te flansen voor de LOL
Maar 90 % van m'n berichten zullen geëdit zijn. :grin:

Greetz, Arjan
Arjan

Bericht door Arjan »

Hey Arthur,

Wel veel meer of andere onderwerpen nodig om me aangevallen te laten voelen hoor, no worries.
ADHD'rs delen zelf nogal snel emo klappen uit omdat het eruit is voor we het weten, in de doctrine doe een ander niet aan wat je zelf niet wil ervaren zou het wel erg hypocriet zijn om zelf geen stoot (niet eens zo ervaren) te kunnen tolereren.

Enige wat ik wilde zeggen is ik ben me er bewust van probeer het zoveel mogelijk te corrigeren als ik het zie, en af en toe heb ik een "fuck it" ik gooi het wel ff op papierr hoe ik het marr wil momentje. :lol:

Had je gezegd: wat ben jij een naar en negatief mannetje. Dan zou ik wellicht wat gevoeld hebben.

Ohh dear geef ik nu zomaar de ultimate troll tool weg zeg! :)

Greetz ;) , Arjan
Plaats reactie